Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Mercosur: nové Clio pro Brazílii je o dvě generace zpátky
17.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na méně náročných trzích lze i v roce 2012 prodávat jako nové auto leccos. Renault proto V Brazílii oprášil vůz, který v Evropě debutoval před 14 lety.
Již včera jsme s ohledem na nový, prozatím bezejmenný koncept Nissanu prorokovali narůstající důležitost jihoamerického trhu. Nyní tento fakt potvrdila i pro Nissan sesterská automobilka Renault, která je v Brazílii historicky mnohem více „doma”. I ta se ale musí snažit, a tak na blížícím se autosalonu v Sao Paulu představí nové Clio. Při pohledu na karoserii je ovšem jasné, že o zcela nový vůz se nejedná. Francouzi pouze oprášili druhou generaci menšího hatchbacku, které přidali na výbavě. Vyrábět se pak novinka nazvaná Clio Mercosur bude přímo v Brazílii, pro jiné než jihoamerické trhy vcelku pochopitelně není určena.
Samotný „facelift“ (proti evropskému Cliu druhé generace) se přitom zvenčí týká pouze nové masky, nárazníků a světel, které by Clio II měly vizuálně přiblížit k evropské čtvrté generaci, jenž před pár týdny debutovala na autosalonu v Paříži. Uvnitř pak přibude kvalitnější látkové čalounění a lepší audio systém, zatímco dveřní panely doznají menšího přepracování. Tím ale veškeré modernizace vozu, který debutoval v roce 1998, končí.
Speciálně pro trhy Jižní Ameriky ovšem Renault rozšířil příplatkovou výbavu, ve které nechybí sportovní bodykit v podobě agresivnějších nárazníků a bočních prahů nebo rozsáhlá selekce „rychlých pruhů“. Ty přitom můžete nalepit od kapoty motoru až po víko zavazadelníku. K dispozici bude také kontrastně lakovaná střecha, přičemž vybírat bude možné z bílého, šedého nebo červeného odstínu.
O pohonných jednotkách se toho příliš neví, s největší pravděpodobností by však Renault Mercosur měl používat pouze benzinový čtyřválec 1,2 l naladěný na výkon 76 koní. Značka by ovšem měla dodat pár zelených technologií, které sníží spotřebu. Zrychlení 0-100 km/h za 13,0 s a nejvyšší rychlost 170 km/h ale zřejmě zůstanou zachovány.




Nový Renault Mercosur se od druhé generace evropské verze liší jen v detailech. Dostane však větší doplňkovou výbavu, která zahrnuje i „rychlé pruhy“
Zdroje: Renault do Brasil, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins