Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic: ostrá verze dostala 285 koní
18.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britové sice nesáhli po písmenech R a S, vyšší výkon, dynamičtěji naladěný podvozek, účinnější brzdy a ostřejší vzhled ovšem nabízejí.
Prakticky celý loňský rok jsme vás informovali o příchodu ostřejšího Range Roveru Evoque. Pokaždé jsme přitom jako neochvějnou jistotu zmiňovali dvojici písmen „RS“ a výkon 300 koní, jež by měl produkovat přeplňovaný benzinový dvoulitr. Jak se ovšem momentálně ukazuje, zrovna tato vodítka byla lichá. Britská automobilka totiž aktuálně svou ostrou verzi představila, přičemž ta do prodeje zamíří pod názvem Autobiography Dynamic. Pod přední kapotou pak nabídne maximálně 285 koní.
Jedinou trefou do černého se tak zdá dvoulitrový čtyřválec, který je společně s turbodmychadlem za danou sílu zodpovědný. O její přenos na všechna čtyři kola se pak stejně jako u točivého momentu navýšeného na 400 Nm stará překalibrovaná devítistupňová převodovka ZF. Jízdní dynamiku či spotřebu ovšem Land Rover nezmínil, o zlepšení vůči standardu s výkonem 240 koní tak můžeme pouze spekulovat.
Jen zlepšenou jízdou v přímce ovšem odklon od běžného Range Roveru Evoque nekončí. Provedení Autobiography Dynamic rovněž dostalo přepracované řízení, které nabízí větší preciznost. Nová je ale i geometrie zavěšení, pružiny jsou tužší a tlumiče byly překalibrovány, standardem se pak stal i systém vektorování točivého momentu pomocí brzdění, díky čemuž novinka mnohem lépe funguje v zatáčkách.
O bezpečné zastavení se starají posílené brzdy, které vpředu dostaly 350milimetrové kotouče. Najít je přitom můžete za novými 20palcovými kovanými koly, s nimiž je spřažen unikátní lak Phoenix Orange, pozměněná čelní maska a výraznější vstupy vzduchu v agresivnějším čelním nárazníku. Uvnitř pak Evoque nabízí sportovní nebo prémiová klimatizovaná sedadla, která lze potáhnout jedním ze šesti druhů unikátního koženého čalounění.
Dalším doplňkem jsou speciální aplikace, které stejně jako pozměněný vizuál a vylepšenou kabinu může dostat také druhá britská novinka, Range Rover Evoque Autobiography. Ten však na rozdíl od svého výkonnějšího příbuzného může počítat pouze s kosmetickými škatulaty. Pod kapotou totiž nabízí pouze standardních 240 benzinových nebo 190 dieselových koní.
Ceny obou provedení jsou momentálně neznámé, jasno by ovšem do celé záležitosti mohl vnést ženevský autosalon. Tamtéž bychom se ostatně mohli něco dozvědět i o jízdní dynamice verze Autobiography Dynamic, která nás opravdu zajímá. Jak to totiž momentálně vypadá, půjde o nejostřejší Range Rover Evoque, jaký se na nás chystá.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Uvnitř se verze Autobiography Dynamic liší od standardu jen v detailech a výbavou
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic je momentálně nejostřejší verzí malého crossoveru. Její benzinový dvoulitr totiž produkuje 285 koní
Vyjma toho je další britskou novinkou provedení Autobiography, které dostalo stejný bodykit. Pod kapotou ale již nabízí standardních 240 benzinových nebo 190 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva