Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS: supersporťáček detailněji
28.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault Clio RS, při vyslovení tohoto názvu zasvěcení pokývají hlavou na znamení souhlasu. Souhlasu s tím, že se jedná o výborný hot-hatch. Bude i další iterace pokračovat držení dobytých pozic, či je dokonce posune ještě dál?
Nové Clio RS už jsme vám představili nedávno. Víme tedy, že nově budou v nabídce dvě varianty. Obě budou poháněny stejným motorem, ovšem základní rozdíl bude v podvozku a nabízené výbavě. Ta první, „Sport”, je primárně určena pro zájemce o dobře vybavený, relativně pohodlný a sportovně vypadající vůz pro každodenní použití. Druhá, příznačně pojmenovaná „Cup”, je jiný šálek kávy. Je určena pro nadšence brousící ve volných chvílích oblíbenou okresku či nějaký okruh. Omezená výbava, snížená hmotnost a přitvrzený podvozek. Osobně se mi tohle rozdělení velmi libí, vyberou si „showmani” i „Alonsové”.
O aerodynamických úpravách exteriéru inspirovaných vozem F1 jsme už psali, pojďme se tedy podívat, co nás čeká v interiéru. Základem pro dobré řízení je správný posaz v dobrých sedačkách. V Cliu RS máte na výběr hned ze dvou možností. Základní jsou bohatě dimenzované a poskytují dobré boční vedení při zachování vysoké úrovně komfortu. Sportovnější volbou jsou karbonové skořepiny značky Recaro. Součástí výbavy zvyšující pocit řízení „sporťáku” jsou kovové pedály a otáčkoměr se žlutým pozadím a optickoakustickým indikátorem vhodného okamžiku řazení.
Rozdíl mezi verzí Sport a Cup není jen v tužším podvozku, už jsme zmínili i sníženou hmotnost. V tomto případě nejde jen o to, že je Cup ochuzen o některé z luxusních prvků, ale bylo šetřeno, v tom pozitivním slova smyslu, i na akustické izolaci. Cup tedy rozhodně nebude nejvhodnějším dopravním prostředkem na zdolávání transkontinentálních tras.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva