Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC

Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC

16.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.

Mohlo by se zdát, že dny třetí generace Renaultu Laguna budou brzy sečteny. Po necelých šesti letech od premiéry (vůz byl představen na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007) francouzský liftback, kombík a kupé velké vyhlídky na budoucnost nemají, ještě jeden facelift ale příchod nástupce ještě o nějaký ten pátek zdrží. Nejvýraznější změnou by přitom měl být nový dvouspojkový automat EDC, který se při prvním svezení s novým Cliem RS úplně nejlépe nepředstavil. Na druhou stranu, pod kapotou modelu Laguna by s nezměněným charakterem měl odvádět dobrou práci - zatížen totiž nebude ani historickými odkazy, ani očekáváním bleskurychlých změn převodových stupňů a reakcí na povely řidiče.

Hlavním trumfem šestistupňové převodovky tak bude spotřeba, alespoň ta udávaná. V kombinaci s motorem 1,5 dCi o výkonu 110 koní by totiž liftback a kupé měli dosahovat hodnoty pouhých 4,3 l/100 km (kombi je přibližně o dvě deci žíznivější). Ještě úspornější je ovšem manuál, neboť s ním se méně praktické verzi mají pohybovat již za 4,2 l/100 km, kombi opětovně zatíží rodinný rozpočet pár decilitry navíc.

S šestistupňovým manuálem budete také nejúspornější, sáhnete-li po dieselovém dvoulitru. Při nejnižším výkonu 130 koní se totiž liftback a kupé pohybují za 4,5 l/100 km, nejpraktičtější Laguna pak z nádrže odčerpá necelých pět litrů. Dvouspojkový automat je přitom možné spřáhnout s tímto motorem jen v případě nejsilnějšího naladění, kdy 175 koní doplňuje 5,7litrová žíznivost. Nabídka dieselových motorů pak vrcholí šestiválcem 3,0 dCi, který se v kombinaci s automatem pohybuje za 7,1 l/100 km.

V případě benzinových motorů již Renault tak výřečný nebyl, v případě atmosférického (140 koní) i přeplňovaného (180 koní) dvoulitru tak nemůžeme informovat ani o spotřebě, ani o jízdní dynamice. Jisté je tedy pouze to, že jen silnější agregát TCe je možné spřáhnout se systémem řízení všech kol 4Control (to samé je možné udělat se všemi diesely s výjimkou základního motoru 1,5 dCi).

Po stránce stylistické pak byly změny provedeny v oblasti předního nárazníku a mlhovek, jejichž místo nyní zabírají diodová světla pro denní svícení. Nová jsou také 16palcová kola, která u lépe vybavených modelů nahrazují standardní sedmnáctky. V takovém případě můžete počítat také s multimediálním systémem R-Link nebo audio systémem Bose, koženým čalouněním a černě lakovanými obklady.

Objednávky můžete učinit již na konci tohoto měsíce, první vozy by ovšem měly dorazit až v průběhu června. Nové ceny bohužel zatím k dispozici nemáme, s ohledem na minimální množství změn ale budou víceméně reflektovat ty staré.


Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 1 - Renault Laguna Collection 2013 01Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 2 - Renault Laguna Collection 2013 02Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 3 - Renault Laguna Collection 2013 03Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 4 - Renault Laguna Collection 2013 04Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 5 - Renault Laguna Collection 2013 05Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 6 - Renault Laguna Collection 2013 06Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 7 - Renault Laguna Collection 2013 07Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 8 - Renault Laguna Collection 2013 08Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 9 - Renault Laguna Collection 2013 09Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 10 - Renault Laguna Collection 2013 10Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 11 - Renault Laguna Collection 2013 11Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 12 - Renault Laguna Collection 2013 12Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 13 - Renault Laguna Collection 2013 13Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 14 - Renault Laguna Collection 2013 14Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 15 - Renault Laguna Collection 2013 15Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 16 - Renault Laguna Collection 2013 16Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 17 - Renault Laguna Collection 2013 17Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC - 18 - Renault Laguna Collection 2013 18
Po stránce stylistické se Renault Laguna proměnil jen minimálně, především v oblasti přední masky a nárazníku. Více změn se odehrálo pod povrchem, kde většinu modelů můžete vybavit novým dvouspojkovým automatem EDC

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.