Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kadjar v nových detailech: více fotek, přehled motorů, technická data
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové SUV má techniku Nissanu Qashqai včetně platformy CMF motorů, převodovek i pohonů.
Na první pohled by se mohlo zdát, že ženevská premiéra Renaultu Kadjar je ryze formální záležitostí. Přeci jen, virtuálně nám byl model představen na počátku února a krátce poté došlo rovněž k živému odhalení. Nicméně ani při jedné příležitosti nebyla k dispozici data týkající se motorů, třebaže v tomto směru jsme si mohli mnohé domyslet - francouzská novinka vychází z Nissanu Qashqai. Pod nově stylizovanou karoserií se tak nachází modulární platforma CMF, přičemž v motorovém prostoru se daly očekávat maloobjemové agregáty.
Tento úsudek byl na výstavišti Palexpo potvrzen, plánovanou nabídku si tedy můžeme jaksepatří představit. Začneme dieselovými motory, které jsou k mání dva. Slabší o 1,5litrovém objemu dává k dispozici 110 koní, které standardně přenáší na přední kola šestistupňový manuál. V tu chvíli můžete počítat s normovanou spotřebou 3,8 l/100 km, obdobnou žíznivost má pak podle značky vykazovat i příplatkový dvouspojkový automat EDC.
Dále se v nabídce objeví 1,6litrový turbodiesel, který produkuje 130 koní a 320 Nm. Nabídka převodovek se u tohoto modelu nemění, k dispozici je ovšem systém pohonu všech kol. Ten počítá se třemi režimy (2WD, Auto a Lock), kdy poslední zmíněný funguje při rychlostech do 40 km/h a posílá 50 procent výkonu na zadní kola. Ta jsou přitom v prvním módu odpojena za účelem úspory paliva.
Vraťme se ale ještě zpátky do motorového prostoru, kde můžete počítat také s 1,2litrovým benzinovým motorem TCe. Ten dává k dobru 130 koní a 205 Nm, jež na přední kola přenáší manuální převodovka. U tohoto motoru je přitom - stejně jako u slabšího dieselu - možné počítat se systémem Extended Grip, který navyšuje trakci na kluzkém povrchu za pomoci elektroniky.
Více technických dat Renault k dispozici nedal, přesunout se tak můžeme k samotné karoserii. Ta na délku měří 4,45 metru, na šířku 1,84 metru a na výšku 1,6 m. Počítat přitom můžete se zavazadelníkem o objemu 472 litrů, jemuž asistují úložné prostory v kabině, které dovedou pobrat dalších 30 litrů. Mimo to pak nad zadní nápravou nechybí ani dvojitá podlaha.
Při jízdě v terénu se Renault Kadjar kromě systémů 4x4 či Extended Grip hodlá opřít také o 18stupňový nájezdový úhel vpředu či 25stupňový vzadu. Dále tu máme světlou výšku 190 milimetrů či specifické 17palcové celoroční pneumatiky. V rámci litých kol je tato velikost standardem, dopřát si ale můžete také devatenáctipalcové disky.
V kabině můžete počítat zejména s multimediálním systémem R-Link 2, za příplatek lze však pořídit také výkonné audio Bose. Střed palubní desky přitom okupuje sedmipalcový dotykový displej, zatímco bezpečnostní výbava zahrnuje kupříkladu monitoring jízdních pruhů a slepých úhlů, detekci dopravního značení nebo zpětnou kameru.
Ceny a veškerá data zaměřená na jízdní dynamiku budou oznámeny nejpozději v červnu, kdy má nový Kadjar zamířit na český trh. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že nabízen bude s plnohodnotnými čelními LEDkami, které jsou o 20 procent účinnější než halogeny. Jejich součástí je také osvětlení zatáček, jenž se aktivuje páčkou pod volantem či automaticky v rychlostech pod 40 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.












V hnědé barvě působí Renault Kadjar luxusně, volič automatu však vypadá lacině
Renault Kadjar bude pro začátek k mání s jedním benzinovým a dvěma dieselovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry