Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: nová generace nafocena již ve vlastní kůži
27.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka dorazí na platformě CMF s až 200 koňmi. Toto jsou první fotky zachycující hotové maskované auto.
Současná generace Renaultu Mégane je na trhu již od roku 2008 a s ohledem na tradičně kratší životní cyklus tohoto modelu jsme již před dvěma léty očekávali příchod nástupce. Nakonec však dorazil jen facelift, již druhý, nutno dodat. Letos však již na čtvrtou generaci skutečně dojde, přičemž místem debutu se stane hesenská metropole. Ve Frankfurtu chce novinka zaujmout především novým designem a modulární platformou CMF, která již podepírá Nissan Pulsar. Asi bychom se proto neměli divit, že boční silueta obou těchto vozů je prakticky totožná, jak ukazují nové špionážní fotky.
Poměrně zásadních změn mezi oběma sourozenci bychom se neměli dočkat ani v motorovém prostoru, kde japonský model sází na přeplňované benzinové motory o 1,2litrovém a 1,6litrovém objemu, případně pak na 1,5litrový turbodiesel. Ten by měl v případě francouzského vozu dávat k dobru 110 koní, mimo to pak bude doplněn ještě 1,6litrovým producentem sazí naladěným na 130 nebo 160 koní.
Benzinové agregáty pro změnu pokryjí škálu od 130 do 200 koní, přičemž ve všech případech bude standardem šestistupňový manuál. Dá se však předpokládat, že dorazí také sedmistupňový automat EDC, který by nejspíše měl být nabízen ve větším množství než nyní. Ještě zásadnější otázkou je však budoucnost Renaultu Mégane RS. Ten sice dorazí, a to dokonce i jako sedan, spor se však týká pohonné jednotky.
Podle zdrojů zevnitř automobilky by vrcholná verze měla dorazit s méně objemným motorem (jen připomeňme, že stávající provedení užívá přeplňovaný dvoulitr), který by měl doprovodit elektromotor. Taková koncepce by samozřejmě Renaultu hrála do noty, neboť by uplatnil zkušenosti získané s vývojem celé řady elektromobilů. Zároveň by zákazníkům nabídnul vyšší výkon a nižší spotřebu.
Jistě, pravověrné fanoušky rychlých kol taková koncepce asi příliš nenadchne. Nicméně Renault si již na modelu Clio RS, které je k mání pouze s automatem, vyzkoušel, jak si poradit s ignorací proseb nadšených řidičů a favorizováním mas. Je tedy více než pravděpodobné, že kromě hybridní techniky by v takovém případě rovněž dorazila dvouspojková převodovka EDC.
Nic bližšího již aktuálně nemůžeme dodat, snad kromě několika zmínek ohledně designu, jehož odklon od stávajícího provedení je jasně patrný i přes kamufláž. Očekávat tedy můžeme ostře řezané světlomety, které v kombinaci s velkým logem a agresivním nárazníkem jaksepatří vylepší vzhled přední části. Kromě toho budou vytažené i blatníky a rozšíří se víko zavazadelníku.
To je ale pro dnešek skutečně vše, více se snad dozvíme v řádu měsíců. Jsme přitom zvědavi, zda se potvrdí spekulace, že by novinka měla debutovat již příští týden v Ženevě. Taková možnost je ale velmi nepravděpodobná, mnohem reálnějším se jeví až podzimní debut ve Frankfurtu.
Více vám napoví fotografie testovacího prototypu, jehož maskování již skrývá hotové auto. Šest snímků přikládáme, zbytek z nich si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Autoevolution.com, další najdete v galerii na Autoexpress.co.uk
Pohonné jednotky nového Renaultu Mégane 2016
1,2 TCe, 130 koní, 205 Nm
1,6 TCe, 160 koní, 240 Nm
1,6 TCe, 200 koní, 260 Nm
1,5 dCi, 110 koní, 240 Nm
1,6 dCi, 130 koní, 320 Nm
1,6 dCi, 160 koní, 380 Nm






Nový Renault Mégane byl nachytán během testování ve Španělsku
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB