Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia
20.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že jsme v názvu článku zapomněli na písmena RS? Kdeže, nejnovějším předmětem „gordinizace” Renaultů se stalo docela obyčejné Clio.
Už když jsme kdysi psali o Twingu RS Gordini a Cliu RS Gordini, nebyli jsme zrovna nadšení z toho, že jméno slavného úpravce závodních strojů dostaly jen přebarvené vozy Renault Sportu. Ale budiž, Renaulty s písmeny RS v názvu jsou dostatečně dobré na to, aby si toto jméno zasloužily i bez dalších úprav. Když se ale později objevily zcela standardní modely Wind Gordini a Twingo Gordini v modro-bílém hávu, z nichž druhý jmenovaný skrývá pod kapotou i naftový motor, bylo to zklamání.
A jinak nelze hovořit ani o nejnovějším Renaultu Gordini, který je založen na docela obyčejném Cliu. Jakkoli chápeme, že sportovně vyhlížející vůz „neobtěžující” řidiče nebo řidičku skutečně sportovním naladěním bude pro řadu zákazníků atraktivní, máme za to, že některá označení není dobré zaprodávat komerčním zájmům. Gordini není jen forma, je to obsah, je to automobilové umění založené na funkčních vlastnostech a nikoli modrém laku a mělo by tomu tak zůstat. Ale co naplat, v dnešní době respekt k takovým hodnotám velkou váhu nemá.
Podle automobilky je Clio Gordini stvořeno pro ty, kteří „nemají touhu vlastnit příliš sportovní vůz” a podle toho také vypadá. Založeno je na Cliu ve verzi GT, kterému přidává notoricky známý modrý lak s bílými doplňky, výraznější oplastování, dvojitou koncovku výfuku a 16" kola z lehkých slitin. Uvnitř najdeme sedadla, volant, řadičku ve dvoubarevném provedení, hliníkové nášlapy pedálů a několik doplňujících prvků výbavy - mj. navigaci TomTom, velurové koberečky nebo automatickou klimatizaci.
Pod kapotu si budete moci zvolit jeden ze dvou motorů: atmosféricky plněný benzin 1,6 s výkonem až 94 kW (128 koní), nebo turbodiesel 1,5 dCi s nejvýše 77 kW (105 koní). Jejich výkon je jak sami vidíte stejný jako v případě dosud dostupné verze GT, nezměněná je i dynamika.
Pokud by se vám takto pojaté Clio zalíbilo, můžete si jej pořídit zatím jen ve Francii za cenu od 18 450 Eur (cca 450 tisíc Kč). Nepochybujeme ale o tom, že bude časem k mání i na dalších trzích, včetně toho našeho.










Renault Clio Gordini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva