Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nekompromisní okruhová technika se schopností porážet desítky milionů korun drahé speciály nemusí stát životní úspory. Třeba Radical ví, jak na to.
Britská manufaktura Radical z Peterborough připravila pro fanoušky okruhového ježdění, sprintů, závodů do vrchu nebo klubového klání nový základní stroj SR1. Jen 3,85 metru dlouhá, 1,04 metru vysoká a 1,62 metru široká placka o hmotnosti jen 520 kilogramů přesto netrpí nějakými kompromisy. O její pohon se stará motocyklový čtyřválec Suzuki o objemu 1 340 centimetrů krychlových, výkonu 213 koní a točivém momentu 176 newtonmetrů při 10 500 otáčkách za minutu.
Tato miniaturní silniční stíhačka se dokáže díky šestistupňové sekvenční převodovce a samosvornému diferenciálu Quaife ATB rozjet z nuly na 60 mil v hodině (97 km/h) během 3,6 sekundy a i bez střechy nad dvoučlennou posádkou jezdí maximálkou 222 km/h.
Co je opravdu impozantní, jsou schopnosti generovat podélné nebo příčné zrychlení. Radical uvádí, že při plné aktivaci brzdového systému s 240miliometrovým průměrem kotoučů a čtyřpístkovými třmeny vpředu je SR1 schopen vyvinout 1,8 g. V zatáčkách je to ale ještě lepší - firma používá slicky Dunlop a tvrdí, že minisupersport s nimi bez obtíží zvládne 2,3 g.
Dvoumístní stroj je sestaven z laminátu, karbonu, základního ocelového rámu a hliníkových deformačních zón. Podvozek tvoří dvojitá nestejně dlouhá lichoběžníková ramena, stavitelné tlumiče a třináctipalcová hliníková kola o šířce sedm a devět palců. Firma v tiskové zprávě píše, že za vývojem modelu SR1 stojí stejný tým lidí, který postavil závodní okruhový speciál SR9 LMP2, takže i z tohoto pohledu vypadá vůz více než zajímavě.
A o cenovce v přepočtu 960 tisíc korun bez daně lze říci to samé. To na špatnou investici pro někoho, kdo se na běžných silnicích nudí a chce zažít trochu toho adrenalinu na okruzích, určitě nevypadá.






Stroj byl kompletně stavěn podle pravidel FIA, teoreticky si s ní tedy budete moci zazávodit i v nějakém tom „okresním přeboru”
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.