Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rovery pro rok 2015: novinky vede head-up displej a terénní tempomat
5.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Vylepšení sestávají z nižší spotřeby a vyššího výkonu, head-up displeje a systému All-Terrain Progress Control pro jízdu v terénu.
Evropské verze Range Roveru a Range Roveru Sport dostanou pro rok 2015 několik vylepšení. Skoro samozřejmostí je vyšší výkon a papírově nižší spotřeba některých motorů, novinky se však týkají i interiéru a jízdy v terénu. Právě tam míří systém ATPC, All-Terrain Progress Control, tedy de facto terénní tempomat, zmíněný v nadpise.
Samozřejmě to je ale systém mnohem složitější, než obyčejný tempomat pro jízdu po silnici. Land Rover o něm říká, že řidiči ulehčuje práci, zejména není-li řidič v jízdě terénem moc zkušený. Schopnosti Range Roveru a Range Roveru Sport mimo asfalt jsou totiž na velké a luxusní SUV až překvapivě dobré a ATPC je pomáhá beze zbytku využít.
Funguje tak, že nastavíte rychlost od 1,6 do 30 km/h a vůz ji udržuje. Na všech površích a za všech podmínek, při prudkém stoupání, klesání, zkrátka kdykoliv - a vy se soustředíte jen na volbu co nejlepší stopy, pedálů se nemusíte vůbec dotknout. K mání bude u dieselu TDV6 a benzínů SCV6 a V8 s kompresorem, a to v kombinaci s redukční převodovkou a systémem Terrain Response II.
Vylepšení pod kapotou se dotklo motorů TDV6, SDV6 a SCV6. Slabší diesel TDV6 má nově jen jedno turbodmychadlo místo dvou, dvoustupňové olejové čerpadlo a nové vstřikovací trysky a nabídne 258 koní a 600 Nm. Výkon tu zůstává stejný, spotřeba se ale u Range Roveru snížila o 8,5 procenta a u RR Sport o 5,7 %.
Pod kapotou Range Roveru Sport SDV6 - „standardního” Range s tímto motorem se to patrně netýká - přibylo 14 koní a 100 Nm na výsledných 306 koní a 700 Nm. Spotřeba se údajně snížila o 7 % na rovných sedm litrů nafty na 100 km - samozřejmě podle normy, realita bude někde jinde. Tomuto motoru dvě turbodmychadla zůstala.
Kompresorový benzínový třílitr SCV6 také dostal drobné úpravy jako například vylepšený termostat, laserem vrtané vstřikovače nebo odlišné vedení rozvodového řetězu, jeho výkon ale zůstal na 340 koních a 450 Nm. Spotřeba se však údajně snížila o 1,9 % - což pochybujeme, že v reálném provozu bude rozeznatelné, ale v normovaném testu to srazí pár gramů CO2, takže proč ne. Osmiválce nedoznaly žádných změn.
Řidičovo pracoviště také může nově být vybaveno head-up displejem, který zobrazí rychlost, zařazený rychlostní stupeň, navolenou rychlost na tempomatu, instrukce navigace a také výstup systému rozpoznávání dopravních značek. A zvenčí můžete mít obě verze Range Roveru v nové barvě Yolong White a RR Sport také v šedobéžové Kaikoura Stone.
České ceny Range Roveru a Range Roveru Sport 2015
Range Rover 3,0 TDV6: 2 597 507 Kč
Range Rover 3,0 SDV6 Hybrid: 3 517 591 Kč
Range Rover 4,4 SDV8: 3 127 003 Kč
Range Rover 5,0 V8 Supercharged: 3 304 873 Kč
Range Rover Sport 3,0 TDV6: 1 696 420 Kč
Range Rover Sport 3,0 SDV6: 2 012 472 Kč
Range Rover Sport 3,0 SDV6 Hybrid: 2 451 339 Kč
Range Rover Sport 4,4 SDV8: 2 349 820 Kč
Range Rover Sport 5,0 V8 Supercharged: 2 514 017 Kč







Head-up displej pomůže ve městě i na dálnici, ATPC zase v terénu
Funkci ATPC vysvětluje i video
Vnější vzhled Range Roveru Sport se pro rok 2015 nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry