Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Logan 2013: rumunský klasik se ještě do důchodu nechystá
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyřdveřový Logan je u nás již nějakou dobu minulostí, vůz jako takový ale vesele žije dál. V Jižní Americe dokonce Renault představil jeho facelift.
Projekt známý pod označením X90 je na trhu od roku 2004 a za osm let své existence se stal vskutku globálním produktem. V několika karosářských variantách sjíždí z výrobních linek v Rumunsku, Kolumbii, Brazílii, Rusku, Jižní Africe, Indii, Maroku a Iránu a nosí přitom logo mateřského Renaultu, ale také Nissanu, Lady nebo Mahindry, i když u nás jej motoristé znají ze silnic pouze jako Dacii.
Řeč je pochopitelně o modelu Logan, který má podle všech automobilových měřítek nejvyšší čas na vyhřáté místečko v muzeu, a přesto se zdá, že vůz do důchodu ještě nemíří, ačkoli jej u nás pořídíte už jen jako van MCV, pickup a dodávku. Renault jistě má v záloze nástupce a pracuje na něm, ale tak brzy jej zřejmě nepředstaví, když se přinejmenším v Jižní Americe začíná prodávat modelový rok 2013.
Hlavní novinkou modernizovaného Renaultu Logan je čtyřválcová šestnáctistovka s obchodním jménem Hi-Power, která se objevila také v tamním Renaultu Sandero GT. Byla postavená tak, aby mohla spalovat benzín, etanol nebo jakýkoli jejich vzájemný poměr. Pohonná jednotka má při provozu na alkohol udávaný výkon 106 koní a 160 newtonmetrů, použitím bezolovnatého benzínu se papírové hodnoty sníží na 98 koňských sil 150 newtonmetrů. Nejvyšší rychlost činí 174, respektive 172 km/h a akcelerace na stovku trvá 11,2 a 11,8 sekundy.
Pokud jde o vzhled, podle fotek to odhadujeme na nový přední nárazník a jiné uspořádání zadních světel, první informace ale vyzdvihují spíše výbavu. Logan 2013 dostane ve standardu manuální klimatizaci, posilovač řízení, elektrické ovládání oken, centrální zamykání, mlhovky nebo palubní počítač. Zajímavé také je, že čtyřdveřový Renault lze kromě zmiňovaného agregátu 1,6 Hi-Power pořídit už jen s litrovým čtyřválcem Hi-Flex s výkonem 77 nebo 76 koní (opět podle typu natankovaného paliva).
Absence dieselu v Jižní Americe patrně nepřekvapí, jiné objemy a rozmanitější výkonové spektrum však poněkud ano. Ale to bude zřejmě i tím, že zase tak dlouhý život už tenhle „Renault” nečeká - slovy klasika rok, maximálně dva...








Nabídka motorizací Loganu pro Brazílii je značně okleštěná, standardní výbava po faceliftu však nevypadá marně
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry