Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane RS 275 Trophy: 919 tisíc za základ, rekord Ringu ani za dalších 100
24.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zveřejnění ceny nejostřejšího Méganu RS prozrazuje, že na rekordní zdolání Nürburgringu bude potřeba opravdu hodně přes milion korun.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvedli poměrně nedávno, abychom ve finále, jen o pár dnů později, přivítali jeho prozatímního krále. Tím je už bez jakékoliv senzace Renault Megane RS 275 Trophy-R, kterému se na Severní smyčce Nürburgringu podařilo s časem 7 minut 54,3 sekundy překonat o téměř čtyři sekundy do té doby nejsvižnější předokolku od Seatu.
I když panují a asi vždy budou panovat spekulace, zda bylo to či ono auto skutečně v takové kondici, v jaké si ho ve finále odveze zákazník ze showroomu, podstatnější se nám zdál jiný pohled. Zatímco Mégane RS Trophy-R je už od podstaty stavěn primárně na tento jediný účel, Cupra zvládne velmi podobný výkon bez větší snahy a hlavně za podstatně nižší cenu. Pokud si vzpomínáte, tuto problematiku jsme pro vás podrobně rozpitvávali v samostatném článku. I když se k celé věci stavíme zcela nezaujatě, musíme jednoduše přednosti aktuálně nejlepší koupě řidičů do jednoho milionu alespoň připomenout - stojí totiž ve slušně vybaveném základu pouze 669 900 Kč. S ohledem na ceník Renaultu by byla spíše hamba, kdyby se Francouz okruhem neprohnal rychleji...
Edice RS Trophy s motorem posíleným o deset koní na celkových 275, začíná u prodejců Renaultu na částce 919 900 korun. K tomu, aby byl ovšem doostřen tím správným „rekordním kořením“, není to ani v nejmenším konečná hodnota. Předně potřebujete semi-slickové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (35 tisíc), které lze obout pouze na devatenáctipalcová kola Speedline Turini (10 tisíc). Dále by bylo příhodné sáhnout po stavitelných tlumičích Öhlins Road&Track, které vycházejí na dalších 60 tisíc. Lehčí lithium-iontový akumulátor, výkonnější brzdová soustava, šestibodové pásy ani možnost zbavit se rádia a dalších zbytečností - to vše zůstane vyhrazeno zřejmě pouze „rekordní” verzi Trophy-R, která vznikne pouze ve 250 exemplářích. Je tedy nepochybné, že cena s ní vyletí ještě výše - tu českou nám ale místní zastoupení Renaultu na přímý dotaz ani nenaznačilo.
Tak či onak, stojí tenhle kousek v základu o 179 tisíc víc, než klasická verze, rekordnímu Trophy-R blízké provedení se zmíněnými doplňky o 284 tisíc Kč více. Ve srovnání s Cuprou 280 je to o 354 tisíc Kč více, oproti očekávané ceně rekordního Seatu je to o 294 tisíc víc. A to od Renaultu pořád nedostanete srovnatelné, rekordní auto...
Pro úplnost - RS Trophy má oproti standardnímu provedení ostrého Méganu ve standardní výbavě přední spoiler a šedé boční polepy, vyhřívaná elektrická vnější zrcátka, hands-free přístupovou kartu, podvozek Cup se samosvorem a červenými brzdovými třmeny, titanový výfuk Akrapovič, RS monitor 1,0 či dvouzónovou klimatizaci. Dále se liší skořepinovými sedadly Recaro v provedení kůže/acantara či ve výkonnějším audiosystému s ovládáním pod volantem. Jestli to na vás dělá dojem, další detaily najdete v kompletním českém ceníku.
Nejostřejší Renault, tedy Mégane RS 275 Trophy-R startuje na 919 tisících, ani se všemi příplatky (105 tisíc Kč) ale stále nedostanete auto schopné zajet rekordní čas předokolek na Nordschleife
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 30 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva