Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3 detailně: premiéra odhalila veškeré technické parametry i zajímavé detaily
7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový sedan bude k mání až příští rok, zřejmě i s dalšími motory. Již ty stávající ale nabízejí zajímavou dynamiku i spotřebu.
O čínsko-izraelské automobilce Qoros jsme naposledy informovali v souvislosti se žalobou, kterou kvůli písmenu „Q“ v názvu modelu vzneslo Audi. Osamocené číslo 3 pak vyzývalo ke stejnému kroku, který by učinilo BMW, Mnichov je však očividně na rozdíl od Ingolstadtu nad konkurenci podobného typu povznesený, ostatně, záměny sedanu značky Qoros za modrobílou vrtuli a čelní ledvinky se asi žádný kupující nedopustí. To však poněkud odbíháme od ženevské premiéry vozu, kde byla představena většina klíčovćh technických parametrů.
Již z minulého představení je přitom jasné, že turbodiesel pod kapotou Qorosu nenajdete. Místo toho je na výběr dvojice benzinových 1,6litrových agregátů, z nichž ten atmosférický produkuje 126 koní a 155 Nm točivého momentu, zatímco pohonná jednotka doplněná turbodmychadlem nabídne koní 156 a točivý moment 210 Nm. Zajímavé je, že i přes vyšší výkon není model 1,6 T výrazně rychlejší při akceleraci z klidu na stovku. Jeho čas 9,5 s totiž atmosférickou verzi překonává jen o sekundu. Obdobný rozdíl panuje také v rámci spotřeby (6,5 l versus 6,3 l/100 km), výraznější rozestup je tak pouze v nejvyšší rychlosti (215 versus 195 km/h).
Tato data platí pro šestistupňovou manuální převodovku, mimo tu je ovšem k mání dvouspojkový automat, který k základní hmotnosti 1 310 kg (Turbo je o pětatřicet kilo těžší) přihazuje dalších 40 kilogramů a zřejmě tedy i nějaké ty desetinky sekundy a litru. Konkrétní údaje však Qoros nezveřejnil, na rozdíl od délky, šířky, výšky, rozvoru (4 615/1 839/1 445/2 690 mm) nebo objemu zavazadlového prostoru (450 litrů)
Vyjma těchto informací pak můžeme zmínit ještě systém start/stop dodávaný standardně pro oba motory nebo základní obutí v podobě 16palcových kol s pneumatikami o rozměru 205/60. Zvolit však samozřejmě můžete také příplatkové sedmnáctky či osmnáctky. Ceny by pak měly startovat na částce okolo 18 000 Eur (450 000 Kč), přičemž do prodeje by se Qoros 3 měl v Evropě dostat až v průběhu příštího roku. Do té doby by přitom rakouská firma AVL, která je dodavatelem motorů, měla mít připravené další pohonné jednotky. Tedy tříválec 1,2 o výkonu 130 koní a 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který oproti stávajícímu agregátu dostane variabilní časování ventilů a tím i 160 koní.
První kontakt s autem v Ženevě navíc odhalil i některá překvapivě originální (známe čínská auta...) řešení, relativně kvalitní zpracování a použitelnou palubní elektroniku. Je tedy opravdu docela dobře možné, že právě Qoros 3 se stane tím prvních „echt čínským” autem, které v Evropě dokáže prorazit. Jistější si tím ale budeme až poté, co jej budeme moci vyzkoušet nejen staticky...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Produkční sedan Qoros 3 se na autosalonu v Ženevě ukázal ve společnosti koncepčního kombíku a cross hybridu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch