Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně

Facelift Fluence přináší nové pohonné jednotky i lépe vybavenou kabinu, která se bude moci pyšnit dotykovým displejem nebo hlasovým ovládáním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně

1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift Fluence přináší nové pohonné jednotky i lépe vybavenou kabinu, která se bude moci pyšnit dotykovým displejem nebo hlasovým ovládáním.

V poslední době jsme těch autosalonů neměli málo. Ubývat jich však rozhodně nebude, aktuálně totiž své brány otevírá turecká moto show v Istanbulu. Jedním z hlavních lákadel je přitom faceliftovaný Renault Fluence. Jeho debutu na takovém místě se ale nemůžeme divit, neboť vůz se v Turecku v Burse také vyrábí.

Oproti již známému Samsungu SM3, který je asijským sourozencem Renaultu, má inovovaný Fluence hlavně pozměnou čelní masku. A to přesně ve stylu čtvrté generace modelu Clio, přičemž stejnými prvky se bude pyšnit i chystaný facelift Méganu. Propojení protáhlých světlometů pomocí masky s výrazným logem značky se tak minimálně pár let nevyhneme.

Mimo to dostala evropská verze diody pro denní svícení či zatmavené zadní světlomety nebo širší paletu litých kol. Uvnitř se pak bude pyšnit novými digitálními přístroji, audio systémem s rozhraním Bluetooth a portem pro USB. Lépe vybavené verze navíc dostanou dotykovou obrazovku a hlasové ovládání.

Pod kapotou se objeví nový 1,6litrový benzinový čtyřválec, jehož 115 koní bude s většími či menšími třecími ztrátami přenášet na přední kola automatická převodovka X-Tronic CVT. Renault přitom uvádí spotřebu 6,4 l/100 km, která by oproti předchozí pohonné jednotce měla znamenat úsporu ve výši 1,3 l/100 km.

Mimo to budou k dispozici ještě dva turbodiesely. V případě pohonné jednotky naladěné na 110 koní a spřažené s dvouspojkovou převodovkou Renault přesné hodnoty neuvádí, 1,6litrový diesel produkující 130 koní by ovšem měl dosahovat průměru 4,6 l/100 km. Na malé turbobenziny tedy nedošlo, ale mrzet nás to snad ani nemusí.

Prodej má začít v lednu v Turecku, následně se ovšem během roku 2013 rozšíří do 55 zemí celého světa. Česká republika nebude výjimkou, přičemž ceny se zřejmě budou měnit jen minimálně.


Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 1 - Renault Fluence 2013 evropska verze 01Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 2 - Renault Fluence 2013 evropska verze 02Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 3 - Renault Fluence 2013 evropska verze 03Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 4 - Renault Fluence 2013 evropska verze 04Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 5 - Renault Fluence 2013 evropska verze 05Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 6 - Renault Fluence 2013 evropska verze 06Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 7 - Renault Fluence 2013 evropska verze 07Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 8 - Renault Fluence 2013 evropska verze 08Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 9 - Renault Fluence 2013 evropska verze 09Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 10 - Renault Fluence 2013 evropska verze 10Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně - 11 - Renault Fluence 2013 evropska verze 11
Zvenčí se nový Renault Fluence pyšní novou maskou ve stylu čtvrté generace Clia, uvnitř pak nabídne nové přístroje, dotykový displej či hlasové ovládání

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.