Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane R26.R: ultimativní hothatch
19.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Megane R26 je všem automobilovým nadšencům znám svými výbornými výkony hlavně na okruzích. Přesto vznikla verze R26.R, která vše posunuje o dimenzi dál.
Na internetu se vynořil text tiskové zprávy a pár nekvalitních obrázků docela překvapového vozu. Zatímco si třeba Audi hraje s koncepty, Renault nelení a chystá něco na způsob Porsche 911 GT3 RS, tedy okruhový speciál, který bude moci na běžné silnice.
Celkem civilní hatchback Megane R26 si vzali do parády vývojáři z továrny v Dieppe, která se specializuje na výroby sportovních variant a také vývoj komponentů pro tým Formule 1, a udělali z něj opravdu sportovní vůz s velmi zajímavými výkony.
První částí, kterou si vzali pod drobnohled, byl motor. Kované písty, upravený výfuk a zvýšený plnicí tlak, to vše dohromady znamená dalších 25 koní. Výkon benzínového, turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru teď dosahuje 255 koní při 5700 ot/min a krouticí moment je 335 Nm v oblasti 3200-4900 ot/min. Omezovač otáček pak zasahuje při hodnotě 7150 ot/min. Na motor navazuje 6° převodovka se zkrácenými převody.
O zpomalování se stará brzdový systém od Bremba s čtyřpístkovými brzdiči a 312 mm kotouči vpředu a 300 mm vzadu. Na všech kolech jsou obuty pneumatiky o rozměru 255/35 R18 a přenosu výkonu v zatáčkách má napomoci diferenciál s omezenou svorností.
To hlavní se ale událo uvnitř a na karoserii auta. Vše, co není opravdu potřeba, zmizelo a co šlo, bylo nahaženo díly z uhlíkových vláken. Cílem bylo udržet hmotnost na co nejnižší úrovni. Auto je čistě dvoumístné, protože uvnitř najdeme pouze dvě skořepinové sedačky od Sparca (na místě zadní lavice je vzpěra). Další velkou úsporu, celých 15 kilo, přinesla karbonová střecha, následovaná tenčími skly a odlehčenými rávky. To vše dohromady znamená výslednou hmotnost 1295 kg, tedy o 135 kg míň než v případě R26.
Výkonný motor a lehká karoserie, to zní jako velmi dobrá kombinace svědčící jízdním výkonům. A Renault tvrdí, že R26.R zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,7 s. To ja na auto této třídy, konstrukce a ceny (první odhad 32.000 EUR) opravdu výborná hodnota
Megane R26.R bude předstvaven na Mondial de Paris říjnu a současně začne jeho prodej.
Zdroj leblogauto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus