Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Espace 2012: další facelift tentokrát už detailně
23.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault vytáhl detaily k faceliftu svého velkého MPV Espace. Do nabídky přibyl jeden nový motor, všechny pak šly dolů se spotřebou. A to není vše.
S faceliftem Espace jde všechno tak trochu jinak, než si Renault kdysi představoval. Alespoň máme ten pocit. Původně chtěl vůz poprvé odhalit až někdy touto dobou, po jeho přistižení při focení katalogových snímků ale první oficiální záběry vytáhl hned záhy. Tehdy sliboval podrobnější představení začátkem července, ale jak sami vidíte, zatím ani neskončil červen a detaily jsou tu. Asi nemáme důvod se zlobit, o francouzské přesnosti se ale ani po tomto vystoupení zřejmě vyprávět nebude.
Už minule jsme si řekli, že klíčovou vizuální změnou je dodání poněkud homogennějšího vzhledu přední partiím, které nyní mají blíže pojetí dalších novějších modelů značky. Vůz tedy dostal v těchto místech o něco svěžejší linie, „nepřepůlenou” masku chladiče s větším kosočtvercem a lehčeji působícími spodními částmi předního nárazníku. Na zbytku exteriéru se jinak nezměnilo zhola nic, tedy pomineme-li rozšířenou nabídku designů litých kol.
Změny v interiéru si můžeme prohlédnout vůbec poprvé, žádná velká podívaná to ale není. Podle všeho se pouze vrcholná verze Initiale Paris dočkala kožené obšití palubní desky s viditelným stehováním a možnosti čalounění zbytku interiéru kombinací kůže a alcantary. U nižších verzí si můžete pořídit pro změnu čalounění odpuzující vodu. I zbylé novinky jsou ryze výbavové - standardem pro všechny verze by měl být navigační systém Carminat (TomTom) a konektivita pro mobilní zařízení přes Bluetooth resp. pro hudební přes AUX/USB, za příplatek pak půjde pořídit zábavní systém pro cestující vzadu se dvěma 7" displeji. Řidiči pak ještě může posloužit zadní parkovací kamera a... C'est tout, jak by řekli Francouzi.
Menší změny se odehrály také pod kapotou, ani zde ovšem divočinu nečekejte. K mání budou nadále pouze dva agregáty, benzinové a naftové dvoulitrové turbo, přičemž to druhé bude k mání hned ve třech verzích se 130, 150 a 175 koňmi. Všechny nyní pracují s částečnou rekuperací brzdné energie přes alternátor, adaptivním olejovým čerpadlem a částečnou recirkulací výfukových plynů. Vůz jako takový pak dostal přepracovaný podvozek ve smyslu jeho aerodynamické optimalizace - odpor vzduchu je prý o 3 procenta nižší.
Díky tomu nabízejí motory o něco vyšší provozní efektivitu. Základní diesel s výkonem 130 koní dosud nebyl na našem trhu k mání, pokud se to po faceliftu změní, pak se můžete těšit na kombinovanou spotřebu 5,7 litru nafty na 100 km, což je o plných 0,8 litru méně než dosud. Stejná cifra pak platí pro všechny další verze krom té nejvyšší s automatickou převodovkou - ta má být schopná jezdit v kombinaci za 6,4 litru nafty místo dosavadních 7,2.
Dynamické parametry by měly zůstat nezměněny, a tak by nejsilnější naftové provedení mělo dosáhnout stovky za 10,6 sekundy a rozjet se až na 194 km/h. Tím pravým rychlíkem v nabídce Espacu je ale dvoulitrové benzinové turbo, které v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou jede až 205 km/h a na stovku zrychlí za 9,7 sekundy. Jeho papírová spotřeba dosud činila v kombinaci 8,8 litru, od letošního léta to bude 8,5 litru benzinu na 100 km.
Automobilka s inovovaným vozem na trh docela spěchá a v prodeji se tak má objevit již v červenci, dlouho před původně očekávaným zářijovým debutem v Paříži. Zda se inovace nějak dotknou ceníku, to zatím nevíme, vzhledem k jejich omezeném rozsahu ale nečekáme nic velkého. Ceny nejlevnější a zároveň nejrychlejší benzinové verze by tak měly s výbavou Celsium nadále začínat výrazně pod hranicí 700 tisíc Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Renault Espace se s faceliftem pro rok 2012 opravdu zásadně nezměnil. Krom jiné přídě si těžko něčeho nového vůbec všimnete...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus