Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Facelift Fluence přináší nové pohonné jednotky i lépe vybavenou kabinu, která se bude moci pyšnit dotykovým displejem nebo hlasovým ovládáním.
V poslední době jsme těch autosalonů neměli málo. Ubývat jich však rozhodně nebude, aktuálně totiž své brány otevírá turecká moto show v Istanbulu. Jedním z hlavních lákadel je přitom faceliftovaný Renault Fluence. Jeho debutu na takovém místě se ale nemůžeme divit, neboť vůz se v Turecku v Burse také vyrábí.
Oproti již známému Samsungu SM3, který je asijským sourozencem Renaultu, má inovovaný Fluence hlavně pozměnou čelní masku. A to přesně ve stylu čtvrté generace modelu Clio, přičemž stejnými prvky se bude pyšnit i chystaný facelift Méganu. Propojení protáhlých světlometů pomocí masky s výrazným logem značky se tak minimálně pár let nevyhneme.
Mimo to dostala evropská verze diody pro denní svícení či zatmavené zadní světlomety nebo širší paletu litých kol. Uvnitř se pak bude pyšnit novými digitálními přístroji, audio systémem s rozhraním Bluetooth a portem pro USB. Lépe vybavené verze navíc dostanou dotykovou obrazovku a hlasové ovládání.
Pod kapotou se objeví nový 1,6litrový benzinový čtyřválec, jehož 115 koní bude s většími či menšími třecími ztrátami přenášet na přední kola automatická převodovka X-Tronic CVT. Renault přitom uvádí spotřebu 6,4 l/100 km, která by oproti předchozí pohonné jednotce měla znamenat úsporu ve výši 1,3 l/100 km.
Mimo to budou k dispozici ještě dva turbodiesely. V případě pohonné jednotky naladěné na 110 koní a spřažené s dvouspojkovou převodovkou Renault přesné hodnoty neuvádí, 1,6litrový diesel produkující 130 koní by ovšem měl dosahovat průměru 4,6 l/100 km. Na malé turbobenziny tedy nedošlo, ale mrzet nás to snad ani nemusí.
Prodej má začít v lednu v Turecku, následně se ovšem během roku 2013 rozšíří do 55 zemí celého světa. Česká republika nebude výjimkou, přičemž ceny se zřejmě budou měnit jen minimálně.
Zvenčí se nový Renault Fluence pyšní novou maskou ve stylu čtvrté generace Clia, uvnitř pak nabídne nové přístroje, dotykový displej či hlasové ovládání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva