Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque Convertible je venku, má plátěnou střechu a vysokou cenu
9.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Otevřený Evoque dostane jen ty nejsilnější motory. Zvládne to, co každý jiný Evoque, ale navíc bude pořádně těžký a drahý.
Range Rover Evoque Convertible je realitou. Ne že by to někoho překvapovalo, když se tento stroj dostal na svět už dříve díky špionážním fotkám z natáčení reklamy, jeden z našich čtenářů potkal sériovou verzi na D1 a koncept je starý už tři roky. Pořádné fotky a informace o sériové verzi ale máme k dispozici až nyní s jejím oficiálním odhalením.
Výstavní debut si tento stroj odbude koncem listopadu v Los Angeles, příliš mnoho informací už ale autosalon nepřidá, víme toho spoustu. Nejpodstatnější rozdíl oproti verzím s pevnou střechou je pochopitelně právě plátěná střecha, která se složí za 18 vteřin a natáhne za 21 a můžete s ní manipulovat až do rychlosti 50 km/h.
Ubrala na prostoru zavazadelníku, který je nyní přístupný malým otvorem v zádi auta. Má 251 litrů, o nějaké dvě stovky méně než klasický třídveřový Evoque, a zda je střecha složená či natažená, jeho velikost to neovlivní. Nějakou bagáž pojme, není to jen na tři bílé košile a ruličku stoeurovek, ale pomůže, pokud jste zdatní v Tetrisu.
Změny jsou také ve struktuře auta, máme tu zesílené A-sloupky a zpevněnou spodní část karoserie pro lepší torzní tuhost. A samozřejmě něco váží také mechanismus střechy, konkrétně prý 68 kg. Ve výsledku je skalpovaný Evoque o 270 kg těžší než verze s pevnou střechou.
Pod kapotou si nebude možno moc vybírat, Evoque Convertible bude vrcholový model, takže tu budou jen nejsilnější motory. Benzínový dvoulitr o 240 koních a devítistupňový automat bude jedinou volbou pro USA, v Evropě bude k mání také diesel TD4 Ingenium o 180 koních. Jakkoliv se diesel v kabrioletu může zdát jako naprostý nesmysl, Evoque Convertible není ani zdaleka první.
Po stránce výbavy v kabině nečekejme velké změny oproti ostatním Evoque, až na nový displej infotainmentu. Ten má úhlopříčku 10,2" a posádka jím může ovládat nový palubní systém InControl Touch Pro, který se postupně bude dostávat do všech aut Jaguaru Land Roveru.
Do Los Angeles si Britové nenechali ani první ceny, známe již americký i britský základ. V USA s benzínovým dvoulitrem přijde Evoque Convertible nejméně na 50 475 dolarů, tedy cca 1,25 milionu korun. V Británii bude základem diesel a přijde kompletně včetně přihlášení na 47 500 liber, tedy cca 1,77 milionu korun. Českou cenu odhadujeme někam blíže té britské...
Evoque Convertible zaujme, ale zájemci si musí připravit pořádný balík
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva