Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové testují prototyp Jaguaru XJ, který slibuje spotřebu 3,8 l/100 km a dojezd 40 km na elektřinu. Co z toho se asi stane u Range Roveru realitou?
Snížení hmotnosti nového modelu oproti předchozí generaci je tím druhem zpráv, který bychom rádi přinášeli co nejčastěji. Ostatně, i z tohoto důvodu se již nemůžeme dočkat testů nové Mazdy 6, VW Golfu VII či čtvrté generace Range Roveru. Zvláště britská terénní klasika slibuje nebývalé zážitky, neboť v případě verze TDV6 došlo k 420kilogramové redukční dietě. Spotřebou vozu s aerodynamikou lehce ošoupané cihly tak patrně budete dráždit své okolí ještě méně než v případě modelu s 4,4litrovým turbodieselem, který si ve třetí generaci Range Roveru reálně v průměru řekl o nějakých 8,5 l/100 km.
U Land Roveru si však očividně řekli, že i tato hodnota je příliš velká. Značka proto rozhodla, že nabídku své vlajkové lodi rozšíří také o hybridní verzi. Podle Petera Richingse, šéfinženýra Jaguar Land Roveru pro hybridní technologie, jde o logický krok, neboť zákazníci v tomto segmentu trhu podobné systémy vyžadují. A jelikož mají dostatek peněz, aby je mohli zaplatit, také je dostanou. Ovšem ne dříve než v roce 2015, nicméně ne později než v roce 2020.
Právě výrazná redukční dieta nového Range Roveru je pak důvodem, proč se verze plug-in hybrid objeví nejprve u tohoto modelu, než najde cestu do Discovery, Freelanderu, Defenderu či Jaguaru. Je však otázkou, nakolik spotřeba reálně poklesne (jakkoli o papírovém efektu nepochybujeme ani v nejmenším). Hybridní technologie totiž zcela jistě navýší počet kilogramů, který Range Rover vykáže na váze. A to přesto, že u prototypu, kterým se stal Jaguar XJ, došlo k výměně pětilitrového osmiválce za přeplňovaný dvoulitr.
Počítat však musíme ještě s přidaným elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontových baterií, jejichž kapacita činí 12,3 kWh. Plus hromadou kabelů, bez nichž by hybridní balík nebyl úplný. Dojezd 40 km čistě na elektřinu tak možná je u Jaguaru XJ reálný, u Range Roveru však zřejmě trochu poklesne, zatímco zrychlení z klidu na 97 km/h za 6,5 sekundy dozná navýšení.
Udávaná spotřeba 3,8 l/100 km ovšem zní jako bruselská fantazie. Land Rover totiž při jejím výpočtu zcela jistě vycházel z tabulkového měření, kdy do porce 100 km se započítává také dvacetikilometrová elektrická jízda. Vůz navíc neprošel žádným certifikovaným testem spotřeby, jde jen o číslo automobilky. Takže pokud bychom chtěli trochu reálnější údaj, o méně než pěti litrech na sto kilometrů nemá smysl uvažovat.
Samozřejmě u Jaguaru XJ, o poznání těžší Range Rover tuto hodnotu ještě navýší. Tím by se ovšem dostával na úroveň šestiválcového turbodieselu, který oproti němu nabídne nižší hmotnost a tím i ovladatelnost. Jak ovšem řekl Peter Richings, zákazníci v tomto segmentu chtějí nové technologie. Snad za ně budou ochotni zaplatit nejen vyšší cenu, ale i vyšší spotřebou...




































Nový Range Rover (zde na snímcích z první prezentace ve Vídni) je ve verzi TDV6 lehčí o 420 kg vůči předchozí generaci. Značka ovšem začala s vývojem hybridu, který v honbě za nižší spotřebou tyto kila opětovně vrátí na palubu
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins