Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: technická data odhalena únikem, jede až 233 km/h
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Mégane dostal u obdobných motorů vyšší výkon než větší Talisman. Ve verzi GT dynamikou nezklame, k mání je ale jen s automatickou převodovkou.
Francouzské automobilce se v posledních dnech nedaří držet tajemství pod pokličkou. Jen před pár hodinami se totiž neoficiálně dostaly na světlo světa první ceny Renaultu Talisman, nyní tu pro změnu máme technické údaje modelu Mégane. Ani o jejich publikaci se značka nezasloužila, tedy stran faktu, že samozřejmě stojí za jejich sestavením. Vyjma těchto dat navíc prosákla online paleta barev, pročež víme, že nová generace bude k mání v jedenácti odstínech. Jeden je přitom vyhrazen pouze verzi GT, tři další pro změnu společně s touto variantou nekoupíte.
Vraťme se ale zpátky k technickým údajům, které ve výsledku nejsou až tak [[0000019996 nezajímavé jako u zmiňovaného Renaultu Talisman]. Ačkoliv je totiž Mégane menší a lehčí, může se v případě vrcholných variant GT pochlubit pěti koňmi navíc oproti svému většímu sourozenci. Tím ale víceméně pozitiva končí, u základních modelů je třeba počítat s nepříliš působivou dynamikou, která je dána použitím objemově skromných a nepříliš výkonných pohonných jednotek. Stejně jako u Talismanu proto s větším než 1,6litrovým objemem nepočítejte.
Základem benzinové části nabídky je 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Energy TCe 100, který, jak již naznačuje samotný název, dostal do vínku 100 koní. K tomu se přidává 175 Nm točivého momentu, stovku tak tato varianta zdolá za 12,3 sekundy, maximálně se rozjede na 179 km/h a dle normovaného cyklu spotřebuje v průměru 5,4 l/100 km. K dispozici je ovšem také výkonnější provedení tohoto motoru naladěné na 130 koní a 205 Nm, s nimiž zvládnete stovku za 10,6 s.
Poté následuje v nabídce menší skok, další benzinovou variantou je totiž již zmiňovaný Mégane GT. Ten má pod kapotou přeplňovanou jedna-šestku, která dává k dobru 205 koní a 280 Nm. Na rozdíl od předchozích verzí je ovšem jedinou možnou volbou sedmistupňový automat EDC, se kterým se vůz rozjede z klidu na stovku za 7,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 233 km/h, zatímco žíznivost byla vypočítána na rovných šest litrů na sto kilometrů.
Přesunout se můžeme k dieselům, které jsou zastoupeny 1,5litrovými a 1,6litrovými čtyřválci. V případě menší kubatury můžete sáhnout po 90 nebo 110 koních, přičemž vyšší výkon může na přední kola přenášet kromě standardního manuálu také šestistupňový automat. V jeho případě je ovšem třeba počítat s akcelerací na stovku za 12,3 sekundy, zatímco ručně řazená převodovka je o více než sekundu rychlejší. Slabší model pro změnu potřebuje 13,4 sekundy.
Více než na dynamiku se tyto agregáty zaměřují na spotřebu, v případě normovaného cyklu se tak můžete dostat na pouhých 3,3 l/100 km. Realita ale bude nejspíše jiná a jistě odvislá od práce vaší pravé nohy. Tyto dohady ale ponecháme stranou a místo toho dodáme, že 1,6litrový motor doplněný jedním turbodmychadlem produkuje 130 koní a 320 Nm, s nimiž je spojen desetisekundový sprint a čtyřlitrová spotřeba.
Dále bude možné sáhnout ještě po verzi Energy dCi 165, která je opětovně určena Renaultu Mégane GT a která počítá s dvojitým přeplňováním. Výkon je obsažen v názvu této pohonné jednotky, točivý moment pak činí 380 Nm. Jelikož však tento turbodiesel bude k dispozici později, nejsou v jeho případě data spojená s dynamikou či spotřebou známa. Víme ale, že s manuálem se opět nepočítá.
Technické parametry nového Renaultu Mégane byly odhaleny únikem
Zatímco standardní provedení dynamikou až tak nezaujme...
...verze GT dostala do vínku vyšší výkon než těžší Renault Talisman
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva