Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyřdveřový Logan je u nás již nějakou dobu minulostí, vůz jako takový ale vesele žije dál. V Jižní Americe dokonce Renault představil jeho facelift.
Projekt známý pod označením X90 je na trhu od roku 2004 a za osm let své existence se stal vskutku globálním produktem. V několika karosářských variantách sjíždí z výrobních linek v Rumunsku, Kolumbii, Brazílii, Rusku, Jižní Africe, Indii, Maroku a Iránu a nosí přitom logo mateřského Renaultu, ale také Nissanu, Lady nebo Mahindry, i když u nás jej motoristé znají ze silnic pouze jako Dacii.
Řeč je pochopitelně o modelu Logan, který má podle všech automobilových měřítek nejvyšší čas na vyhřáté místečko v muzeu, a přesto se zdá, že vůz do důchodu ještě nemíří, ačkoli jej u nás pořídíte už jen jako van MCV, pickup a dodávku. Renault jistě má v záloze nástupce a pracuje na něm, ale tak brzy jej zřejmě nepředstaví, když se přinejmenším v Jižní Americe začíná prodávat modelový rok 2013.
Hlavní novinkou modernizovaného Renaultu Logan je čtyřválcová šestnáctistovka s obchodním jménem Hi-Power, která se objevila také v tamním Renaultu Sandero GT. Byla postavená tak, aby mohla spalovat benzín, etanol nebo jakýkoli jejich vzájemný poměr. Pohonná jednotka má při provozu na alkohol udávaný výkon 106 koní a 160 newtonmetrů, použitím bezolovnatého benzínu se papírové hodnoty sníží na 98 koňských sil 150 newtonmetrů. Nejvyšší rychlost činí 174, respektive 172 km/h a akcelerace na stovku trvá 11,2 a 11,8 sekundy.
Pokud jde o vzhled, podle fotek to odhadujeme na nový přední nárazník a jiné uspořádání zadních světel, první informace ale vyzdvihují spíše výbavu. Logan 2013 dostane ve standardu manuální klimatizaci, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, centrální zamykání, mlhovky nebo palubní počítač. Zajímavé také je, že čtyřdveřový Renault lze kromě zmiňovaného agregátu 1,6 Hi-Power pořídit už jen s litrovým čtyřválcem Hi-Flex s výkonem 77 nebo 76 koní (opět podle typu natankovaného paliva).
Absence dieselu v Jižní Americe patrně nepřekvapí, jiné objemy a rozmanitější výkonové spektrum však poněkud ano. Ale to bude zřejmě i tím, že zase tak dlouhý život už tenhle „Renault” nečeká - slovy klasika rok, maximálně dva...
Nabídka motorizací Loganu pro Brazílii je značně okleštěná, standardní výbava po faceliftu však nevypadá marně
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 44 minutami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus