Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Megane R26.R: ultimativní hothatch
19.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Megane R26 je všem automobilovým nadšencům znám svými výbornými výkony hlavně na okruzích. Přesto vznikla verze R26.R, která vše posunuje o dimenzi dál.
Na internetu se vynořil text tiskové zprávy a pár nekvalitních obrázků docela překvapového vozu. Zatímco si třeba Audi hraje s koncepty, Renault nelení a chystá něco na způsob Porsche 911 GT3 RS, tedy okruhový speciál, který bude moci na běžné silnice.
Celkem civilní hatchback Megane R26 si vzali do parády vývojáři z továrny v Dieppe, která se specializuje na výroby sportovních variant a také vývoj komponentů pro tým Formule 1, a udělali z něj opravdu sportovní vůz s velmi zajímavými výkony.
První částí, kterou si vzali pod drobnohled, byl motor. Kované písty, upravený výfuk a zvýšený plnicí tlak, to vše dohromady znamená dalších 25 koní. Výkon benzínového, turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru teď dosahuje 255 koní při 5700 ot/min a krouticí moment je 335 Nm v oblasti 3200-4900 ot/min. Omezovač otáček pak zasahuje při hodnotě 7150 ot/min. Na motor navazuje 6° převodovka se zkrácenými převody.
O zpomalování se stará brzdový systém od Bremba s čtyřpístkovými brzdiči a 312 mm kotouči vpředu a 300 mm vzadu. Na všech kolech jsou obuty pneumatiky o rozměru 255/35 R18 a přenosu výkonu v zatáčkách má napomoci diferenciál s omezenou svorností.
To hlavní se ale událo uvnitř a na karoserii auta. Vše, co není opravdu potřeba, zmizelo a co šlo, bylo nahaženo díly z uhlíkových vláken. Cílem bylo udržet hmotnost na co nejnižší úrovni. Auto je čistě dvoumístné, protože uvnitř najdeme pouze dvě skořepinové sedačky od Sparca (na místě zadní lavice je vzpěra). Další velkou úsporu, celých 15 kilo, přinesla karbonová střecha, následovaná tenčími skly a odlehčenými rávky. To vše dohromady znamená výslednou hmotnost 1295 kg, tedy o 135 kg míň než v případě R26.
Výkonný motor a lehká karoserie, to zní jako velmi dobrá kombinace svědčící jízdním výkonům. A Renault tvrdí, že R26.R zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,7 s. To ja na auto této třídy, konstrukce a ceny (první odhad 32.000 EUR) opravdu výborná hodnota
Megane R26.R bude předstvaven na Mondial de Paris říjnu a současně začne jeho prodej.
Zdroj leblogauto



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva