Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS: supersporťáček detailněji
28.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault Clio RS, při vyslovení tohoto názvu zasvěcení pokývají hlavou na znamení souhlasu. Souhlasu s tím, že se jedná o výborný hot-hatch. Bude i další iterace pokračovat držení dobytých pozic, či je dokonce posune ještě dál?
Nové Clio RS už jsme vám představili nedávno. Víme tedy, že nově budou v nabídce dvě varianty. Obě budou poháněny stejným motorem, ovšem základní rozdíl bude v podvozku a nabízené výbavě. Ta první, „Sport”, je primárně určena pro zájemce o dobře vybavený, relativně pohodlný a sportovně vypadající vůz pro každodenní použití. Druhá, příznačně pojmenovaná „Cup”, je jiný šálek kávy. Je určena pro nadšence brousící ve volných chvílích oblíbenou okresku či nějaký okruh. Omezená výbava, snížená hmotnost a přitvrzený podvozek. Osobně se mi tohle rozdělení velmi libí, vyberou si „showmani” i „Alonsové”.
O aerodynamických úpravách exteriéru inspirovaných vozem F1 jsme už psali, pojďme se tedy podívat, co nás čeká v interiéru. Základem pro dobré řízení je správný posaz v dobrých sedačkách. V Cliu RS máte na výběr hned ze dvou možností. Základní jsou bohatě dimenzované a poskytují dobré boční vedení při zachování vysoké úrovně komfortu. Sportovnější volbou jsou karbonové skořepiny značky Recaro. Součástí výbavy zvyšující pocit řízení „sporťáku” jsou kovové pedály a otáčkoměr se žlutým pozadím a optickoakustickým indikátorem vhodného okamžiku řazení.
Rozdíl mezi verzí Sport a Cup není jen v tužším podvozku, už jsme zmínili i sníženou hmotnost. V tomto případě nejde jen o to, že je Cup ochuzen o některé z luxusních prvků, ale bylo šetřeno, v tom pozitivním slova smyslu, i na akustické izolaci. Cup tedy rozhodně nebude nejvhodnějším dopravním prostředkem na zdolávání transkontinentálních tras.













Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB