Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport SVR: nejrychlejší britské SUV je tu, chce rekord Ringu
25.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Britská novinka dostane agresivnější bodykit, tužší podvozek a motor s minimálně 550 koňmi. Zvládne Nordschleife pod 8:15?
Nová generace Range Roveru Sport má na svém „hřbetu“ již několik rekordů, zmínit můžeme třeba nejrychlejší přejezd pouště nebo jízdu na vrchol slavného coloradského kopce Pikes Peak. Nyní se ovšem zdá, že Britové hodlají získat nějaké vavříny také na Severní smyčce Nürburgringu. Nová verze SVR (dříve označovaná jako RS) totiž v Zeleném pekle zajela bezpočet kol, aby odpovídala zejména požadavkům Mika Crosse, hlavního testovacího jezdce značky. Oproti standardu byl navíc přepracován podvozek, motorový prostor i samotný vzhled, ve výsledku tak prý vůz odpovídá spíše pojetí typického sporťáku než tradičnímu SUV.
Britskou novinku si momentálně můžeme na fotografiích i videích prohlédnout s kamufláží, již o víkendu by však měla na Festival rychlosti v Goodwoodu dorazit bez ní. V ten moment bude možné spatřit výrazně nižší přední nárazník redukující proudění vzduchu pod vozem. S ním pak dorazí i mohutnější boční prahy a změn se zřejmě dočká i zadní difuzor a střešní spoiler. Zbytek karoserie ale zřejmě již zůstane u standardního vzhledu, z dalších novinek lze očekávat snad jen odlišná 21palcová litá kola.
Uvnitř se zřejmě modifikace budou soustředit pouze na karbonové dekory, všudypřítomné plaketky odkazující na nově založenou divizi SVO, sportovní sedadla a volant. Za dalšími změnami ovšem budeme muset zamířit „pod podlahu“. Nejrychlejší produkční model Land Roveru v celé jeho historii dostane pozměněné zavěšení, se kterým dorazí také aktivní stabilizátory a tužší pružiny i tlumiče.
Očekávat lze rovněž masivnější brzdy nebo vektorování točivého momentu. V motorovém prostoru pak budeme moci přivítat přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který nabídne minimálně 550 koní a 680 Nm. Osmistupňový automat převzatý ze standardní verze pak zřejmě dostane nový software, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku mohla poklesnout z 5,3 sekundy na pouhých 4,5 s.
Cena vrcholného modelu by přitom neměla přesáhnout 100 000 GBP (cca 3,3 milionu korun), což vedle takového Porsche Cayenne Turbo S nevypadá vůbec špatně. Zvláště pokud by Range Rover Sport SVR skutečně deklasoval Ring v rekordním čase pro SUV. V takové chvíli by ovšem musel porazit Macan Turbo a jeho 8 minut a 15 sekund.
Nový Range Rover Sport SVR byl prozatím představen s ochrannou kamufláží, tu ovšem o víkendu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu shodí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus