Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane RS 275 Trophy-R: odlehčená edice prolétla Ring za 7:54,36
16.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Notně upravený Megane vydobyl Renaultu zpět trůn Severní smyčky. Leon je o 4 s pomalejší.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvolnili nedávno a automobilky jakoby se na ní snad rozhodly okamžitě zareagovat. Invaze dále pokračuje, boje na Severní smyčce Nürburgringu jakbysmet. Renault nyní konečně zveřejnil čas svého pokořitele, kterým není verze 275 Trophy, ale ještě něco peprnějšího. Čas 7 minut 54,3 sekundy totiž zajel s o sto kilogramů lehčí edicí Trophy-R, která se navíc pyšní vylepšeným podvozkem.
Pokud nás čísla neklamou, měla by novinka vážit sympatických 1 281 kilogramů. Právě s ní testovací jezdec Renaultu Sportu zajele onen výtečný čas, kterým zdolal Seat Leon Cupra 280 téměř o čtyři sekundy a to přesně před měsícem. Nová verze Trophy-R vychází logicky z varianty Trophy, má tedy v základní výbavě samosvorný mechanický diferenciál, avšak navíc také adaptivní tlumiče Öhlins Road&Track a kompozitové pružiny Allevard na přední poháněné ose. Motor zůstává stejný jako u Trophy, jedná se tedy o dvoulitrový čtyřválec s turbem, který disponuje 275 koňmi a 360 newtonmetry, které se na přední kola přenášejí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Řidič si může podvozek libovolně nastavovat tlačítkem z kabiny a to údajně ve 20 konfiguracích pro přední a dokonce 30 stupních pro zadní nápravu. Zároveň lze také regulovat kompresi pružin a aby se v tom nikdo neztratil, automobilka spustí na svých webových stránkách interaktivního průvodce, který pomůže s ideálním nastavením vozu. Pokud tápete nad tím, jak mohli na hatchbacku ušetřit metrák hmotnosti, pak vězte, že vůz byl zproštěn většiny izolačních a tlumicích materiálů (18 kilogramů) a zadní lavici (20 kilogramů) nahradila zpevňující vzpěra.
Dalších 10 kilogramů ubylo vyhozením rádia a klimatizace spolu s implementací zjednodušené středové konzole. 22 kilogramů ušetřila sedadla od Recara z jednoho kusu polykarbonátu čalouněná kůží a alcantarou, čtyři kila nakonec sundal i výfuk od Akrapoviče a kilogram chybějící zadní stěrač. Tak takhle nějak si představujeme skutečně ostrý hot-hatch. Na rekordním čase mezi předokolkami se částečně podílejí pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které slaví na vozidle s předním pohonem premiéru ve standardní výbavě. Navlečeny jsou na devatenáctipalcových kolech Speedline Turini, které snižují neodpruženou hmotnost o pět kilogramů ve srovnání se „standardní“ variantou 275 Trophy.
Řada dalších volitelných doplňků, které jsou k dispozici za příplatek, umožňuje budoucím majitelům dostat se se svým vozem na úroveň kusu, který zajel onen rekordní čas. Mezi ty patří například vysokovýkonná brzdová soustava Brembo s o deset milimetrů většími kotouči (vpředu mají průměr 350 milimetrů) uloženými na hliníkových osách, což snižuje neodpruženou hmotnost o další tři kila. Zároveň klesne provozní teplota kotoučů o 100 stupňů Celsia. Automobilka tvrdí, že s těmito brzdami může majitel decelerovat konzistentněji a s větším citem.
Mezi příplatky najdeme i lithium-iontový akumulátor, který oproti standardnímu přinese úsporu dalších 16 kilogramů. Nejlepší tedy bude zvolit rovnou celý paket Nürburgring, jenž čítá nejen zmíněné brzdy a akumulátor, ale také šestibodové bezpečnostní pásy Sabelt. Co se týče omezenosti dané série, 30 kusů verze Trophy-R bude určeno pro Velkou Británii, přičemž každý vyjde minimálně na 36 430 liber, což je zhruba 1 250 000 korun. Celkem vznikne 250 kusů a my pevně věříme, že Česká republika bude jedním z patnácti trhů, na kterých bude tento král hot-hatchů k dispozici - ještě letos ke konci roku.
Poznáte ho podle dvoubarevného provedení karoserie, které sestává z bílého perleťového laku, černé střechy a bočních charakteristických červených polepů a stejnobarevných kol. Nápisy Trophy-R najdeme nejen na bocích, ale také na výplni předního nárazníku. Rekordní kolo pečlivě prozkoumejte na přiloženém videu, je z něho totiž patrné, že by šlo jet ještě čistěji, čas by tedy mohl být ještě o nějakou tu sekundu lepší. Řidič do letmého kola najel pomaleji, než mohl, přinejmenším jednou netrefil rychlost, pocuchal omezovač otáček, v pár pasážích byl příliš rozevlátý... Je pravdou, že zajet na tak dlouhé a záludné trati celé kolo bez jediné chyby je takřka nemožné, na druhou stranu bychom čekali, že si Renault „s tím rekordním” vyhraje a nechá v něm jen minimální prostor pro další zlepšení čisté jízdou.
Tak jako tak jde ale o auto rychlé jako střela, posuďte sami.
Renault Mégane RS 275 Trophy-R zajel rekord mezi předokolkami, jeho nízká hmotnost nás fascinuje a možnost dostat stejný vůz, jako je ten rekordní stejně tak
Video s rekordní jízdou na Nürburgringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva