Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Espace 2015 odhalen, sériová verze je odvážná jako koncept
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pátá generace kultovního přepravníku dostala odvážný design, jenž se oproti loňskému konceptu Initiale Paris liší jen v detailech.
Čtvrtá generace Renaultu Espace byla představena již v roce 2003, za sebou má tedy úctyhodnou životní kariéru. Během té jsme se samozřejmě dočkali bezpočtu faceliftů a modernizací, nový model si ale dal na čas. Teprve loni ve Frankfurtu jsme si mohli prohlédnout koncept Initiale Paris, který páté generaci předchází, jakkoliv jeho název mohl naznačovat cosi jiného.
Francouzská automobilka přitom dodávala, že s tímto modelem přichází také obroda avantgardního designu, což nové fotky produkční verze jen potvrzují. Spatřit na nich můžeme jen trochu jinak učesaný koncept. Zpětné kamery nahradila klasická zrcátka, boky a příď zdobí menší množství chromu a zmizely i zadní sebevražedné dveře, to je ale v rámci přerodu prakticky vše.
Uvnitř lze samozřejmě očekávat mnohem větší posun od futuristického ztvárnění konceptu směrem k realitě, na snímky dokazující či vyvracející tento fakt je ale třeba vyčkat. Citovat můžeme pouze tiskovou zprávu, která zmiňuje plovoucí středovou konzoli a „vzdušný, prostorný, komfortní a zároveň i flexibilní interiér“. Nic dalšího ale již zveřejněno nebylo.
Stejné informační embargo Renault očividně uvalil také na techniku, v rámci motorového prostoru by ale sázkou na jistotu mohl být minimálně 1,6litrový dieselový agregát. S ohledem na redukci hmotnosti, jíž měl být nový Espace podroben, pak očekáváme i příchod 0,9litrového tříválce TCe, mimo mísu asi nebude ani nějaké hybridní či elektrické provedení.
Na upřesnění si ovšem budeme muset počkat, přičemž zatím není jisté, zda odpovědi na naše otázky dostaneme ještě před Paříží nebo až přímo na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



Produkční verze nového Renaultu Espace...
...se od konceptu Initiale Paris liší jen v detailech
Zdroj: Autoweek Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins