Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2012: překvapivě nepřekvapivý facelift
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na slíbenou velkou novinku Renaultu nakonec přece jen došlo. Po nové Dacii Lodgy se francouzská automobilka vytasila i s faceliftovaným Méganem.
Pokud nás sledujete pravidelně, jistě jste zaznamenali uniklou fotku faceliftovaného Méganu, která se do éteru dostala již začátkem prosince. Nebyli jsme si tehdy jisti její autenticitou, a to nejen kvůli omezené kvalitě, ale hlavně proto, že omlazený Mégane na ní vypadal spíše jako zestárlý. Jak se dnes ukázalo, zmíněný snímek byl pravý, přesto se vůz ve všech verzích a z jiných úhlů nejeví až fádně. Omlazení tak nakonec není až takové nepříjemné překvapení, jakým se původně zdálo.
Jak je to možné? Příď Méganu vypadá v různých provedeních různě a ta zachycená je jen tou nejfádnější z nich. Navíc, jak se ostatně po podobně laděných faceliftech Laguny Coupé a obou Scéniců dalo očekávat, samotné vizuální omlazení není to nejpodstatnější. Automobilka se spíše snažila dopřát vozu maximum prvků, které sníží jeho normovanou spotřebu a tedy i emise CO2, jejichž „nadprodukci” EU od 1. ledna tvrdě pokutuje. Že se s tím „svezly” designové změny, které se konec konců točí hlavně kolem LED, jejichž použití coby denních světel má na výši normované spotřeby též pozitivní vliv, je spíše shoda okolností.
Renault Mégane modelového roku 2012 tedy po vizuální stránce přichází právě především s implementací LED pro denní svícení, jejichž pásy si našly místo na každé z verzí. Nejčastěji je - stejně jako u první uniklé fotky - uvidíme na spodní straně hlavních světlometů, u nárazníků vyšších provedení GT jsou ale umístěny poblíž mlhových světel v jakémsi bumerangovém tvaru. V návaznosti na tuto změnu najdeme na přídi trochu jinak tvarovaný nárazník s odlišně provedenými chromovanými a černými doplňky, tím ale vnější úpravy víceméně končí.
Dále vůz dostal do vínku už jen nové designy litých kol, záď by měla být faceliftem téměř nedotčena. V souladu se změnami na přídi prý disponuje trochu jinak poskládanými černými a chromovanými prvky, prohlédnout si ji ale na prvních fotkách nemůžeme u žádné z verzí. Novinkou jsou též dvě nové barvy karoserie - perlěťová bílá a modrá Majorelle.
Také změny uvnitř jsou decentní. Mégane dostal vcelku obvyklé modifikace jako jsou lepší materiály, nová obložení palubní desky či nové vzory čalounění sedadel. Z nich stojí za zvláštní zmínku snad jen provedení kombinující kůži a alcantaru, které bude nyní k dispozici ve třech blíže nespecifikovaných barevných provedeních. Již zmíněné verze GT dostanou uvnitř červené stehování veškerého čalounění, nový sportovní volant a obložení vnitřních prahů dveří a palubní desky s nápisy Renault Sport.
Upraveny byly i výbavy, konkrétně se ale Renault zmiňuje jen o některých nových prvcích. Třeba o tom, že audiosystém Bose bude nyní v rozličných provedeních k dispozici pro všechny výbavy. Dále víme, že vůz bude moci být vybaven systémem Visio, který pomocí kamery sleduje dění před vozem, dokáže přepínat dálková a tlumená světla a upozornit na případné neúmyslné vybočení z jízdního pruhu. Novinkou je též asistent pro rozjezd do kopce, parkovací systém s kamerou umístěnou v zadních partiích a několik dalších drobností.
Zřejmě největší změnou je ale úprava nabídky motorů, která dostala několik alespoň papírově úsporných agregátů. Dosavadní atmosféricky plněná benzinová jedna-šestka byla v souladu s bruselskými trendy nahrazena méně objemným přeplňovaným motorem 1,2 TCe s výkonem nejvýše 115 koní (1,6 16V měla 110 koní) a kombinovanou spotřebou 5,3 litru benzinu na 100 km. Odpovídající emise CO2 činí 119 g/km, a to je daleko od pokutové hranice 130 g.
Další novinky jsou naftové - jde o agregáty 1,5 dCi s výkonem 110 koní a kombinovanou spotřebou 3,8 litru benzinu na 100 km resp. 1,6 dCi se 130 koňmi a přesně čtyřlitrovou spotřebou. Odpovídající emise CO2 jsou 95 a 104 g/km, takže ještě dál od zlověstné „stotřicítky”. Zbylé motory 1,4 TCe 130, 2,0 TCe 180, 1,5 dCi 90 a 2,0 dCi 150 zůstávají v nabídce beze změny.
Co se týče ostrého provedení Renault Sport alias RS, to dostalo do vínku systém zvaný RS Dynamic Management, který dovoluje nastavit motor až na parametry verze RS Trophy, tedy k plným 265 koním dodávaného výkonu, které se pojí s upravenými odezvami na pokyny vydávané plynovým pedálem. Automobilka dále říká, že upravila výfukový systém pro lepší zvukový projev vozu.
Samozřejmě ani Mégane RS se nevyhnul denním LED, lehce upravenému nárazníku a novým 18" kolům, které mohou být dodány i v černém barevném provedení. Paket RS Design Rouge (rouge je francouzsky červená, ne růžová...) pak přidá vozu trochu červeně lakovaných prvků na předním nárazníku, bočních prazích, límcích kol nebo na zadním difuzoru. Podobně uvnitř se červenou zaskví volant, stehování čalounění, dokonce prý i pozadí palubních přístrojů. Krom červeného designového paketu budou pro interiér k dispozici i jiné nové barevné kombinace čalounění kůží i látkou, jejich podrobným výčtem vás ale snad raději nebudeme zatěžovat.
Inovovaný Mégane 2012 se do prodejů dostane v březnu, a tak svou veřejnou premiéru oslaví zřejmě až na březnovém autosalonu v Ženevě. Půjde ale spiíše o formalitu, neboť automobilka bude chtít vůz dostat na trh co možná nejdříve. A tak je docela dobře možné, že objednat jej s jarním dodáním půjde již během následujících týdnů.
Uvolněné snímky Renaultu Mégane s faceliftem pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Podívejte se, jak Tesla při záplavách během chvíle shořela v garáži majitele, ač se voda sotva dotýkala podlahy
1.10.2024 - Stellantisu se na skladech válí spousta až roky starých, neprodaných aut, nevyhnutelný výprodej bude bolet
1.10.2024 - Celých 50 nových Volkswagenů Golf GTI pro policii je vážně neobvyklá smečka honicích psů
1.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024 - Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien