Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover a Range Rover Sport: plug-in hybridy již ve Frankfurtu, Sport i s SDV8
7.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Land Roveru v souboji s pokutami EU snížení hmotnosti nestačí, ve Frankfurtu proto představí první dvojici plug-in hybridů pro Evropu.
Jednou z mála cest jak dostát nastaveným limitům CO2 v EU při současném udržení výkonů a omezení plateb pokut do unijní kasy je použití hybridní techniky s externě dobíjenými přídavnými akumulátory, které umožní do testu normované spotřeby NEDC započítat i jízdu čistě na baterky. Že se skutečná úspora projeví maximálně na pár desítkách kilometrů anebo nakolik efektivní je takové řešení ve světě, kde se elektřina vyrábí převážně v úhelných elektrárnách, pochopitelně nikoho nezajímá, a tak se budou auta i nadále podřizovat nesmyslným regulacím.
V nejsložitější situaci jsou z pochopitelných důvodů výrobci sportovních aut či velkých SUV a offroadů, jako je právě britsko-indické uskupení značek Jaguar a Land Rover vyrábějící obojí. Obě automobilky se pustily do bitky s bruselskými paragrafy především masivním nasazením hliníku, díky kterému vlajková loď Range Roveru zhubla podle motorizace od 350 do 420 kg a menší varianta Sport dokázala přibližně to samé.
Bylo by samozřejmě hloupé proti podobným změnám protestovat, když je zřejmé, že významně nižší hmotnost prospěla britským strojům po všech stránkách, na druhou stranu by se ale dalo zcela jistě diskutovat také o tom, nakolik radikální změny v konstrukci skutečně iniciovaly unijní předpisy a nikoli zcela přirozená snaha automobilek stavět lepší, úspornější a tím i konkurenceschopnější vozy.
Každopádně již nějakou dobu je zřejmé, že ani významné redukční diety velkých typových řad z důvodu absence malých modelů některé automobilky od pokut za nadlimitní emise neochrání. Už dnes platí hranice 130 g CO2/km, do roku 2020 to má být jen 95 g a v Evropském parlamentu již zazněly hodnoty 68 až 78 g CO2/km, což odpovídá zhruba 2,7 až 3,1 l/100 km. Land Rover tedy nemá jinou možnost, než nasadit plug-in hybridy.
Podle šéfa vývojového programu Range Roveru Sport Stuarta Fritha se jeho „dítě“ i největší Range Rover společně s přídavnými akumulátory na palubě objeví již na podzimním frankfurtském autosalonu. Technické detaily téměř neznáme, z dřívějška ale víme, že půjde o kombinaci silnějšího dieselového agregátu 3,0 V6 spřaženého s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Výkon soustavy známý není, hybridní Sport by však měl být podle oficiální tiskové zprávy schopen akcelerovat „z 0-60 mil v hodině pod sedm sekund“ a neoficiálně produkovat emise 169 g CO2/km, což zhruba odpovídá spotřebě 6,3 litru nafty na 100 kilometrů.
Range Rover Sport se na IAA 2013 kromě toho ukáže také s dieselovým osmiválcem 4,4 biturbo, který byl pro začátek vyhrazen jen pro větší RR. Protože by se rozdíl ve hmotnosti obou aut (ve srovnatelné výbavě) měl vejít do 100 kg, zásadní rozdíly v dynamice nečekejte. Celkem 340 koní při 3 500 otáčkách a točivý moment 700 newtonmetrů v rozsahu od 1 750 do 3 000 otáček se s osmistupňovým automatem postará o dosažení stovky pod 7 sekund, nejvyšší rychlost kolem 220 km/h a kombinovanou spotřebu odhadem 8,6 litru. Jak osmiválcový Range Rover zrychluje si ostatně můžete prohlédnout na našem kanálu na Youtube.
Dieselový motor v hybridním ústrojí je určen pro Evropu, Spojené státy by měly později dostat benzín-elektrické jednotky
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus