Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Hybrid 2014: klasik i verze Sport chtějí jezdit za 6,4 l/100 km
21.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské off-roady slibují zachování terénních schopností i akceleraci na stovku pod 7 sekund. Na hmotnosti ovšem přiberou téměř 120 kilogramů.
Již od loňského statického představení čtvrté generace Range Roveru víme, že britská automobilka chystá také jeho hybridní verzi. Ta je pro ni důležitá hned ve dvou směrech. Tím prvním je touha zákazníků, kteří prý moderní technologie vyžadují. Druhým, patrně mnohem podstatnějším, je ovšem papírové snížení emisí CO2, které značce udělá „očko“ u Evropské unie. Nehledě pak na samotný faktický dopad, který má svá pro a proti a asi bude záležitostí jen individuálního posouzení, na kterou se stranu jejich houpačka převáží.
Kromě klasického Range Roveru se první vlaštovkou stane také nový Range Rover Sport, přičemž oba vozy budou představeny na autosalonu ve Frankfurtu. Bez zajímavosti není, že již v den premiéry, tedy 10. září, začínají dealeři značky brát objednávky. Výroba by se tedy měla rozjet hned záhy, s ohledem na vytíženost automobilky ovšem první reálné exempláře dorazí až na počátku příštího roku. Po stránce cenové by se přitom měly pohybovat pod verzí Supercharged, což znamená necelé tři miliony korun.
Základem obou modelů se stane turbodiesel TDV6, kterému bude asistovat elektromotor o výkonu 48 koní zakomponovaný do osmistupňové převodovky ZF. Výkon celé soustavy činí 340 koní, točivý moment pak vrcholí hodnotou 700 Nm. Hybridní technika včetně baterií by přitom na palubu měla přinést skoro dalších 120 kg, čímž bude částečně eliminována hliníková dieta, kterou oba vozy podstoupily. Range Rover Sport tak bude vážit 2 372 kg, zatímco u klasika ručičky vah vystoupí na 2 394 kg.
Spotřeba obou modelů se ovšem vůči běžnému turbodieselu sníží, a to na proklamovaných 6,4 l/100 km. Jaká bude jízdní realita, nevíme, v rámci jízdní dynamiky ale lze počítat se zlepším, alespoň krátkodobým. Range Rover totiž stovku pokoří za 6,9 sekundy a rozjede se na 217 km/h, čímž standardní model poráží o sekundu a 7 km/h. Verze Sport je pak s 6,7 sekundami a 225 km/h ještě rychlejší. Kolikrát bude schopen toto zopakovat, než vám kapacita akumulátorů dá sbohem, automobilka nenaznačuje. Bez „šťávy” bude dynamika vzhledem k nárůstu hmotnosti na každý pár horší než u standardu.
V rámci jízdy čistě na elektřinu výkony vozu působivé nejsou - při maximálně 50kilometrovém tempu mají totiž oba modely zvládnout jen necelé dva „bezemisní“ kilometry. Podstatnější tedy zřejmě bude fakt, že hybridní technika nikterak nenarušuje praktičnost. V obou případech tak lze objednat plnohodnotné rezervní kolo, u Range Roveru Sport pak klidně můžete zaškrtnout i sedmimístnou konfiguraci.
Obávat se nemusíte ani horší jízdy mimo zpevněný asfalt, neboť podle globálního ředitele Land Roveru Johna Edwardse jde o „vůbec první hybridní čtyřkolky na světě, které mají skutečné terénní schopnosti“. To možná zní jako ryzí marketingové prohlášení, značka je ovšem chce naplnit expedicí Silk Trail 2013, která by měla vést napříč 12 zeměmi od Francie až po Indii. Nic jiného než nejdrsnější cesty přitom Range Rover a Range Rover Sport nemají vyhledávat, na videích tak zřejmě jednou uvidíme i pár důkazů místo slibů. Do té doby můžeme jen přemítat, zda má hybridizace zrovna naftových Range Roverů nějaký reálný smysl...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Hybridní Range Rover a Range Rover Sport prý nemají přijít o své terénní schopnosti či praktičnost. Spotřebu ovšem poníží, zatímco jízdní dynamiku vylepší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva