Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio 2017: facelift dorazil na český trh, ceny poslal výše
2.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka je opět k mání jako hatchback, kombi a RS. Startuje se na 234 900 Kč, za vrcholných 220 koní ovšem již dáte 640 tisíc korun.
Francouzská automobilka je momentálně v rámci evropského kontinentu tou nejrychleji rostoucí. Do značné míry přitom profituje z dieselového skandálu Volkswagenu, jenž na německé straně poněkud zpomalil příchod nových či faceliftovaných modelů. Renault oproti tomu chrlí opravdu nepřeberné množství novinek, jen od počátku června přišel nový pick-up Alaskan, nový Mégane Sedan a také facelift Clia.
Právě na poslední zmíněný vůz si dnes posvítíme blížeji, neboť k dispozici jsou ceny pro český trh. Ty přitom nepočítají pouze s příchodem hatchbacku, ale rovněž i kombíku a varianty RS. Než se ovšem k jednotlivým položkám dostaneme, jen v rychlosti zrekapitulujeme, co je vlastně nového. Zvenčí jde přitom hlavně o světlomety či nové metalické barvy (červená Intense, šedá Titanium, bílá Nacré a modrá Iron).
Přepracován byl také interiér, kde se počítá s kvalitnějšími materiály či mnohem širšími možnostmi konektivity a multimédií. Základem je systém R&GO párující vůz s vaším mobilním telefonem, dále je ovšem možné využít také integrovanou navigaci Media Nav Evolution či variantu R-Link Evolution, která nově může být propojena také s hudebním systémem Bose.
Rozšířena byla rovněž bezpečnostní výbava, stejně jako nabídka motorizací. Novinkou je příchod 1,2litrového benzinového motoru Energy TCe 120 o výkonu 120 koní, které může kromě dosavadního automatu přenášet také manuální převodovka. Řady dieselů pak pro změnu rozšířila jedna-pětka Energy dCi 110 s výkonem 110 koní a taktéž manuálem.
Nyní zpět k českým cenám. Ty nové vůči dosavadním vzrostly o pět tisíc korun, načež Clio jako hatchback ve výbavě Life s 1,2litrovým motorem o výkonu 75 koní startuje na sumě 234 900 Kč. Pokud přitom chcete kombík (zvaný Grandtour), budete muset na stejné provedení připlatit dalších 15 tisíc korun.
Standardem se v obou případech stávají 15palcová ocelová kola, látkové čalounění či elektricky ovládaná okna vpředu. Pokud ale toužíte kupříkladu po manuální klimatizaci, musíte již sáhnout po úrovni Advantage, jež s benzinovou jedna-dvojkou startuje na 254 900 Kč. Za 75 dieselových koní pak dáte 326 900 Kč.
Největší výběr agregátů je spojen až s výbavou Limited, která zahrnuje 16palcová litá kola, přední mlhovky či zatmavená zadní okna. Dále nechybí kvalitnější čalounění, kůží potažený volant nebo již zmiňovaný multimediální a navigační systém Media Nav Evolution, jehož součástí je i šest reproduktorů či port na USB.
Ceny startují na sumě 274 9000 Kč za hatchback s atmosférickou benzinovou jedna-dvojkou, za přeplňovanou verzi naladěnou na oněch 120 koní pak dáte 329 900 Kč v případě manuálu nebo o třicet tisíc korun více při koupi automatu EDC. U dieselů se začíná na 346 900 Kč za Energy dCi 75, verze s 90 koňmi stojí 376 900 Kč.
Zamířit můžeme k vrcholnému provedení Intens, jenž je k dispozici od 334 900 Kč. V té chvíli se v nabídce nevyhnete 0,9litrovému přeplňovanému tříválci o výkonu 90 koní. Výbava zahrnuje zejména čelní LEDkové světlomety, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná okna vzadu či bezklíčový vstup a startování.
Pokud ovšem toužíte po automatické klimatizaci, musíte i na vrcholné úrovni připlácet (9 000 Kč). To platí také u koženého čalounění, které je nově součástí paketu GT Line Full. V závislosti na volbě 16- nebo 17palcových litých kol přitom doplácíte 15 000 Kč či 20 000 Kč, za což dostáváte i jiné nárazníky.
Více podrobností naleznete jako obvykle v oficiálních cenících, které jsou k dispozici jak pro hatchback (PDF, 739 kB), tak pro Grandtour (PDF, 760 kB) dražší za všech okolností o 15 tisíc korun. My pak jen v rychlosti přejdeme k variantě RS, která je k dispozici od 584 900 Kč, za které dostáváte verzi s 200 koňmi.
Absolutním vrcholem celé řady se pak stává Clio RS Trophy, jenž do vínku dostalo tentýž přeplňovaný 1,6litrový motor, ovšem naladěný na 220 koní. Také zde je součástí balení automat EDC, ve výbavě pak nechybí třeba 18palcová kola či podvozek Cup Trophy. K mání je tato verze od 639 900 Kč, jak vás opět přesvědčí oficiální ceník (PDF, 387 kB).
Renault Clio startuje na českém trhu na částce 234 900 Kč...
...za verzi RS pak dáte minimálně 584 900 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB