Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque XL: budoucí hvězda bude větší i lehčí než samotný Evoque
16.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmimístná verze modelu Evoque má dorazit v roce 2016. Prodávat se má v rozmezí 1,2 až 1,7 milionu korun, tedy dráž než první SUV Jaguaru.
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme naposledy zmínili prodlouženou verzi Range Roveru Evoque, a již zde máme další detaily. A rozhodně ne zrovna povrchní, neboť informují o příchodu na trh, ceně, motorech i konstruktérských řešeních. Zrovna o těch tady víme už delší dobu, neboť stejně jako u modelů Jaguaru se základem stane nová celohliníková platforma iQ[Al]. Ta slibuje mnohem nižší hmotnost (a tím i lepší jízdní vlastnosti) než u standardního modelu, přestože Evoque XL naroste o nějakých 30 cm do délky, aby mohl usadit sedm pasažérů.
Díky redukci kilogramů pak asi nepřekvapí, že o pohon novinky s kódovým označením L560 se i nadále budou starat pouze čtyřválcové motory (dieselové a benzinové). S těmi pak zřejmě budou spřažené šestistupňový manuál a devítistupňový automat, který si pod kapotou standardního Range Roveru Evoque budeme moci vyzkoušet již za pár týdnů.
Co se zahájení prodeje týče, pak zmínit můžeme pouze rok 2016, neboť žádné bližší detaily nejsou známé. Cena by se ovšem měla pohybovat v rozmezí 41 000 a 55 000 GBP (cca 1,2 až 1,7 milionu korun). To je přitom o poznání více, než na kolik by mělo vyjít spřízněné SUV od Jaguaru (zhruba 33 000 GBP/990 000 Kč), které bude postavené na stejných hliníkových základech.
Je proto zřejmé, že prodloužený Evoque by se pro automobilku Land Rover mohl stát generátorem slušného zisku, zvláště pokud bude naplněn plán, který počítá s prodejem 80 tisíc exemplářů ročně. Díky tomu by pro celou značku nemělo být problematické překročit někdy v roce 2017 metu 750 000 prodaných vozů ročně. V té době by její nabídka měla zahrnovat již 16 modelů...



Prodloužený Range Rover Evoque se již ukázal na několika neoficiálních ilustracích. Realita zřejmě nebude daleko
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva