Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3: čínská novinka je venku s novým jménem, přijde i kombi a hybrid
15.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský sedan cílí na mladé. Již v základu nabídne dokovací stanici pro smartphone, osmipalcový displej, 156 koní a 450litrový zavazadelník.
První čínská expanze na evropské trhy se odehrála již před několika lety. Tamní automobilky však, na rozdíl od těch korejských nebo japonských, nebyly na nároky Starého kontinentu připraveny. Jejich modely nasáklé toxickým lepidlem a takřka nulovou bezpečností kvůli tomu absolutně propadly. Číňané se, jak ukazuje nově vzniklá značka Qoros, poučili. Auta pro Evropany nachávají konstruovat zase Evropany. O design modelů se stará autor novodobého Mini Gert Hildebrand, šéfinženýrem je Klaus Schmidt, bývalý manažer oddělení vývoje podvozků BMW. Qoros tak očividně má základy, na nichž lze stavět.
To ovšem není novinkou, stejně jako vám asi nemusíme dopodrobna představovat plán, jaký si čínská automobilka vytyčila. Místo toho se zaměříme na aktuální prezentaci značky v Mnichově, která předchází výstavnímu debutu na autosalonu v Ženevě. Qoros právě zde, poprvé na evropské půdě, představil svůj produkční sedan 3 (původní název GQ3 je zřejmě zapomenut), a to ve společnosti konceptů Cross Hybridu a kombíku. Oba němečtí zástupci značky přitom prohlásili, že po stránce bezpečnosti s ničím jiným než s pěti hvězdičkami Euro NCAP nepočítají.
My za to můžeme v rámci motorového prostoru v první vlně počítat se dvěma benzinovými čtyřválci. Základní 1,6litrová pohonná jednotka produkuje 126 koní a 155 Nm, přeplňovaná verze o stejném objemu pak 158 koní a 220 Nm. Stejný výkon ve druhé vlně nabídnou tříválcové motory, kdy slabší výkon je vyhrazen 1,2litrovému motoru, zatímco ten vyšší agregátu 1,4. Standardem pro evropské verze bude systém start/stop, v případě převodovek lze vybírat mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG.
Technologickou lahůdkou by se měl stát hybridní pohon pod kapotou crossoveru, který používá technologii Saabu vyvíjenou v kooperaci s firmou American Axle pro zamýšlený nový model 9-3. Po krachu švédské značky Qoros tuto technologii odkoupil. Jejím základem je tříválec o objemu 1,2 l, který spolu s pohonem předních kol skrze integrovaný startér/generátor napájí lithium-iontové baterie o kapacitě 1,9 kWh. Zadní osu pohání elektromotor o výkonu 68 koní.
Miniaturní kapacita baterií by Qorosu měla vystačit pouze na pět kilometrů jízdy čistě na elektřinu, v rámci kombinované spotřeby pak Cross Hybrid vykazuje průměrných 5 l/100 km. Sprint z klidu na stovku by (asi jen s plně nabitými bateriemi) vůz měl zvládat pod sedm sekund, datum uvedení do prodeje však čínská automobilka prozatím nezveřejnila. V případě produkčního sedanu se na čínském trhu počítá se závěrem letošního roku.
Do Evropy by 4,6 m dlouhý a 1,84 m široký sedan měl dorazit až příští rok, přičemž jako cílovou skupinu vidí marketingový boss Stefano Villanti v pětadvaceti až pětatřicetiletých obyvatelích velkých měst. Zaměření na mladé potvrzuje přítomnost dokovací stanice pro smartphony, která bude zařízení nejen nabíjet, ale také propojovat s 8palcovým dotykovým displejem.
Kromě bohaté moderní výbavy ovšem modely Qorosu nabídnou také velkou praktičnost. Sedan dostal 450litrový zavazadlový prostor, koncepční kombi je dokonce o 50 l objemnější. V případě crossoveru lze počítat s jistými terénními schopnostmi, které nesází pouze na pohon všech kol, ale také na vyšší světlou výšku (nárůst o 60 mm oproti kombi) a krátké převisy kvůli zlepšení nájezdových úhlů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.



























Qoros 3 sedan by se ještě letos měl dostat do prodeje v rodné Číně. Do Evropy vůz dorazí příští rok, přičemž zaměřit se hodlá hlavně na mladé
Koncepční Qoros Cross Hybrid používá technologii vyvinutou původně pro Saab. Ta má zaručit spotřebu 5 l/100 km a sprint z klidu na stovku pod 7 sekund
Qoros 3 kombi vsází hlavně na objemný zavazadelník. Již ve standardu proto nabídne 500 litrů, které půjde navýšit sklopením zadních sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry