Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC
16.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.
Mohlo by se zdát, že dny třetí generace Renaultu Laguna budou brzy sečteny. Po necelých šesti letech od premiéry (vůz byl představen na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007) francouzský liftback, kombík a kupé velké vyhlídky na budoucnost nemají, ještě jeden facelift ale příchod nástupce ještě o nějaký ten pátek zdrží. Nejvýraznější změnou by přitom měl být nový dvouspojkový automat EDC, který se při prvním svezení s novým Cliem RS úplně nejlépe nepředstavil. Na druhou stranu, pod kapotou modelu Laguna by s nezměněným charakterem měl odvádět dobrou práci - zatížen totiž nebude ani historickými odkazy, ani očekáváním bleskurychlých změn převodových stupňů a reakcí na povely řidiče.
Hlavním trumfem šestistupňové převodovky tak bude spotřeba, alespoň ta udávaná. V kombinaci s motorem 1,5 dCi o výkonu 110 koní by totiž liftback a kupé měli dosahovat hodnoty pouhých 4,3 l/100 km (kombi je přibližně o dvě deci žíznivější). Ještě úspornější je ovšem manuál, neboť s ním se méně praktické verzi mají pohybovat již za 4,2 l/100 km, kombi opětovně zatíží rodinný rozpočet pár decilitry navíc.
S šestistupňovým manuálem budete také nejúspornější, sáhnete-li po dieselovém dvoulitru. Při nejnižším výkonu 130 koní se totiž liftback a kupé pohybují za 4,5 l/100 km, nejpraktičtější Laguna pak z nádrže odčerpá necelých pět litrů. Dvouspojkový automat je přitom možné spřáhnout s tímto motorem jen v případě nejsilnějšího naladění, kdy 175 koní doplňuje 5,7litrová žíznivost. Nabídka dieselových motorů pak vrcholí šestiválcem 3,0 dCi, který se v kombinaci s automatem pohybuje za 7,1 l/100 km.
V případě benzinových motorů již Renault tak výřečný nebyl, v případě atmosférického (140 koní) i přeplňovaného (180 koní) dvoulitru tak nemůžeme informovat ani o spotřebě, ani o jízdní dynamice. Jisté je tedy pouze to, že jen silnější agregát TCe je možné spřáhnout se systémem řízení všech kol 4Control (to samé je možné udělat se všemi diesely s výjimkou základního motoru 1,5 dCi).
Po stránce stylistické pak byly změny provedeny v oblasti předního nárazníku a mlhovek, jejichž místo nyní zabírají diodová světla pro denní svícení. Nová jsou také 16palcová kola, která u lépe vybavených modelů nahrazují standardní sedmnáctky. V takovém případě můžete počítat také s multimediálním systémem R-Link nebo audio systémem Bose, koženým čalouněním a černě lakovanými obklady.
Objednávky můžete učinit již na konci tohoto měsíce, první vozy by ovšem měly dorazit až v průběhu června. Nové ceny bohužel zatím k dispozici nemáme, s ohledem na minimální množství změn ale budou víceméně reflektovat ty staré.


















Po stránce stylistické se Renault Laguna proměnil jen minimálně, především v oblasti přední masky a nárazníku. Více změn se odehrálo pod povrchem, kde většinu modelů můžete vybavit novým dvouspojkovým automatem EDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry