Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě
1.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka přistoupila k lehčímu faceliftu modelu Kangoo. Ten dostalo nové světlomety, rozsáhlejší výbavu nebo kvalitnější materiály.
Druhá generace Renaultu Kangoo se představila v roce 2008. Ačkoliv po voze od té doby sáhlo více než 400 000 převážně firemních zákazníků a loni se francouzské automobilce povedlo získat na trhu lehkých užitkových vozů 17,4procentní podíl, neusnuli tvůrci Kangoo na vavřínech. Máme tedy pocit, že k aktuálnímu faceliftu Renault přinutil hlavně vznik Mercedesu Citan, který je též hlavně jejich dílem a na trh se dostal v poněkud modernějším provedení loni. Pokud tedy Francouzi chtěli konkurovat sami sobě, museli zapracovat i na vlastním modelu.
Ten bude opět k mání jako Kangoo Van, Compact a Maxi, přičemž elektřiny chtiví zákazníci mohou sáhnout i po verzi Kangoo Z.E. nebo Maxi Z.E. Všechny varianty budou profitovat z nové přídě s větším logem, inovovaných předních a zadních světlometů nebo zpětných zrcátek. Uvnitř byly vylepšeny materiály použité na středovou konzoli, nový je také multifunkční volant. Tou největší změnou je ale trojmístná lavice, která je vyhrazena verzím Kangoo Van a Compact. Zbytek nabídky pak zachová klasické uspořádání se dvěma sedadly vpředu a třemi vzadu.
Mimo to se Renault rozhodl také vylepšit odhlučnění kabiny a obohatit výbavu. Dopřát si tak můžete multimediální systém R-Link, který vyjma navigace Tom-Tom zahrnuje také funkci čtení e-mailů. Ve výbavě Extra navíc tento prvek dostanete jako součást standardu, u nižších úrovní však za R-Link musíte připlácet. V základu pak dále naleznete novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do kopce nebo funkci Extended Grip zlepšující trakci v „polních podmínkách”. Za další příplatek je pak k mání zpětná kamera s výstupním obrazem ve zpětném zrcátku.
Po stránce motorické pak nové Kangoo má pohánět trojice dieselových agregátů a jedna benzinová pohonná jednotka. O dostupnosti na různých trzích se aktuálně Renault nezmiňuje, utajená je také přesná jízdní dynamika. V případě slabších turbodieselů (1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní) bychom ale měli počítat s udávanou kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km, varianta naladěná na 110 koní pak průměrně spotřebuje litrů pět a benzinový model 1,2 TCe litrů šest.
Příliš rozepisovat se Renault nechtěl ani u elektroverzí Kangoo Z.E. a Maxi Z.E. Je tedy otázkou, zda oba modely i nadále používají ke svému pohonu elektromotor o výkonu 59 koní a lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh. Ta by podle automobilky měla pokrýt vzdálenost 170 km při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Nový je pak systém, který v rychlostech od 1 do 30 km/h akusticky varuje chodce (zřejmě vyhráváním národní hymny) či dobíjení na dálkové ovládání.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.






Facelift karoserie Renaultu Kangoo není moc rozsáhlý. Více se modernizovalo v kabině, která vpředu nabízí tři sedadla, kvalitnější materiály a rozsáhlejší výbavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins