Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Kadjar je venku, vypadá jako přerostlý Captur
2.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Renault zkřížil menší SUV Captur s druhou generací Nissanu Qashqai. Výsledkem je dojná kráva, která půjde v létě do prodeje.
Prodejní trendy posledních let asi netřeba nějak speciálně představovat, koneckonců se o nich zmiňujeme pomalu v každém druhém článku. Pokud jste se ovšem teprve nyní vrátili z pustého ostrova nebo hluboké jeskyně, stačí, abyste věděli, že zákazníci dnes touží především po crossoverech a SUV. Vědoma si je toho i francouzská automobilka Renault, jejíž model Captur se stal nejprodávanějším modelem dané kategorii a takovou Dacii Duster si dokonce loni pořídilo téměř 400 tisíc zákazníků.
Mimo to je tu pak Nissan Qashqai, který de facto stál na začátku obliby modelů s vyšší stavbou karoserie a terénními ambicemi. Francouzi však kupodivu nevyužili japonského technologického základu, na kterém by vybudovali svou verzi. Tedy až doposud, neboť aktuálně byl virtuálně odhalen nový Renault Kadjar. Za podivně znějícím názvem se skrývá v první části obdiv ke čtyřkolkám, zatímco druhá část odkazuje na agilitu a snadnou ovladatelnost.
Ačkoliv automobilka dnes pustila do světa první fotografie, po technické stránce mnoho informací prozrazeno nebylo. Na detaily si sice nejspíše budeme muset počkat až do zahájení březnového autosalonu v Ženevě, již nyní jsou ovšem některá fakta jasná. Jelikož totiž Kadjar sdílí řadu dílů s druhou generací Nissanu Qashqai, najdeme také pod jeho karoserií modulární platformu CMF.
Očekávat se tedy dá pohon předních či všech čtyř kol, zatímco v motorovém prostoru se usadí 1,5litrový nebo 1,6litrový turbodiesel a benzinová přeplňovaná jedna-dvojka či jedna šestka, i když ta je zatím s otazníkem. Počítat tedy můžeme se škálou výkonů od 115 do 163 koní, jejichž přenos dostanou na starost šestistupňová manuální převodovka nebo automat Xtronic alias CVT.
Oproti dárcovskému vozu pak Kadjar v rámci venkovních dimenzí poněkud narostl, což je dáno extravagantním designem, který jakoby vypadl z oka menšímu modelu Captur. Čest tedy máme 4,45metrovou délkou, 1,84metrovou šířkou a 1,6metrovou výškou, rozvor počítající s 2 646 milimetry mezi nápravami ale nejspíše zůstane zachován. Dále víme, že Kadjar se bude pyšnit 190milimetrovou světlou výškou a nabídne 18stupňový nájezdový úhel vpředu a 25stupňový vzadu.
S odkazem na onu agilitu, jež je obsažena v názvu modelu, pak můžeme zmínit ještě průměr otáčení, který počítá s 10,72 metry, zatímco v případě venkovního designu se zaměříme hlavně na čelní světla. Ta jsou tvořena dvěma ledkovými modelu Pure Vision, přičemž Renault jejich účinek přirovnává ke slunečním paprskům a zároveň zmiňuje, že jsou o 20 procent lepší než halogeny, což zlepšuje pohyb po setmění. Výstavní verze byla osazena 19palcovými litými koly, základem ovšem budou ocelové šestnáctky.
Uvnitř lze pak lze počítat s objemem zavazadelníku 472 l, dalších třicet litrů ovšem najdeme v různých přihrádkách a schránkách napříč interiérem. Po stránce výbavy bude již u nejlevnějšího modelu standardem klimatizace, vyšší úrovně dorazí kupříkladu se zpětnou kamerou, parkovacím asistentem nebo multimediálním systém R-Link 2. Na ohlášení cen je ale prozatím ještě brzy, ceník srovnatelného Nissanu ale zřejmě bude dobrým vodítkem.
Veškerá další fakta jsou aktuálně zahalena tajemstvím, dost možná však Francouzi některé parametry publikují dříve než v Ženevě. My tak prozatím můžeme dodat pouze tolik, že prodej by měl začít v létě, přičemž modely pro Evropu se budou montovat ve Španělsku. Mimo to ale Renault přijde i s verzí pro čínský trh.
Nový Renault Kadjar se nám zatím více odhalil po vizuální, než po faktické stránce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch