Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC
16.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.
Mohlo by se zdát, že dny třetí generace Renaultu Laguna budou brzy sečteny. Po necelých šesti letech od premiéry (vůz byl představen na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007) francouzský liftback, kombík a kupé velké vyhlídky na budoucnost nemají, ještě jeden facelift ale příchod nástupce ještě o nějaký ten pátek zdrží. Nejvýraznější změnou by přitom měl být nový dvouspojkový automat EDC, který se při prvním svezení s novým Cliem RS úplně nejlépe nepředstavil. Na druhou stranu, pod kapotou modelu Laguna by s nezměněným charakterem měl odvádět dobrou práci - zatížen totiž nebude ani historickými odkazy, ani očekáváním bleskurychlých změn převodových stupňů a reakcí na povely řidiče.
Hlavním trumfem šestistupňové převodovky tak bude spotřeba, alespoň ta udávaná. V kombinaci s motorem 1,5 dCi o výkonu 110 koní by totiž liftback a kupé měli dosahovat hodnoty pouhých 4,3 l/100 km (kombi je přibližně o dvě deci žíznivější). Ještě úspornější je ovšem manuál, neboť s ním se méně praktické verzi mají pohybovat již za 4,2 l/100 km, kombi opětovně zatíží rodinný rozpočet pár decilitry navíc.
S šestistupňovým manuálem budete také nejúspornější, sáhnete-li po dieselovém dvoulitru. Při nejnižším výkonu 130 koní se totiž liftback a kupé pohybují za 4,5 l/100 km, nejpraktičtější Laguna pak z nádrže odčerpá necelých pět litrů. Dvouspojkový automat je přitom možné spřáhnout s tímto motorem jen v případě nejsilnějšího naladění, kdy 175 koní doplňuje 5,7litrová žíznivost. Nabídka dieselových motorů pak vrcholí šestiválcem 3,0 dCi, který se v kombinaci s automatem pohybuje za 7,1 l/100 km.
V případě benzinových motorů již Renault tak výřečný nebyl, v případě atmosférického (140 koní) i přeplňovaného (180 koní) dvoulitru tak nemůžeme informovat ani o spotřebě, ani o jízdní dynamice. Jisté je tedy pouze to, že jen silnější agregát TCe je možné spřáhnout se systémem řízení všech kol 4Control (to samé je možné udělat se všemi diesely s výjimkou základního motoru 1,5 dCi).
Po stránce stylistické pak byly změny provedeny v oblasti předního nárazníku a mlhovek, jejichž místo nyní zabírají diodová světla pro denní svícení. Nová jsou také 16palcová kola, která u lépe vybavených modelů nahrazují standardní sedmnáctky. V takovém případě můžete počítat také s multimediálním systémem R-Link nebo audio systémem Bose, koženým čalouněním a černě lakovanými obklady.
Objednávky můžete učinit již na konci tohoto měsíce, první vozy by ovšem měly dorazit až v průběhu června. Nové ceny bohužel zatím k dispozici nemáme, s ohledem na minimální množství změn ale budou víceméně reflektovat ty staré.
Po stránce stylistické se Renault Laguna proměnil jen minimálně, především v oblasti přední masky a nárazníku. Více změn se odehrálo pod povrchem, kde většinu modelů můžete vybavit novým dvouspojkovým automatem EDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus