Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu

Francouzská novinka slibuje více místa pro posádku i zavazadla nebo technologii převzatou z vyšších tříd. Aktuálně nabízí maximálně 205 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu

16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská novinka slibuje více místa pro posádku i zavazadla nebo technologii převzatou z vyšších tříd. Aktuálně nabízí maximálně 205 koní.

Novou generaci Renaultu Mégane jsme očekávali již v loňském roce, nakonec se ovšem francouzský hatchback ukázal až letos. Zatímco v minulém týdnu se ale na světlo světa dostaly pouze první fotky a kusé informace, na frankfurtském autosalonu již značka přišla s debutem, který odhaluje skoro každý detail. Výjimkou je jen jízdní dynamika a spotřeba, na něž přijde řada v příštích měsících. Do prodeje totiž novinka ze země galského kohouta zamíří až na počátku příštího roku a dá se předpokládat, že Francouzsi budou ještě pracovat na tom, aby papírové údaje nového Méganu byly co nejlepší.

Momentálně ovšem víme, že karoserie oproti třetí generaci narostla o 64 milimetrů do délky (na 4 359 mm). Mimo to je nový Mégane o 25 milimetrů nižší (1 447 mm), zároveň však počítá s rozvorem delším o 28 milimetrů (2 669 mm) i rozchodem kol vpředu (+47 mm, 1 591 mm) a vzadu (+39 mm, 1 586 mm). Zkrácen pak byl také zadní převis, díky čemuž zde máme mnohem dynamičtější, ale zároveň také konvenčnější tvary.

V čelních partiích je hatchback výrazně ovlivněn větším sedanem Talisman, pročež tu máme stejné rozměrné logo, roztáhlou masku chladiče nebo denní diodová světla zakroucená ve tvaru písmene „C“ až k nárazníku. LEDkami mohou být osazeny i hlavní světlomety, stejně jako je najdeme vzadu. Zde přitom jejich horizontální rozvržení napomáhá umocnit šířku vozu. V rámci boků je pak možné počítat s až 18palcovými litými koly.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde lze s ohledem na větší venkovní dimenze počítat s větším prostorem pro posádku. Prostor pro ramena vpředu totiž narostl na 1 441 mm, vzadu pak na 1 390 mm. Obě hodnoty mají patřit mezi nejlepší v segmentu, přičemž vůči třetí generaci došlo také k 20milimetrovému nárůstu místa pro kolena cestujících sedících ve druhé řadě sedadel (na 175 mm).

Zmínit můžeme také 434litrový objem zavazadlového prostoru, který je druhým největším ve své třídě a jenž dále umocňují schránky v kabině schopné pobrat dalších 25 l. Mimo to se novinka profiluje kvalitnějšími materiály, kdy kupříkladu u vyšších úrovní výbavy lze počítat s kůží Nappa nebo Alcantarou, která dostala do vínku třídimenzionální vzorování.

V případě sedadel Renault sáhnul po pěně s různou hustotou, kdy ta měkčí vyplňuje středy a ta hutnější formuje boky. Díky tomu mělo být dosaženo jak příkladného komfortu, tak i dostatečného bočního vedení. Nemalá pozornost pak byla věnována i švům, dále lze očekávat rovněž vyhřívání nebo elektricky stavitelnou bederní podporu, u řidiče pak dorazí masážní strojek.

Z vyšších segmentů pak Francouzi přenesli do nižší střední třídy výsuvný barevný head-up displej, sedmipalcový digitální přístrojový štít nebo 8,7palcový dotykový displej, který je spojen s multimediálním systémem R-Link 2 a nabízí konektivitu s mobilními telefony či tablety. Kromě toho pak Renault spolupracoval s firmou Bose na vývoji aparatury s devíti reproduktory.

Velkou novinkou je pak technologie Multi-Sense, která umožňuje řidiči vybírat z pěti jízdních režimů Sport, Normal, Comfort, Perso a Eco. V závislosti na vybraném módu pak dochází k přenastavení odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení automatu EDC i programu masážního strojku nebo podsvícení kabiny (červeně, zeleně, modře, purpurově a hnědě).

Tím jsme s kabinou hotovi, nastal tedy čas na pohled pod kapotu. Zpočátku přitom bude možné vybírat ze šesti agregátů, kdy diesely zastoupí motory Energy dCi o výkonu 90, 110 a 130 koní. Benzinové pohonné jednotky TCe pak nabídnou 100, 130 a 205 koní. Ve všech případech kromě nejsilnějšího motoru pak standardem bude manuál.

Pro 1,5litrový diesel s výkonem 110 koní ovšem bude k dispozici šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco obě výkonnější varianty 1,6litrového benzinového motoru lze spřáhnout se sedmistupňovou převodovkou EDC. Jak jsme již zmínili v úvodu, podrobná data k mání nejsou, v případě dieselů se však Renault chce dostat až na 3,3 l/100 km.

V roce 2017 by navíc nabídku měla rozšířit dieselová verze „Hybrid Assist“, v jejímž případě dochází při akceleraci a deceleraci k ukládání kinetické energie. Ta může být následně využita ke zlepšení zrychlení v nízkých rychlostech, přičemž průměrná žíznivost by díky tomu měla klesnout na rovné 3 l/100 km a emise CO2 tedy na pouhých 76 gramů na kilometr.

Příští rok se očekává ještě příchod 1,6litrového dieselu, který by měl produkovat 165 koní a který bude standardně spojen s šestistupňovým automatem EDC. Tento motor přitom bude vyhrazen úrovni výbavy GT, která se čtvrtou generací debutuje a která je prozatím k mání s vrcholnou verzí benzinové jedna-šestky naladěné na oněch 205 koní.

Za vývojem tohoto modelu stojí z velké části divize Renaultsport, která samozřejmě přijde také s novým Méganem RS. Ten ale bude možná debutovat až někdy v roce 2017, pročež veškerá data ještě nejsou k dispozici. My se tedy prozatím budeme zabývat pouze již známou variantou GT, kterou od zbytku portfolia odliší dynamičtější bodykit s agresivnějšími nárazníky, jež vpředu nabídnou větší vstupy vzduchu. Vzadu nebudou chybět dvě mohutné koncovky výfuku či difuzor, který má odkazovat na svět Formule 1.

Za příplatek bude možné vůz osadit 18palcovými koly s diamantovým efektem, zatímco kabinu bude možné oháknout do látky, Alcantary s bílými pruhy nebo Alcantary s černými pruhy. Zakázkový pak bude i volant, sportovní sada hliníkových pedálů nebo specifické nastavení technologie Multi-Sense, kde režim Eco nahradí nový mód Race.

Tou hlavní novinkou je ovšem systém řízení zadní nápravy 4Control, na němž se opětovně podepsalo sportovní oddělení značky a jenž má navýšit agilitu na zakroucených okreskách. Zároveň by tato technologie měla také usnadnit parkování v nízkých rychlostech. Zmínit pak můžeme ještě nově nakalibrované pružiny, tlumiče, brzdy i stabilizaci.

Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen zmíníme výhled do budoucna, kdy se počítá s příchodem kombíku. Ten by se měl ukázat ještě letos, do prodeje pak zamíří pár měsíců po méně praktické variantě.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.

Oficiální fotogalerie nového Renaultu Mégane


Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 1 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 01Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 2 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 03Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 3 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 04Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 4 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 05Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 5 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 06Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 6 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 07Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 7 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 08Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 8 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 09Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 9 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 10Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 10 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 11Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 11 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 12Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 12 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 13Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 13 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 14Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 14 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 15Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 15 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 16Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 16 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 17Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 17 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 18Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 18 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 19Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 19 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 20Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 20 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 21Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 21 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 22Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 22 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 23Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 23 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 24Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 24 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 25Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 25 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 26

Oficiální fotogalerie nového Renaultu Mégane GT

Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 26 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 27Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 27 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 28Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 28 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 29Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 29 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 30Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 30 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 31Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 31 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 32Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 32 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 33Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 33 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 34Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 34 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 35Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 35 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 36Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 36 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 37Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 37 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 38Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 38 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 39Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 39 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 40Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 40 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 41Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 41 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 42Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 42 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 43Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 43 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 44Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 44 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 45Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 45 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 46Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 46 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 47Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 47 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 48Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 48 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 49Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 49 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 50Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 50 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 51Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 51 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 52Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 52 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 53Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 53 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 54Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 54 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 55Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 55 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 56Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 56 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 57Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 57 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 58Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 58 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 59Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 59 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 51Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 60 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 52Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 61 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 53Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 62 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 54Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 63 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 55Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 64 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 56Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 65 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 57Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 66 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 58Renault Mégane 2016 podrobně, GT má řiditelnou zadní osu - 67 - Renault Megane 2016 druha oficialni sada 59

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.