Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli
4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(Doplněno 6.3.) Renault představil v Ženevě Clio 1,2 TCe s výkonem 120 koní, které bude v prodeji jako typ GT. V hatchbacku i kombi.
Příznivci manuálního řazení a točivého atmosférického motoru si můžou nechat u nejnovějšího Renaultu Clio RS zajít chuť. Sportovní oddělení z Dieppe vsadilo na dowsizingovou šestnáctistovku s turbodmychadlem a dvouspojkový automat. Jak se nyní zdá, žádnou náplast milovníkům starých pořádků v tomto směru nenabídne ani mezistupeň mezi standardními modely a ostrým strojem Renaultsportu.
Pomyslnou spojnicí mezi zmiňovanými světy se nově stává verze GT, jejíž představení vzhledem k úniku fotek a technických dat těsně před Ženevou neproběhlo podle oficiálních plánů, každopádně v mírném předstihu se objevily pouze fotky hatchbacku, kdežto Renault vyrukoval na svém stánku rovněž s provedením kombi.
Pokud jde o techniku, na karoserii samozřejmě nesejde. Další rychlejší než běžné Clio bude spoléhat na přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 120 koní a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů, která bude opět spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Při hmotnosti 1 165 kg (hatchbacku s euro-zátěží o váze 75 kg) to bude stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 199 km/h a průměrnou spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů. Čas akcelerace na stovku nám původně chyběl, aktuálně jej však už máme - kratší verze potřebuje 8,6 sekundy.
Jak moc je to „gran turismo“, posuďte sami, v zatáčkách by však GT pomalé být nemuselo. Auto je postaveno na sedmnáctipalcových kolech a solidně širokých gumách o rozměru 205/45 R17. Známy jsou také parametry kotoučových brzd o průměru 258 nebo 320 mm vpředu (příplatkové disky pocházejí z modelu RS) a 260 mm vzadu.
Další podrobnosti, tedy především cenu, zatím neznáme i bez toho vám ale můžeme nabídnout pár snímků kombíku navíc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.







Podle zadní tabulky se zdá, že se o vývoj poněkud slabší verze rychlého Clia rovněž postaralo odděleni Renaultsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva