Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Alaskan je venku, pick-up nabízí až 190 naftových koní
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přepracovaný Nissan Navara schopný pobrat na korbu až tunu nákladu bude k mání se 160 nebo 190 koňmi. Do Evropy ale dorazí až později.
Příchod produkčního Renaultu Alaskan jsme avizovali před několika málo dny. Při té příležitosti jsme se trochu podivovali nad místem prezentace. Francouzi totiž po celou dobu naznačovali, že tento pick-up je stvořen především pro Evropu. V té se ovšem Medellin nenachází, místo toho musíme do Jižní Ameriky. Právě v Kolumbii se totiž Alaskan začne prodávat v prvé řadě, než vyrazí to sousedních států. Další globální trhy budou potvrzeny později.
Daný krok je na první pohled překvapivý, neboť na Jižní Ameriku aliance Renault-Nissan pamatovala již loni, když k prodejcům zamířil Duster Oroch. Je ale třeba si uvědomit, že loni prodeje lehkých užitkových vozů v této lokalitě dosáhly jednoho milionu kusů, tedy 17,4 procenta z celkového koláče. Pick-upy schopné pobrat až tunu nákladu přitom tvoří 45 % z tohoto segmentu a tento stav má v příštích třech letech ještě o 15 procent vzrůst.
Pokud pak ve výsledku do dané rovnice zasadíme ještě fakt, že Duster Oroch uveze „pouze“ 650 kg, je evidentní, že Renault hodlá mít na jihoamerických trzích pokrytou každou skulinku. Francouzská automobilka dokonce dodává, že tento region patří mezi její nejdůležitější, což dokazuje i fakt, že v Brazílii, Argentině, Kolumbii a Chile má již postavené továrny. Alaskan přitom bude vyráběn v argentinské Cordobě, stejně jako v mexické Curnavaca.
Z výše zmíněného se tedy může zdát, že řeči o příchodu do Evropy nebyly založeny na pravdě. To ovšem Renault vyvrací tím, že jako třetí produkční lokalitu určil španělskou Barcelonu. Na Alaskan se tedy skutečně můžeme začít těšit, i když očekávat jej můžeme až v příštím roce. V závislosti na daných trzích přitom bude k dispozici s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem (160 koní) a 2,3litrovým či 2,5litrovým turbodieselem (160 a 190 koní).
O jízdní dynamice či spotřebě se značka aktuálně nezmiňuje, pouze dodává, že na výběr bude šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. Standardem se stane pohon zadních kol, za příplatek ovšem dorazí také systém 4x4. V takovém případě je přitom možné počítat s elektronickým středovým diferenciálem i mechanickým zadním diferenciálem, který umocňuje schopnosti v terénu. V tom vozu napomáhá i světlá výška 230 mm.
Dále se Alaskan chlubí tažnou kapacitou až 3,5 tuny, která má být nejlepší v daném segmentu. Mimo to máme očekávat rovněž velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu, mezi elektronickými asistenty pak nebude chybět kontrola sjezdu svahů či asistent rozjezdů do kopce. Zopakovat pak ještě můžeme, že korba pobere až tunu nákladu, přičemž k dispozici bude v krátké nebo dlouhé variantě, pokaždé s antikorozní úpravou.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde je možné počítat s pětipalcovým či na některých trzích se sedmipalcovým dotykovým displejem. Chybět nebude ani sada čtyř kamer monitorujících celé okolí vozu, bezklíčové odemykání/zamykání/startování, hlasové ovládání, audio systém se čtyřmi nebo šesti reproduktory, dvouzónová klimatizace či vyhřívaná a až v osmi směrech elektronicky stavitelná přední sedadla.
V rámci zadní řady Renault zmiňuje 589 milimetrů prostoru pro kolena cestujících, vyjma toho lze po celé kabině počítat s úložnými prostory, odkládacími schránkami či držáky na nápoje. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že daný výčet prvků vám možná do značné míry přijde povědomý. Mýlka to není, neboť Alaskan je postaven na bázi Nissanu Navara, se kterým sdílí řadu komponentů i řešení.
Renault Alaskan bude zpočátku k mání pouze na jihoamerických trzích. Ty globální Francouzi teprve potvrdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB