Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Red Bull vážně chystá silniční sporťák, stvoří jej Adrian Newey s Astonem
7.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůbec první kreace výrobce energetických nápojů si za základ vezme dvanáctiválcový Vulcan. Do prodeje má zamířit okolo roku 2018.
Přesně před rokem jsme informovali o snaze Infiniti přivést na světlo světa nový hybridní supersport, za jehož design by byl zodpovědný legendární designér Formule 1 Adrian Newey. Od té doby se však mnohé odehrálo, zejména mezi týmem Red Bull Racing a aliancí Renault-Nissan, pod níž Infiniti spadá. Důvodem jsou samozřejmě francouzské hybridní pohonné jednotky, které momentálně patří k nejhorším v poli. Výrobci energetických drinků sice aktuálně naznačují, že kontrakt platný až do příštího roku dodrží, v zákulisí se ale již čile spekuluje o inklinaci k Mercedesu.
Jedním z důvodů těchto dohadů je právě Adrian Newey, který aktuálně konečně začal pracovat na svém vysněném projektu, tedy na silničním supersportu. Tento vůz ale nakonec nebude jakkoliv spojen se značkou Infiniti, ale s britskou automobilkou Aston Martin. Ta již zvesela spolupracuje právě s třícípou hvězdou, která by navíc měla pro chystanou novinku dodat pohonnou jednotku i elektroniku. Veškerá ozubená kolečka do sebe začínají zapadat.
Je však třeba dodat, že Aston Martin se dal do holportu s divizí Red Bull Technologies, která je separována od oddělení Red Bull Racing. Ve výsledku se tak spolupráce nemusí přenést do světa F1, což jen potvrzuje Niki Lauda. Šéf motorsportu u Mercedesu Toto Wolff však mnohem větší propojení mezi všemi zúčastněnými stranami nevylučuje. Dodává však, že finální verdikt bude záviset na rozhodnutí Renaultu, zda ve Formuli 1 setrvá či nikoliv.
Momentálně tedy o této úrovni spolupráce již nebudeme spekulovat a zaměříme se pouze na to, co je jisté. Nadále tedy budeme mluvit pouze o silničním supersportu, který by měl být založen na extrémním Astonu Martin Vulcan. Oba projekty však mají být maximálně separovány, díky čemuž by verze Red Bullu mohla upustit od atmosférického sedmilitrového dvanáctiválce a přejít na šestilitrovou pohonnou jednotku V12 twin-turbo od AMG.
Kromě toho je tu ten fakt, že Vulcan se dostane pouze na závodní okruhy, zatímco spřízněnému projektu by mohly být zasvěcené i veřejné komunikace. Takové je alespoň Neweyho přání, neboť by tak mohl složit poctu legendárnímu McLarenu F1 a Gordonu Murraymu. Proslýchá se ovšem, že zúčastněné společnosti tlačí designéra spíše ke stvoření okruhové bestie.
Šéf týmu Christian Horner nicméně dodal, že příchod silničního modelu Red Bullu byl nevyhnutelný. „Momentálně se sice soustředíme na naše aktivity v F1, ovšem technologie zde používané se stále více začínají křížit s těmi z normálního světa. Silniční model tedy z tohoto podhoubí sám vyklíčí.“
Spatřit bychom jej měli v roce 2018, kdy bude zahájen prodej. Newey přitom s prací na projektu již začal, podle zdrojů zevnitř ale prozatím není nic konkrétního hotovo. To by přitom jen naznačovalo, že finální produkt bude víceméně jen kosmetickou předělávkou Astonu Martin Vulkan s mechanikou AMG.
Zda ale taková bude skutečně realita, to se dozvíme až za pár let. Mnohem dříve se vykrystalizuje možná spolupráce mezi Red Bullem a AMG, která by dost možná znamenala konec aktivit Renaultu ve Formuli 1. Jak jsme ale řekli výše, zde se již nacházíme na poli spekulací, jež nebudeme dále podněcovat.

Adrian Newey již začal pracovat na svém vysněném silničním supersportu...
...který bude založen na Astonu Martin Vulcan. Nést by ovšem měl logo Red Bullu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva