Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu

(+ videa) Britská novinka dostane agresivnější bodykit, tužší podvozek a motor s minimálně 550 koňmi. Zvládne Nordschleife pod 8:15?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu

25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Britská novinka dostane agresivnější bodykit, tužší podvozek a motor s minimálně 550 koňmi. Zvládne Nordschleife pod 8:15?

Nová generace Range Roveru Sport má na svém „hřbetu“ již několik rekordů, zmínit můžeme třeba nejrychlejší přejezd pouště nebo jízdu na vrchol slavného coloradského kopce Pikes Peak. Nyní se ovšem zdá, že Britové hodlají získat nějaké vavříny také na Severní smyčce Nürburgringu. Nová verze SVR (dříve označovaná jako RS) totiž v Zeleném pekle zajela bezpočet kol, aby odpovídala zejména požadavkům Mika Crosse, hlavního testovacího jezdce značky. Oproti standardu byl navíc přepracován podvozek, motorový prostor i samotný vzhled, ve výsledku tak prý vůz odpovídá spíše pojetí typického sporťáku než tradičnímu SUV.

Britskou novinku si momentálně můžeme na fotografiích i videích prohlédnout s kamufláží, již o víkendu by však měla na Festival rychlosti v Goodwoodu dorazit bez ní. V ten moment bude možné spatřit výrazně nižší přední nárazník redukující proudění vzduchu pod vozem. S ním pak dorazí i mohutnější boční prahy a změn se zřejmě dočká i zadní difuzor a střešní spoiler. Zbytek karoserie ale zřejmě již zůstane u standardního vzhledu, z dalších novinek lze očekávat snad jen odlišná 21palcová litá kola.

Uvnitř se zřejmě modifikace budou soustředit pouze na karbonové dekory, všudypřítomné plaketky odkazující na nově založenou divizi SVO, sportovní sedadla a volant. Za dalšími změnami ovšem budeme muset zamířit „pod podlahu“. Nejrychlejší produkční model Land Roveru v celé jeho historii dostane pozměněné zavěšení, se kterým dorazí také aktivní stabilizátory a tužší pružiny i tlumiče.

Očekávat lze rovněž masivnější brzdy nebo vektorování točivého momentu. V motorovém prostoru pak budeme moci přivítat přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který nabídne minimálně 550 koní a 680 Nm. Osmistupňový automat převzatý ze standardní verze pak zřejmě dostane nový software, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku mohla poklesnout z 5,3 sekundy na pouhých 4,5 s.

Cena vrcholného modelu by přitom neměla přesáhnout 100 000 GBP (cca 3,3 milionu korun), což vedle takového Porsche Cayenne Turbo S nevypadá vůbec špatně. Zvláště pokud by Range Rover Sport SVR skutečně deklasoval Ring v rekordním čase pro SUV. V takové chvíli by ovšem musel porazit Macan Turbo a jeho 8 minut a 15 sekund.


Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 1 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 01Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 2 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 02Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 3 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 03Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 4 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 04Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 5 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 05Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 6 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 06Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 7 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 07Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 8 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 08Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu - 9 - Range Rover Sport SVR prototyp nove foto 09
Nový Range Rover Sport SVR byl prozatím představen s ochrannou kamufláží, tu ovšem o víkendu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu shodí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.