Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros chystá konkurenci pro BMW řady 5 i sedmimístné SUV
14.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také čínská značka má svou vlastní modulární platformu. Ta díky možnému zkrácení nebo naopak prodloužení umožňuje výrobu dalších modelů.
O čínské automobilce Qoros jsme se naposledy zmiňovali u příležitosti velmi dobrých výsledků modelu 3 v crash testech Euro NCAP. Těmi nový sedan prošel jako nůž máslem a zahanbil celou řadu ryze evropských konkurentů - i proto bychom se značkou měli počítat. Příznivou reputaci ostatně hodlá využít i Qoros jako takový, který se nyní rozhovořil o výrazné expanzi, v jejímž středu bude stát vlastní modulární platforma.
Tyto komponenty již podepírají organizací Euro NCAP otestovaný sedan a nebudou chybět ani pod chystaným hatchbackem a kombíkem. Šéfdesignér firmy Gert Hildebrand však dodal, že platforma může být zkrácena o 50 mm, čímž může podepírat rivala bližšího Volkswagenu Golf. Zároveň však může být prodloužena až o 130 mm, díky čemuž by Qoros mohl postavit konkurenci pro BMW řady 5.
Tím ale flexibilita platformy nekončí, neboť variabilní je rovněž zadní převis, jež může být zkrácen o 70 mm nebo naopak prodloužen o 230 mm. A aby toho nebylo málo, pak se až o 200 mm může lišit světlá výška, přičemž různě usazená mohou být i sedadla. Oproti standardu se totiž posunou o 70 mm výše u chystaného crossoveru a dokonce ještě výše u plánovaného sedmimístného SUV.
Jak je přitom patrné z přiložených skic, z nichž sedan nese loňské datum, práce na novinkách již započaly. Přičemž jak konkurence pro BMW řady 5, tak i SUV jsou důležité především na domácím trhu. Na ten pak zřejmě vtrhnou se zajímavou cenou, neboť automobilka kromě modulární platformy přišla také se strategií významného sdílení základních komponentů.
Celé portfolio tak bude pohánět pouze dvojice motorů o 1,6litrovém objemu, která dorazí v atmosférické nebo přeplňované formě. Kromě toho Qoros nabízí jen šestistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat, díky čemuž se pomalu ani nemůžeme divit, že dosavadní investice značky jen o málo překročily 600 milionů liber (cca 18 mld. Kč). Takhle zajímavý „start-up” už tu tedy dlouho nebyl...


Čínská značka Qoros chystá další expanzi hlavně díky modulární platformě, která bude podepírat i velký sedan a sedmimístné SUV
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 4 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 7 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva