Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS kupé v této generaci nedorazí, namále má i manuál
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná vrcholná verze se ukáže v příštím roce. K mání bude jen s praktičtější karoserií, převodovka a objem motoru zatím potvrzeny nebyly.
Francouzská automobilka se v hesenské metropoli pochlubila novou generací Renaultu Mégane. Ta dorazila ve standardním stavu i jako verze GT, pod kterou se z velké části podepsala divize Renaultspot. Nové provedení by přitom mělo konkurovat především VW Golfu GTI, do budoucna se ovšem sportovní oddělení hodlá vrhnout také na plnohodnotný model RS, který si pro změnu vyšlápne na vrcholné „eRko“ od Volkswagenu.
Výkonný viceprezident značky Jerome Stoll ve Frankfurtu uvedl, že chystaný Mégane RS bude následovat příkladu menšího Renaultu Clio RS. Tedy minimálně v rámci karoserie, která již bude jen pětidveřová. Tento krok má podle francouzské automobilky plně reflektovat poptávku na trhu, kdy o třídvířko zvané Coupe nebyl takový zájem, aby se stalo součástí nové generace. Mimo to bude zaříznut i Megane CC.
Není to ovšem jediná změna, ke které se schyluje. Ta druhá je ovšem mnohem zásadnější a má co dělat s převodovkou. Jak asi již tušíte, v ohrožení je především manuál, tedy volba puristů. To je znovu dost nepochopitelná idea, se kterou jsme měli tu čest už u současného Clia RS. Současný Mégane RS není vůbec k mání s automatem, nemá tedy žádné zákazníky preferující tento typ řazení, ani jednoho. Pokud Renault chce oslovit i takovou klientelu, je možné ji nabídnout také automatické řazení, ale proč rázem nabízet jen to? Francouzi už s tímto jednou narazili, přesto s takovou myšlenkou koketují znovu. A tak se Mégane možná nechá inspirovat menším sourozencem a pohonnou jednotku, jejíž objem má klesnout na 1,8 litru, spřáhne pouze s automatem EDC.
Stoll tyto spekulace nepotvrdil, přičemž dodal, že finální rozhodnutí ještě nepadlo. Dá se však předpokládat, že spíše jen mlží, neboť nový Mégane RS má být odhalen již v příštím roce, pročež je vývoj již dávno v plném proudu. Jelikož navíc zmiňovaná varianta GT dostala do vínku pouze samočinnou převodovku, je docela pravděpodobné, že Renault půjde i u vrcholné verze stejnou cestou.
Naděje ovšem umírá poslední. Je tedy možné, že Stoll jen nechce vytáhnout z rukávu eso, kterým by přebil velkou část především evropské konkurence. Jak tedy vše dopadne, na to si budeme muset chvíli počkat. Stejně jako na potvrzení domněnek, podle kterých by Mégane RS měl dostat do vínku řiditelnou zadní nápravu 4Control stejně jako jeho méně výkonný bratříček.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že stávající provedení vydrží ve výrobě ještě 12 měsíců. Pokud tedy během této doby začne vylézat na povrch příchod novinky osazené pouze automatem, máte dostatek času sáhnout po jediné možné volbě petrolheadů...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Chystaný Renault Mégane RS se již ukázal na neoficiálních ilustracích...
...přičemž stejně jako Mégane GT bude k mání pouze jako pětidvířko. Převodovka a motor jsou zatím nejasné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB