Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS 275 Trophy: nový pokořitel Ringu je tu
14.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Renault konečně uvolnil informace o nejsilnějším dílu RenaultSportu. Oficiální čas zajetý na Nürburgringu ale zatím zveřeněn nebyl.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvolnili včera a automobilky jakoby se na ní snad rozhodly okamžitě zareagovat. Invaze dále pokračuje. Po úniku prvních fotek takřka nemaskovaného Civicu Type-R a prvních informacích o dále posílené Octavii RS vám tak můžeme ukázat i vrcholnou verzi Méganu RS, která bude dozajista patřit mezi ty nejzdařilejší předokolky všech dob a zároveň mezi nejultimativnější zástupce kategorie hot-hatchů.
Francouzská automobilka nás v posledních týdnech zásobovala upoutávkami na nový model, u něhož bylo jasné, že hlavním kladem nebude ani tak vzhled či počet koní pod kapotou, jakožto spíše čas potřebný k objetí jednoho kola na Severní smyčce Nürburgringu. Věděli jsme, že necelých 21 km by speciální verze Renaultu Mégane RS měla obkroužit za méně než osm minut, jasné však nebylo, zda to stihne rychleji než ekvivalentně výkonný Seat Leon Cupra.
Nakonec se to podle všeho podařilo, i když oficiální čas bude známý až 16. června, kdy snad dojde k úplnému podrobnému představení. Renault si ho zřejmě chystá jako eso, které vytasí z rukávu. Největší trumfy ovšem vysoukal už teď, a tak se můžeme podívat, čím se historicky nejrychlejší Mégane RS může pochlubit. Vůz s dodatkem 275 Trophy ve svém názvu prozrazuje počet koní pod kapotou.
Oproti standardnímu Méganu RS je tedy dvoulitrový oturbený čtyřválec v limitované edici Trophy naladěn tak, aby poskytl o 10 koní vyšší výkon při 5 500 otáčkách. Maximální točivý moment 360 Nm smaží přední pneumatiky v rozmezí tří až pěti tisíc otáček. Zrovna přední obutí je ale na takovou zátěž více než dobře připraveno, neboť jde v případě zájmu zákazníků o příplatkové lepivé Micheliny Pilot Sport Cup 2.
Vůz používá podvozek verze Cup a diferenciálu s omezenou svorností na přední nápravě, avšak za příplatek může být osazen nastavitelnými tlumiči Öhlins Road & Track a ocelovými pružinami od stejného výrobce. Zajímavostí je údajně hlasitější a znělejší titanový výfukový systém od slovinského výrobce Akrapovič nebo 19palcová volitelná kola Speedline Turini ze soutěžních Méganů. Zaujme i šedá výplň předního nárazníku s nápisem Trophy nebo nálepky na bocích vozu.
Charakteristický bude samozřejmě interiér zpestřený například jinými nástupními prahy, sedadla Recaro kombinující kůži a alcantaru spolu s červeným prošíváním nebo alcantarou potaženým volantem a jinou řadicí pákou. Mégane, který se bude dobře cítit na každém závodním okruhu si také přinese plaketu s výrobním číslem. Na domácím trhu ve Francii bude Trophy o téměř šest tisíc Euro (164 tisíc korun) dražší než základ, a tak se jeho cena bude pohybovat na hranici 38 tisíc Eur (1 040 000 Kč).
Renault už nám začal servírovat informace o nejrychlejším Méganu RS všech dob. Mégane RS 275 Trophy spráská Severní smyčku jistě v rekordním čase
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 10 minutami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před hodinou - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 3 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva