Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron

Britové přepřáhli z atmosférického agregátu na přeplňovaný, díky čemuž pod pravou nohu dostanete 460 koní. Stovku tak RXC pokoří za 2,6 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron

10.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové přepřáhli z atmosférického agregátu na přeplňovaný, díky čemuž pod pravou nohu dostanete 460 koní. Stovku tak RXC pokoří za 2,6 sekundy.

Vypadá to, že na autosalonu v Birminghamu se nakonec ukázalo více značek, než jsme původně počítali. Po představení modelů Sin R1 a Zenos E10 zde totiž máme již třetí novinku. I ta je britského původu, přičemž taktéž upřednostňuje okruhy před veřejnými silnicemi, to ale neznamená, že by do běžného provozu Radical RXC Turbo nemohl. Jeho majitelé však asi jen sotva budou hledat někoho, kdo by se jich zvládnul držet ať již při akceleraci nebo v rámci nejvyšší rychlosti. S novým motorem totiž přichází skutečně působivá jízdní dynamika.

Již „standardní” kupé RXC si přitom nezadá s nejrychlejšími supersporty planety, verze Turbo je však zvládá zadupat do prachu. Atmosféricky plněný 3,7litrový motoru z Fordu Mustang totiž vyměnila za 3,5litrový šestiválec EcoBoost. Opětovně jde samozřejmě o agregát modrého oválu, jeho výkon však činí 460 koní namísto 380 a točivý moment se zvednul z 435 Nm na 680 Nm. Není tak divu, že vůz zvládne zrychlení z klidu na 96 km/h za 2,6 sekundy a pokoří 298 km/h.

Působivé přitom je, že oproti standardu se prakticky ani nezměnila 940kilová hmotnost. S ohledem na vyšší výkon ovšem u Radicalu sáhli po větších brzdách (RXC Turbo používá 330milimetrové kotouče vpředu a 310 milimetrové vzadu). Zavěšení typu pushrod s dvojitými lichoběžníky však již bylo převzato beze změn, stejně jako tlumiče stavitelné zevnitř kabiny. Odlišná pak není ani palivová nádrž, která pobere 70 l paliva u silniční verze a 100 litrů u závodní.

Kromě pohonného ústrojí pak byla upravena i karoserie, která vpředu disponuje mohutnějšími vstupy vzduchu zásobujícími motorový prostor. Aerodynamická účinnost vozu je ale i nadále na velmi vysoké úrovni, přičemž křídlo a difuzor dohromady produkují při nejvyšší rychlosti přítlačnou sílu až 900 kg. Přitom si můžete vybrat, zda chcete pouze plastové výlisky či zda raději sáhnete po uhlíkových vláknech, které přicházejí za příplatek.

V rámci obutí pak závodní i silniční verze používají 17palcové disky, rozdílné je ovšem pneu. U běžného modelu totiž dostanete černé sudy Dunlop Sport Maxx (nebo Direzza) o rozměru 235/620 vpředu a 290/645 vzadu, zatímco okruhový speciál používá Dunlopy SP Sport o rozměru 215/45 na přední nápravě a 255/40 na zadní.

Cena Radicalu RXC Turbo pak bez ohledu na zaměření vyšplhala na 107 500 GBP (cca 3 547 500 Kč), k čemuž je dále nutné přičíst ještě daň z přidané hodnoty. Na nezájem zákazníků si ale značka rozhodně nebude moci stěžovat, již na standardní model se totiž momentálně čeká více než čtyři měsíce...


Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 1 - Radical RXC Turbo 01Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 2 - Radical RXC Turbo 02
S oficiálními fotkami Radicalu RXC Turbo se pytel zrovna neroztrhl

Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 3 - Radical RXC Turbo 03Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 4 - Radical RXC Turbo 04Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 5 - Radical RXC Turbo 05Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 6 - Radical RXC Turbo 06Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 7 - Radical RXC Turbo 07Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron - 8 - Radical RXC Turbo 08
Živé foto přímo z Birminghamu mapuje novou verzi mnohem lépe. Nová je zejména její přední část, která musí přivádět více vzduchu k přeplňovanému motoru

Zdroje: Radical Sportcars, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.