Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nekompromisní okruhová technika se schopností porážet desítky milionů korun drahé speciály nemusí stát životní úspory. Třeba Radical ví, jak na to.
Britská manufaktura Radical z Peterborough připravila pro fanoušky okruhového ježdění, sprintů, závodů do vrchu nebo klubového klání nový základní stroj SR1. Jen 3,85 metru dlouhá, 1,04 metru vysoká a 1,62 metru široká placka o hmotnosti jen 520 kilogramů přesto netrpí nějakými kompromisy. O její pohon se stará motocyklový čtyřválec Suzuki o objemu 1 340 centimetrů krychlových, výkonu 213 koní a točivém momentu 176 newtonmetrů při 10 500 otáčkách za minutu.
Tato miniaturní silniční stíhačka se dokáže díky šestistupňové sekvenční převodovce a samosvornému diferenciálu Quaife ATB rozjet z nuly na 60 mil v hodině (97 km/h) během 3,6 sekundy a i bez střechy nad dvoučlennou posádkou jezdí maximálkou 222 km/h.
Co je opravdu impozantní, jsou schopnosti generovat podélné nebo příčné zrychlení. Radical uvádí, že při plné aktivaci brzdového systému s 240miliometrovým průměrem kotoučů a čtyřpístkovými třmeny vpředu je SR1 schopen vyvinout 1,8 g. V zatáčkách je to ale ještě lepší - firma používá slicky Dunlop a tvrdí, že minisupersport s nimi bez obtíží zvládne 2,3 g.
Dvoumístní stroj je sestaven z laminátu, karbonu, základního ocelového rámu a hliníkových deformačních zón. Podvozek tvoří dvojitá nestejně dlouhá lichoběžníková ramena, stavitelné tlumiče a třináctipalcová hliníková kola o šířce sedm a devět palců. Firma v tiskové zprávě píše, že za vývojem modelu SR1 stojí stejný tým lidí, který postavil závodní okruhový speciál SR9 LMP2, takže i z tohoto pohledu vypadá vůz více než zajímavě.
A o cenovce v přepočtu 960 tisíc korun bez daně lze říci to samé. To na špatnou investici pro někoho, kdo se na běžných silnicích nudí a chce zažít trochu toho adrenalinu na okruzích, určitě nevypadá.






Stroj byl kompletně stavěn podle pravidel FIA, teoreticky si s ní tedy budete moci zazávodit i v nějakém tom „okresním přeboru”
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 2 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva