Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: nová generace má být atraktivnější i řidičštější
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Od dalšího Mégane máme čekat sportovnější vzhled, ale také lepší jízdní vlastnosti určované modulární platformou CMF vyvíjenou s Nissanem.
Francouzi se současnou generací Méganu příliš parády ve stínu modernějších konkurentů neudělají. Může na sebe poutat cenou a mnohdy už ani tou ne, a proto se snad Renault v obavách z budoucnosti svěřil, o kolik zajímavější by měl být jeho nástupce. Premiéra sice proběhne až za dva roky, ale proč se o nich alespoň nezmínit už teď. Bude tedy rozumné si na něj počkat? Zřejmě ano, naštěstí nebude jen dalším faceliftem.
Renault věří, že s novým Méganem zaujme. Prohlášení produktového manažera značky pro Velkou Británii hovoří o přitažlivějším mixu křivek z modelů Captur a z posledního dějství Clia. Nějaký designový krok zpět Renault údajně nepřipustí. Mégane se má nést v duchu nové korporátní podoby přídě se štíhlejší i širší maskou chladiče, velkým logem a opět charakteristicky nízkou linií střechy, která by ho měla zásadně odlišovat od konkurence s vládnoucím Golfem v čele. Sportovnější a řád stylovější design bude hlavní francouzskou zbraní v této třídě automobilů. Měl by se údajně posunout výše směrem k „prémiovějším” zástupcům jako je áčko od Mercedesu nebo A3 od Audi.
V interiéru se mají příznivci těšit na vyšší kvalitu zpracování nebo větší centrální dotykový displej, který bude vrcholit s úhlopříčkou devíti palců. Základní verze údajně dostanou o dva palce skromnější, právě to by mělo výrazněji zredukovat celkový počet ovladačů, očistit kabinu od zbytečností, podobně jako v Peugeotu 308. Renault v tomto ohledu ale nebude údajně až tak moc „ořezávat“. Něco podobného jsme slyšeli třeba u Opelu při příležitosti faceliftu Insignie, avšak jak ještě ukáže její právě připravovaný test, zůstalo spíše u slibů. Kdo ví, třeba bude Renault úspěšnější.
Dalších podstatnějších faktů nebo konkrétních specifikací jsme se nedočkali, ale určitě se máme na co těšit. Kromě toho je jasné, že Mégane přijede na nové globální modulární platformě CMF C-D, která je vyvíjena s partnerem Nissanem. Podle účetního oddělení by tento systém měl snížit náklady na nákup součástek o nějakých 20 až 30 procent, v případě technologických nákladů by již mělo jít o 30- až 40procentní redukci. Uvidíme, zda to bude prospěšné i pro koncového zákazníka.
Jen připomeňme, že zatímco Volkswagen přišel v rámci dobře známého MQB s jedním celkem, u kterého lze měnit některé rozměry, aliance Renault-Nissan připravila v rámci platformy CMF (Common Module Family) čtyři nezávislé moduly (motorový prostor, kabina, přední a zadní část), jejichž složením de facto vzniká celý vůz. Rozměry tak vlastně nemusí nikdy hrát roli, neboť se jednoduše spojí ty prvky, které daná karoserie pobere. Mégane použije řešení velmi podobné s novým Scénicem a příští generací velkého MPV Espace. Za dva roky na ženevském autosalonu bude vše jasnější. Do prodejů se dostane v létě po výstavní premiéře.

Výraznější design a čistý interiér, takový by měl být příští Mégane
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 9 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 11 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva