Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry
17.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka z rodiny Ingenium nabízí 240 koní, přesto v souvislosti s dynamickým vrcholem nabídky Range Roveru vzbuzuje otázky.
Minulý týden britská automobilka představila Range Rover modelového roku 2017, který se pyšnil celou řadou novinek. Jednou z nich byla i verze SVAutobiography Dynamic, jenž počítala s již existujícím pětilitrovým osmiválcem o výkonu 550 koní. Ten ovšem nově spárovala se sníženým podvozkem a několika prvky, jenž měly řidiče povzbudit k mnohem kurážnější jízdě.
Bylo vcelku logické se domnívat, že podobnými novinkami nás Britové poctí také v případě Range Roveru Sport, dynamickém vrcholu jejich nabídky. Jenže chyba lávky, u tohoto modelu značka přišla se zcela odlišnou taktikou. Nabídka SUV se proto rozrůstá o variantu osazenou dvoulitrovým turbodieselem z rodiny Ingenium. Jde tedy o pohonnou jednotku, která si s přídomkem Sport příliš netyká.
Stranou této lehké kontroverze motor produkuje 240 koní a 500 Nm, což vozu stačí ke zrychlení z klidu na stovku (respektive 96 km/h) za rovných 8 sekund. Spíše než na jízdní dynamiku se ovšem Range Rover zaměřil na spotřebu, která v průměru činí 6,2 l/100 km. Kromě toho tu pak máme pro mnohé země podstatné emise CO2 ve výši 164 g/km.
Nový dvoulitr v nabídce značky nahrazuje dosavadní šestiválec TDV6, přičemž spárován může být pouze s pětímístnou konfigurací interiéru. Zvenčí se liší dvojitou koncovkou usazenou na jedné straně, zatímco zbytek existujícího portfolia počítá s jedním mohutným „laufem“ umístěným na každé straně vozu.
Tím nám ovšem novinky nekončí, dále je možné počítat s novým asistenčním systémem Advanced Tow Assist, který umožňuje autonomní nacouvání směrem k přívěsu. Řidič přitom ovládá pouze plynový či brzdový pedál. Dále pak dorazila technologie Low Traction Launch, jenž usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu.
Opomenout nesmíme také příchod multimediálního systému InControl Touch Pro, jehož součástí je desetipalcový displej nahrazující stávající osmipalcový. Majitelé přitom mohou počítat se speciálními aplikacemi, jenž jim umožní kupříkladu na dálku nastartovat motor, odemknout a zamknout vůz či zkontrolovat stav paliva.
O detekci vozů ve slepém úhlu či dopravního značení se rozrostla také bezpečnostní výbava, zatímco v případě exteriéru je možné počítat s 19 novými laky karoserie zahrnujícími i perleťově bílou. Dovnitř se pak nastěhovalo nové čalounění či dekory, tím nám ale proměna pro nový modelový rok definitivně končí.
Range Rover Sport dostal nově do vínku především dvoulitrový turbodiesel, který se příliš neslučuje s jeho označením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch