Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Grand Kangoo: jezevec jako přítel rodiny
30.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na první pohled vypadá Grand Kangoo jako nepovedený pokus stvořit limuzínu z dodávky. Renaultu s ním ale chce zcela vážně oslovit velké rodiny.
Mohlo by se zdát, že po představení Dacie Lodgy Renault nebude mít nutkání pronikat na trh sedmimístných MPV jinými cestami a pokud ano, tak z tohoto modelu udělá vůz vlastní značky jako kdysi z Dusteru. Jenže realita je trochu jiná. Prakticky souběžně se začátkem prodejů Dacie Lodgy vyrazí Renault do boje o srdce velkých rodin s Renaultem Grand Kangoo.
Je to hybrid od pohledu. První kontakt připomene spíše zvěrstva v podobě dlouhých limuzín stvořených z Hummerů nebo Viperů, neboť minimálně z profilu vůz zaujme více rozličnými disproporcemi než čímkoli jiným. Za svůj mnohoznačný charakter se ale snad ani nestydí - už Kangoo jako takové stojí na pomezí dodávky a osobního auta a ani jeho verze Grand není z jiného těsta. Vychází totiž z prodlouženého nákladního provedení, které je na vybraných trzích již nějaký čas k mání. Místo prostoru pro zboží nebo materiál se ale orientuje na prostor pro cestující.
Cílem vozu je „ustájit” až sedm osob, k čemuž používá vcelku obvyklé prostředky - tři řady sedadel, dvojici posuvných dveří, prodloužený rozvor a také délku karoserie. K dispozici ovšem bude nejen v sedmi-, ale i v pětimístném uspořádání, čemuž bude odpovídat i dostupný prostor pro zavazadla. V případě verze pro pět osob to bude v základu 930 litrů, u sedmimístné varianty 400 litrů a pokud se v jakékoli z nich rozhodnete zatočit s místem pro jiné pasažéry krom řidiče a spolujezdce (a sedadla sklopíte do podlahy, což Grand Kangoo dovede), můžete počítat s až nehoráznými 3 400 litry prostoru. A to pořád není vše - za příplatek 300 Eur bude dostupné i sklopné sedadlo spolujezdce vpředu, s nímž prostorové parametry dále naberou na objemu.
Jak vidno, tohle auto opravdu není běžný velkoprostorový vůz s přidanou třetí řadou sedadel, ale plnohodnotné auto pro sedm - však i při plném obsazení zbývá hodně místa pro zavazadla.
K detailům řešení interiéru se dále sluší podotknout, že otevřením posuvných dveří vznikne prostor pro nastupování široký 63,6 centimetru, který by měl umožnit dostat se snadno i do poslední řady „sicen”. Z fotografií to přece jen vypadá na menší gymnastiku, když už se tam ale někdo usadí, měl by si užívat vůbec nejvíce prostoru pro nohy v rámci třídy - tvrdí Renault. Tyto sedačky by navíc měly být stejné jako ve druhé řadě Scéniku, takže snad žádné „nouzovky”.
Vůz bude v prodeji ve dvou variantách či spíše výbavách Authéntique a Privilége, které bude možné rozeznat i podle vzhledu - vyšší specifikaci zachycuje hned první přiložený snímek, nižší ten druhý. Ta lepší se tedy bude vyznačovat matně chromovanými doplňky nárazníků a stejně provedenými klikami dveří.
Obě verze bude možné kombinovat se dvěma dieselovými motory 1,5 dCi s výkony 90 a 110 koní. Z parametrů známe jen kombinovanou spotřebu, která činí v případě slabšího provedení 5,1 litru benzinu na 100 km a u silnějších 5,5 litru. Základní ceny vozu na francouzském trhu se pohybují od 20 750 do 23 250 Eur, tedy přibližně mezi 520 a 580 tisíci Kč, a zákazníci po něm budou omci sáhnout od dubna, tedy prakticky okamžitě. Kdy, jak a zda vůbec bude Renault Grand Kangoo k mání u nás teprve uvidíme.


















U Grand Kangoo se vše podřídilo funkci, francouzským šarmem zrovna neoplývá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 2 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 8 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB