Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě
1.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská značka přistoupila k lehčímu faceliftu modelu Kangoo. Ten dostalo nové světlomety, rozsáhlejší výbavu nebo kvalitnější materiály.
Druhá generace Renaultu Kangoo se představila v roce 2008. Ačkoliv po voze od té doby sáhlo více než 400 000 převážně firemních zákazníků a loni se francouzské automobilce povedlo získat na trhu lehkých užitkových vozů 17,4procentní podíl, neusnuli tvůrci Kangoo na vavřínech. Máme tedy pocit, že k aktuálnímu faceliftu Renault přinutil hlavně vznik Mercedesu Citan, který je též hlavně jejich dílem a na trh se dostal v poněkud modernějším provedení loni. Pokud tedy Francouzi chtěli konkurovat sami sobě, museli zapracovat i na vlastním modelu.
Ten bude opět k mání jako Kangoo Van, Compact a Maxi, přičemž elektřiny chtiví zákazníci mohou sáhnout i po verzi Kangoo Z.E. nebo Maxi Z.E. Všechny varianty budou profitovat z nové přídě s větším logem, inovovaných předních a zadních světlometů nebo zpětných zrcátek. Uvnitř byly vylepšeny materiály použité na středovou konzoli, nový je také multifunkční volant. Tou největší změnou je ale trojmístná lavice, která je vyhrazena verzím Kangoo Van a Compact. Zbytek nabídky pak zachová klasické uspořádání se dvěma sedadly vpředu a třemi vzadu.
Mimo to se Renault rozhodl také vylepšit odhlučnění kabiny a obohatit výbavu. Dopřát si tak můžete multimediální systém R-Link, který vyjma navigace Tom-Tom zahrnuje také funkci čtení e-mailů. Ve výbavě Extra navíc tento prvek dostanete jako součást standardu, u nižších úrovní však za R-Link musíte připlácet. V základu pak dále naleznete novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do kopce nebo funkci Extended Grip zlepšující trakci v „polních podmínkách”. Za další příplatek je pak k mání zpětná kamera s výstupním obrazem ve zpětném zrcátku.
Po stránce motorické pak nové Kangoo má pohánět trojice dieselových agregátů a jedna benzinová pohonná jednotka. O dostupnosti na různých trzích se aktuálně Renault nezmiňuje, utajená je také přesná jízdní dynamika. V případě slabších turbodieselů (1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní) bychom ale měli počítat s udávanou kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km, varianta naladěná na 110 koní pak průměrně spotřebuje litrů pět a benzinový model 1,2 TCe litrů šest.
Příliš rozepisovat se Renault nechtěl ani u elektroverzí Kangoo Z.E. a Maxi Z.E. Je tedy otázkou, zda oba modely i nadále používají ke svému pohonu elektromotor o výkonu 59 koní a lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh. Ta by podle automobilky měla pokrýt vzdálenost 170 km při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Nový je pak systém, který v rychlostech od 1 do 30 km/h akusticky varuje chodce (zřejmě vyhráváním národní hymny) či dobíjení na dálkové ovládání.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Facelift karoserie Renaultu Kangoo není moc rozsáhlý. Více se modernizovalo v kabině, která vpředu nabízí tři sedadla, kvalitnější materiály a rozsáhlejší výbavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus