Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 2017: facelift i pro ostrou verzi, má chytrá světla ve tvaru šachovnice
5.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Inovované Clio jako takové je venku už pár týdnů, výkonná verze RS si ale na svůj debut počkala až do dnešní dne. Techniku příliš nemění, vzhled ano.
Nemusíte být držiteli ceny za brilantní postřeh, abyste si při premiéře faceliftovaného Renaultu Clio 2017 všimli jedné věci - že Francouzi vynechali verzi RS. Pravda, o té nedávno také byla řeč, šlo ovšem o koncept RS 16 pro tvrdé jádro fňukalů, kteří nemohou snést ostré Clio s automatem. Řadíme se mezi ně, takže nad manuální verzí s dvoulitrovým motorem jsme jásali, z faceliftu sériového Clia ale zase tak u vytržení nejsme.
Nevykládejte si to ovšem tak, že není zajímavý. Minimálně po vizuální stránce dokáže upoutat pozornost a jeho nové hlavní světlomety s LED za tím stojí jen zčásti. Mnohem více dokáže zaujmout pozornost přední nárazník, který vůz vizuálně rozšiřuje a skýtá docela překvapivou novinku - mlhová světla ve tvaru šachovnice.
Můžete se zhrozit, co to je za lacinou show, ale úplně samoúčelný takový tvar těchto světel není. Ony to totiž nejsou jen mlhovky, jde o součást nového řešení osvětlení, kterému Renault říká R.S. Vision a dodává, že jej nabízí jako jediný na světě. I tuto věc jsme viděli na konceptu RS 16, teď už víme, k čemu slouží - měla by pracovat především, když už ne výlučně s LED a fungovat krom mlhovek také jako světla pro nasvěcování zatáček a míst po straně přídě. A to automaticky tak, aby řidič viděl co nejlépe.
Zní to zajímavě, ale počkejme si na osobní zkušenost, jak taková věc může fungovat. Podíváme-li se na další vizuální změny, pak tu máme i modifikovaný zadní nárazník, upravenou vnitřní grafiku koncových světel a pozměněné vnější prahy. Nová je též nabídka 18" kol z lehkých slitin, která vidíte na fotkách. O interiéru Renault specificky nehovoří, takže nečekejme více než drobné retuše vzhledu i elektronických systémů na palubě, jak je naznačují přiložené fotky.
Velké změny nepostihly ani techniku, i když se Francouzi rozplývají nad tím, jak široké možnosti zákazníkům nabízejí. Přejdeme-li ale marketingové fráze o tom, kterak je Clio RS jediným vozem své třídy s trojím dostupným nastavením podvozku a spoustou dalších možností volby, zbývá nám holá realita: je tu dále verze Clio RS 200 EDC s nezměněným motorem 1,6 turbo o výkonu až 147 kW (200 koní) a varianta Clio RS Trophy s týmž motorem a opět stejným výkonem až 162 kW (220 koní).
Oba motory lze spojit pouze s nepřesvědčivým dvoupojkovým automatem EDC a s volbami podvozku to také není tolik žhavé - k základu můžete mít Sport se 17- nebo 18palcovými koly či Cup s „osmnáctkami”. A k Trophy pořídíte jen podvozek... Trophy s 18" koly, který je oproti Cupu dále sníže o 20 mm vpředu a 100 mm vzadu.
Právě verze Trophy je logiky tou nejrychlejší, když sprintuje na stovku za 6,6 sekundy, jede až 235 km/h a čtvrtmíli s pevným startem zvládne za 14,5 sekundy. Nyní u toho navíc může lépe znít, protože do nabídky přímo od automobilky se dostává laděný výfuk firmy Akrapovič.
Na fotkách níže navíc můžete zhlédnout inovované provedení GT Line, které je k mání i se slabšími motory a na RS si jen tak nepřesvědčivě hraje. Renault se také hned pochlubil novými francouzskými cenami, které se ovšem oproti současnosti zvýšily jen o 250 Eur, tedy necelých 7 tisíc Kč, tedy opravdu jen kosmeticky. Vůz by tedy měl být k objednání ihned, bude ale zřejmě pár dnů či týdnů trvat, než se dočkáme i oficiálního českého ceníku.


















Inovované Clio RS 2017...
...se představilo po boku faceliftovaného provedení GT Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva