Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: francouzský Juke bez střechy
11.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani Renault nelení a pro ženevský autosalon si připravil své novinky. Jednou z nich bude koncept crossoveru Captur, který je trochu kupé, trochu SUV a trochu kabrioletem.
Jistě si vzpomenete na Nissan Juke, vzhledově dosti „ujeté” malé SUV, které se k podivu nejednoho z nás nakonec dostalo do výroby v podobě takřka odpovídající někdejšímu konceptu téhož jména. Nyní před sebou máme koncept Renaultu Captur, který dost možná čeká stejný osud - dnes vypadá jako šílený koncept, vzhledem k rozměrové spřízněnonosti právě s Jukem ale očekáváme, že se coby koncernové dílko dostane dříve nebo později do výroby. V jaké podobě? To je zatím obtížné předjímat, pro tuto chvíli si ale určitě můžeme říci, co nabídne v podobě studie.
Předně je to specifický design, který kráčí ve stopách nedávných konceptů značky. Podle automobilky vznikl Captur na základech vzhledu studie DeZir, ale přidal ji techničtější, rozumějte funkčnější rozměr. Nadto Renault přiznává inspiraci tělem atleta, využívajícího ochranných prvků jako je helma či rukavice. A když se na Captur chvíli zadíváte, vypadá opravdu trochu jako bruslař v parku, navlečený do všemožných chráničů.
Tím ale specifika zevnějšku nekonční. Velkým překvapením je odnímatelná pevná střecha, která dovolí udělat z vozu tak trochu kabriolet (přesnější by bylo označení targa). Za běžné nelze označit ani dveře, které se vyklápí jako motýlí křídla, a 22" kola z lehkých slitin, obouvající pneumatiky s ultranízkým profilem.
Interiér je pojat podobně futuristicky jako zevnějšek a čtyři samostatná karbonová sedadla pro posádku obklopuje výrazně zbarvenými, trvale prosvětlenými plasty. Podle designéra vozu zajišťuje právě toto pojetí vnímání interiéru jako vřelého a přitom sportovně působícího místa. Inu, posuďte sami.
Pod kapotou konceptu najdeme naftový motor o objemu 1,6 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Má nabízet výkon až 160 koní a ačkoli se s ním v této podobě v žádném sériovém Renaultu zatím nesetkáme, ve verzi se 130 koňmi by se jménem Energy dCi měl nahradit současné jedna-devítky.
Motor je spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a jeho výkon je dále přenášen na kola obou náprav přes nový, mechanický diferenciál RX2, schopný poslat výkon i samostatně na jediné z kol, které to zrovna potřebuje. Tato výbava zajistí Capturu s hmotností okolo 1 300 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných 8 sekund, spotřeba paliva odpovídá emisím CO2 ve výši 99 g na kilometr jízdy. Přesnou hodnotu ale Renault nezveřejnil.
Renault Captur se světu pochopitelně představí na blížícím se ženevském autosalonu, kde se o něm zřejmě dozvíme ještě o něco více. A i kdyby ne, určitě vám ze Švýcarska přineseme více jeho fotografií.
Renault Captur na fotografiích...
...i na prvním videu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva