Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault nám v nejbližší době naservíruje několik ostrých hatchbacků a jedním z nich bude Clio RS 200. V nabídce budou dvě verze, RS a RS Cup. První pro normální použití, druhá pro vyznavače jízdy po okruhu.
Ostré verze supermini od Renaultu mají dlouhou tradici. Vzpomeňme alespoň Renault 5 Turbo či právě zatím posledního zástupce, Clio RS 197. Ten si pro své vlastnosti získal poměrně vysokou popularitu a za 8 let se ho prodalo přes 70 000 kusů. Slušný výkon, uvážíme-li, o jakém autě je řeč. Na tuto cestu se bude snažit navázat i další pokračovatel, Clio RS 200. K dostání bude ve dvou specifikacích, RS a RS Cup.
Obě bude pohánět vysokootáčkový, atmosféricky plněný agregát o objemu 2,0 l a výkonu rovných 200 koní v 7100 ot./min. Maximum točivého momentu 215 N.m je k dispozici o něco málo dřív než u předchůdce, tj. v 5400 ot./min. K dosažení co nejvyššího zrychlení byly zkráceny první tři rychlosti šestistupňového manuálu.
Clio RS 200 dostalo na tuto třídu pokročilé aerodynamické úpravy. Přední spoiler v kombinaci s výdechy za předními koly snižují aerodynamický odpor, funkční zadní difuzér zase zvyšuje přítlak na zadní nápravu.
Zajímavé jsou i úpravy podvozku. Ve srovnání se standardním Cliem má RS širší rozchod, 48 mm vepředu, 50 mm vzadu, a o 10 mm delší rozvor. Také dostalo dvojčinné tlumiče a tužší stabilizátory. Ten zadní je dokonce o 25 % tužší, takže lze očekávat daleko menší náklony v zatáčkách. Standardní výbavou jsou 17" kola s pneu 215/45 R17
Verze Clio RS 200 Cup je mířená spíše na okruhové potěšení. Ve srovnání s RS je 36 kg lehčí také je o dalších 7 mm blíže silnici. Další snížení hmotnosti zajisté přinese i menší množství výbavy montované do těchto aut. Dostalo také o 7,5 % ostřejší převod řízení.
Osobně se velmi těším na první setkání s jedním z těchto francouzkých ďáblíků. Ostrá supermini byla vždy mou krevní skupinou.







Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB