Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane RS 275 Trophy: nový pokořitel Ringu je tu
14.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Renault konečně uvolnil informace o nejsilnějším dílu RenaultSportu. Oficiální čas zajetý na Nürburgringu ale zatím zveřeněn nebyl.
Expanzi nových generací nejrychlejších hatchbacků jsme spolu s podrobným přehledem uvolnili včera a automobilky jakoby se na ní snad rozhodly okamžitě zareagovat. Invaze dále pokračuje. Po úniku prvních fotek takřka nemaskovaného Civicu Type-R a prvních informacích o dále posílené Octavii RS vám tak můžeme ukázat i vrcholnou verzi Méganu RS, která bude dozajista patřit mezi ty nejzdařilejší předokolky všech dob a zároveň mezi nejultimativnější zástupce kategorie hot-hatchů.
Francouzská automobilka nás v posledních týdnech zásobovala upoutávkami na nový model, u něhož bylo jasné, že hlavním kladem nebude ani tak vzhled či počet koní pod kapotou, jakožto spíše čas potřebný k objetí jednoho kola na Severní smyčce Nürburgringu. Věděli jsme, že necelých 21 km by speciální verze Renaultu Mégane RS měla obkroužit za méně než osm minut, jasné však nebylo, zda to stihne rychleji než ekvivalentně výkonný Seat Leon Cupra.
Nakonec se to podle všeho podařilo, i když oficiální čas bude známý až 16. června, kdy snad dojde k úplnému podrobnému představení. Renault si ho zřejmě chystá jako eso, které vytasí z rukávu. Největší trumfy ovšem vysoukal už teď, a tak se můžeme podívat, čím se historicky nejrychlejší Mégane RS může pochlubit. Vůz s dodatkem 275 Trophy ve svém názvu prozrazuje počet koní pod kapotou.
Oproti standardnímu Méganu RS je tedy dvoulitrový oturbený čtyřválec v limitované edici Trophy naladěn tak, aby poskytl o 10 koní vyšší výkon při 5 500 otáčkách. Maximální točivý moment 360 Nm smaží přední pneumatiky v rozmezí tří až pěti tisíc otáček. Zrovna přední obutí je ale na takovou zátěž více než dobře připraveno, neboť jde v případě zájmu zákazníků o příplatkové lepivé Micheliny Pilot Sport Cup 2.
Vůz používá podvozek verze Cup a diferenciálu s omezenou svorností na přední nápravě, avšak za příplatek může být osazen nastavitelnými tlumiči Öhlins Road & Track a ocelovými pružinami od stejného výrobce. Zajímavostí je údajně hlasitější a znělejší titanový výfukový systém od slovinského výrobce Akrapovič nebo 19palcová volitelná kola Speedline Turini ze soutěžních Méganů. Zaujme i šedá výplň předního nárazníku s nápisem Trophy nebo nálepky na bocích vozu.
Charakteristický bude samozřejmě interiér zpestřený například jinými nástupními prahy, sedadla Recaro kombinující kůži a alcantaru spolu s červeným prošíváním nebo alcantarou potaženým volantem a jinou řadicí pákou. Mégane, který se bude dobře cítit na každém závodním okruhu si také přinese plaketu s výrobním číslem. Na domácím trhu ve Francii bude Trophy o téměř šest tisíc Euro (164 tisíc korun) dražší než základ, a tak se jeho cena bude pohybovat na hranici 38 tisíc Eur (1 040 000 Kč).
Renault už nám začal servírovat informace o nejrychlejším Méganu RS všech dob. Mégane RS 275 Trophy spráská Severní smyčku jistě v rekordním čase
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 10 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus