Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové testují prototyp Jaguaru XJ, který slibuje spotřebu 3,8 l/100 km a dojezd 40 km na elektřinu. Co z toho se asi stane u Range Roveru realitou?
Snížení hmotnosti nového modelu oproti předchozí generaci je tím druhem zpráv, který bychom rádi přinášeli co nejčastěji. Ostatně, i z tohoto důvodu se již nemůžeme dočkat testů nové Mazdy 6, VW Golfu VII či čtvrté generace Range Roveru. Zvláště britská terénní klasika slibuje nebývalé zážitky, neboť v případě verze TDV6 došlo k 420kilogramové redukční dietě. Spotřebou vozu s aerodynamikou lehce ošoupané cihly tak patrně budete dráždit své okolí ještě méně než v případě modelu s 4,4litrovým turbodieselem, který si ve třetí generaci Range Roveru reálně v průměru řekl o nějakých 8,5 l/100 km.
U Land Roveru si však očividně řekli, že i tato hodnota je příliš velká. Značka proto rozhodla, že nabídku své vlajkové lodi rozšíří také o hybridní verzi. Podle Petera Richingse, šéfinženýra Jaguar Land Roveru pro hybridní technologie, jde o logický krok, neboť zákazníci v tomto segmentu trhu podobné systémy vyžadují. A jelikož mají dostatek peněz, aby je mohli zaplatit, také je dostanou. Ovšem ne dříve než v roce 2015, nicméně ne později než v roce 2020.
Právě výrazná redukční dieta nového Range Roveru je pak důvodem, proč se verze plug-in hybrid objeví nejprve u tohoto modelu, než najde cestu do Discovery, Freelanderu, Defenderu či Jaguaru. Je však otázkou, nakolik spotřeba reálně poklesne (jakkoli o papírovém efektu nepochybujeme ani v nejmenším). Hybridní technologie totiž zcela jistě navýší počet kilogramů, který Range Rover vykáže na váze. A to přesto, že u prototypu, kterým se stal Jaguar XJ, došlo k výměně pětilitrového osmiválce za přeplňovaný dvoulitr.
Počítat však musíme ještě s přidaným elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontových baterií, jejichž kapacita činí 12,3 kWh. Plus hromadou kabelů, bez nichž by hybridní balík nebyl úplný. Dojezd 40 km čistě na elektřinu tak možná je u Jaguaru XJ reálný, u Range Roveru však zřejmě trochu poklesne, zatímco zrychlení z klidu na 97 km/h za 6,5 sekundy dozná navýšení.
Udávaná spotřeba 3,8 l/100 km ovšem zní jako bruselská fantazie. Land Rover totiž při jejím výpočtu zcela jistě vycházel z tabulkového měření, kdy do porce 100 km se započítává také dvacetikilometrová elektrická jízda. Vůz navíc neprošel žádným certifikovaným testem spotřeby, jde jen o číslo automobilky. Takže pokud bychom chtěli trochu reálnější údaj, o méně než pěti litrech na sto kilometrů nemá smysl uvažovat.
Samozřejmě u Jaguaru XJ, o poznání těžší Range Rover tuto hodnotu ještě navýší. Tím by se ovšem dostával na úroveň šestiválcového turbodieselu, který oproti němu nabídne nižší hmotnost a tím i ovladatelnost. Jak ovšem řekl Peter Richings, zákazníci v tomto segmentu chtějí nové technologie. Snad za ně budou ochotni zaplatit nejen vyšší cenu, ale i vyšší spotřebou...




































Nový Range Rover (zde na snímcích z první prezentace ve Vídni) je ve verzi TDV6 lehčí o 420 kg vůči předchozí generaci. Značka ovšem začala s vývojem hybridu, který v honbě za nižší spotřebou tyto kila opětovně vrátí na palubu
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 7 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 8 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva