Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Někdejší hit Renaultu se v tichosti loučí jako propadák, nástupce už nikdy nebude stejný
24.8.2021 | Petr Prokopec
Černá mračna se stahují nad autem, které bylo po léta jedním z nejlépe prodávaných vozů celého kontinentu. Nyní spíše paběrkuje a nepřímý nástupce s omezovačem na 160 km/h to stěží zlomí.
Pohled na evropské prodeje Renaultu Mégane musí fanoušky tohoto modelu brát u srdce. A v dobrém to není. Auto, které si ještě v roce 2004 našlo jen v Evropě přes 465 tisíc kupců a patřilo mezi bestsellery celého kontinentu, se postupně propadlo až na loňských 74 tisíc prodaných vozů. A letošní odbyt nemíří k podstatně vyššímu číslu.
To pro automobilku není dobrá zpráva, neboť stávající generace přišla na trh teprve před pěti lety, přičemž loni prošla faceliftem. Rozhodně se tedy nejedná o zastaralý vůz, přesto o zákazníky bojovat nedokáže. A nezdá se, že by se s ním Renault ještě chystal zatroubit k útoku, naopak přiznává, že něm už nevidí budoucnost.
Potvrdil to i designový šéf značky Laurens van den Acker, dle kterého „ve chvíli, kdy začnete nabídku rozšiřovat o elektromobily, jiné vozy musí zmizet, protože si je nemůžeme dovolit vyvíjet. Je to zkrátka nevyhnutelné. Mégane se pohybuje v tom segmentu, který je pod nemalým tlakem. A vy musíte investovat tam, kde je budoucnost trhu.“
Pro automobilku se tak prioritou stává stále ještě chystaný Mégane E-Tech Electric, který sice s dosud nabízeným vozem sdílí název, ovšem tím podobnosti končí. Benzinové, dieselové a hybridní vozy totiž užívají platformu CMF-CD, zatímco novinka nafasuje architekturu CMF-EV. S délkou 4,21 metru pak bude o 15 centimetrů kratší než hatchback se spalovacím ústrojím, díky jeho absenci však nabídne stejný vnitřní prostor. Ovšem jen pro posádku, zavazadelník se má zmenšit. Nebude to přitom jiné auto jen technicky, ale i ideově - bude vyšší a s omezovačem na pouhých 160 km/h bude mít daleko k dravým R.S., která lze i dnes koupit.
Přesto právě na nový vůz Renault sází, nicméně jeho příchod může značce způsobit nemalé problémy. Na jednom písečku si totiž budou hrát dva kohouti, což nikdy nedělá dobrotu. A jelikož pro Francouze je elektrifikace vším, je jisté, že pakovat se bude muset model se spalovacím ústrojím. Přesně to se ostatně už teď začíná dít na nizozemském trhu, kde hatchback skončil, aby udělal místo právě E-Techu Electric. Tamní zájemci tak již mohou koupit pouze Mégane Grandtour, tedy kombíku, který elektrickou verzi nedostane - buď prozatím, nebo vůbec.
Proč vše začíná v Nizozemsku, je nabíledni - elektromobily jsou na tomto trhu neskutečnou měrou zvýhodňované, třebaže hlavně umělým zdražováním čehokoli jiného. Renault proto počítá s tím, že Mégane s alternativním pohonem bude v zemi stěžejním hráčem. Vše nicméně rozhodne cena, která se nejspíše bude pohybovat okolo 36 tisíc Eur (cca 919 tisíc korun) bez dotací.
Právě na této sumě totiž startuje Volkswagen ID.3 Pro, který disponuje bateriemi o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204 koní a maximálním dobíjecím výkonem 120 kW. Elektrický Mégane je přitom vždy o chlup lepší, nabízí totiž 60 kWh, 218 koní a 130 kW. Německého soupeře by tedy mohl udolat, zvláště poté, co ten je nyní středem pozornosti kvůli jednomu shořelému exempláři. Tento případ se odehrál právě v Nizozemsku.
Zpět ale k Renaultu Mégane, jehož dny evidentně začínají být sečteny. Tedy co se klasické verze týče. Je sice nutné zmínit, že žádný jiný trh zatím k takovému omezování nepřikročil, to je ovšem jistě jen otázka času. Elektrické provedení totiž bude debutovat v září na autosalonu v Mnichově a následně zamíří do prodeje. Není tedy ani tak otázkou, zda opravdu nahradí spalovací verzi, ale kdy se tak plně stane. Že by to při skoro milionové ceně prodeje tohoto auta nakoplo, si dovolíme pochybovat.
Renault Mégane se loni dočkal faceliftu, i tak jako hatchback na nizozemském trhu končí. Nelze předpokládat, že by další nenásledovaly, budoucnost přeje docela jinak pojatému vozu stejného jména. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva