Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové testují prototyp Jaguaru XJ, který slibuje spotřebu 3,8 l/100 km a dojezd 40 km na elektřinu. Co z toho se asi stane u Range Roveru realitou?
Snížení hmotnosti nového modelu oproti předchozí generaci je tím druhem zpráv, který bychom rádi přinášeli co nejčastěji. Ostatně, i z tohoto důvodu se již nemůžeme dočkat testů nové Mazdy 6, VW Golfu VII či čtvrté generace Range Roveru. Zvláště britská terénní klasika slibuje nebývalé zážitky, neboť v případě verze TDV6 došlo k 420kilogramové redukční dietě. Spotřebou vozu s aerodynamikou lehce ošoupané cihly tak patrně budete dráždit své okolí ještě méně než v případě modelu s 4,4litrovým turbodieselem, který si ve třetí generaci Range Roveru reálně v průměru řekl o nějakých 8,5 l/100 km.
U Land Roveru si však očividně řekli, že i tato hodnota je příliš velká. Značka proto rozhodla, že nabídku své vlajkové lodi rozšíří také o hybridní verzi. Podle Petera Richingse, šéfinženýra Jaguar Land Roveru pro hybridní technologie, jde o logický krok, neboť zákazníci v tomto segmentu trhu podobné systémy vyžadují. A jelikož mají dostatek peněz, aby je mohli zaplatit, také je dostanou. Ovšem ne dříve než v roce 2015, nicméně ne později než v roce 2020.
Právě výrazná redukční dieta nového Range Roveru je pak důvodem, proč se verze plug-in hybrid objeví nejprve u tohoto modelu, než najde cestu do Discovery, Freelanderu, Defenderu či Jaguaru. Je však otázkou, nakolik spotřeba reálně poklesne (jakkoli o papírovém efektu nepochybujeme ani v nejmenším). Hybridní technologie totiž zcela jistě navýší počet kilogramů, který Range Rover vykáže na váze. A to přesto, že u prototypu, kterým se stal Jaguar XJ, došlo k výměně pětilitrového osmiválce za přeplňovaný dvoulitr.
Počítat však musíme ještě s přidaným elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontových baterií, jejichž kapacita činí 12,3 kWh. Plus hromadou kabelů, bez nichž by hybridní balík nebyl úplný. Dojezd 40 km čistě na elektřinu tak možná je u Jaguaru XJ reálný, u Range Roveru však zřejmě trochu poklesne, zatímco zrychlení z klidu na 97 km/h za 6,5 sekundy dozná navýšení.
Udávaná spotřeba 3,8 l/100 km ovšem zní jako bruselská fantazie. Land Rover totiž při jejím výpočtu zcela jistě vycházel z tabulkového měření, kdy do porce 100 km se započítává také dvacetikilometrová elektrická jízda. Vůz navíc neprošel žádným certifikovaným testem spotřeby, jde jen o číslo automobilky. Takže pokud bychom chtěli trochu reálnější údaj, o méně než pěti litrech na sto kilometrů nemá smysl uvažovat.
Samozřejmě u Jaguaru XJ, o poznání těžší Range Rover tuto hodnotu ještě navýší. Tím by se ovšem dostával na úroveň šestiválcového turbodieselu, který oproti němu nabídne nižší hmotnost a tím i ovladatelnost. Jak ovšem řekl Peter Richings, zákazníci v tomto segmentu chtějí nové technologie. Snad za ně budou ochotni zaplatit nejen vyšší cenu, ale i vyšší spotřebou...
Nový Range Rover (zde na snímcích z první prezentace ve Vídni) je ve verzi TDV6 lehčí o 420 kg vůči předchozí generaci. Značka ovšem začala s vývojem hybridu, který v honbě za nižší spotřebou tyto kila opětovně vrátí na palubu
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.