Range Rover Sport HST: nová verze dostala motor F-Type S, má 380 koní

Mezistupeň mezi základním šestiválcem a vrcholnými osmiválci se pyšní unikátním nastavením i černými doplňky karoserie. Uvnitř nabízí dvoubarevnou kůži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport HST: nová verze dostala motor F-Type S, má 380 koní

24.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport HST: nová verze dostala motor F-Type S, má 380 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mezistupeň mezi základním šestiválcem a vrcholnými osmiválci se pyšní unikátním nastavením i černými doplňky karoserie. Uvnitř nabízí dvoubarevnou kůži.

Britské automobilky Jaguar a Land Rover budou mít na letošním autosalonu v New Yorku opravdu nabitý stánek novinkami. Tu první bude zastupovat nová generace sedanu XF, která se virtuálně ukáže ještě dnes (pokud se ovšem aktuálně nacházíte v Londýně, budete ji moci spatřit naživo, nejspíše v okolí Temže). Mimo to jsme včera mohli poinformovat o příchodu nejluxusnějšího Range Roveru všech dob, a aby toho nebylo málo, pak dnes zde máme první foto a informace o novém Range Roveru Sport HST.

Tato verze svým způsobem reflektuje nabídku Jaguaru F-Type, neboť pod kapotu dostala třílitrový přeplňovaný šestiválec naladěný na 380 koní. Ideálně tak zapadá mezi již existující model se stejným motorem, ovšem o výkonu 340 koní, a vrcholné provedení osazené pětilitrovým osmiválcem, který všechna čtyři kola zásobuje 510 nebo 550 koňmi. Zároveň pak také představuje některé doplňky, které si budete moci od letošního roku dokoupit pro všechny již existující varianty.

Nejprve se ovšem držme samotného modelu HST, který kromě vyššího výkonu dostal do vínku také řádku kosmetických i mechanických změn. Z prvého ranku tu máme především zatmavené pozadí čelních a zadních světlometů, jimž společnost dělá střecha lakovaná v kontrastním odstínu Santorini Black a nový spoiler. Mimo to dorazila 21palcová litá kola v tmavě šedé barvě, pod nimiž se skrývají červené třmeny brzd. Ty pro změnu počítají s 20palcovými kotouči.

Kromě toho byl lehce pozměněn čelní nárazník, kde najdeme přídavné ventilační otvory. Za příplatek můžete sáhnout ještě po 22palcových ráfcích, za dalšími modifikacemi však musíme do kabiny a pod kapotu. V interiéru nás čeká čalounění vyvedené v kůži Oxford, kdy volit můžete mezi čtyřmi dvoubarevnými a jednou jednobarevnou kombinací. Stejně jako zvenčí pak i zde najdete celou řadu znaků HST.

Po stránce mechanické lze zmínit především unikátní nastavení šasí, jež má přinést ostřejší odezvu na pokyny řidiče. Specificky naladěn byl i systém Terrain Response, jehož součástí je režim Dynamic upravující podvozek, elektrický posilovač řízení a další elektronické systémy. To je ale v případě novinky vše, data o jízdní dynamice a další fotky nám zřejmě Britové dodají až souběžně s premiérou.

Přesunout se tak můžeme ke změnám, které potkají celou modelovou řadu. Nově lze tedy očekávat otevírání víka zavazadelníku pomocí „kopance“ pod nárazník, kromě toho ovšem dorazí také karbonový paket zahrnující boční výdechy, kryty zpětných zrcátek či okolí světlometů zpracované z uhlíkových vláken. A chybět nemá ani zlepšené dálkové ovládání InControl Remote.

Více bychom se opět měli dozvědět v New Yorku, samotné ceny ale budou oznámeny až někdy na konci dubna. V případě modelu HST ovšem dojde k jejich zveřejnění až někdy ve druhé půli roku, přestože objednávat si jej můžete začít již od příštího měsíce.


Range Rover Sport HST: nová verze dostala motor F-Type S, má 380 koní - 1 - Range Rover Sport HST prvni foto 01Range Rover Sport HST: nová verze dostala motor F-Type S, má 380 koní - 2 - Range Rover Sport HST prvni foto 02
Range Rover Sport HST dostal do vínku 380 koní a specifické doplňky karoserie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.