Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Q5 je teď nejprodávanější Audi. I proto přijde Q1, Q8 a brzy také nová Q5
11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loňské prodejní výsledky jen osvětlují, proč Němci přitápí pod kotlem a proč do roku 2018 dorazí zcela nové modely Q1 a Q8 i druhá generace Audi Q5.
V průběhu včerejšího dne jsme vám mohli přinést první výstup, jež se týkal výroční tiskové konference Audi. Na té značka se čtyřmi kruhy ve znaku potvrdila, že v roce 2018 pustí do prodeje zcela nový model Q8 e-tron, který by měl nabídnout více než 500kilometrový dojezd, přestože se o jeho pohon bude starat pouze elektřina. Není to ale jediná novinka, kterou německá automobilka v příštích letech plánuje. Již letos se nejspíše ve Frankfurtu dočkáme nové generace sedanu A4, který by krátce poté měl následovat kombík.
V dalším sledu přijde na svět rodina modelů A5, která bude stejně jako nyní tvořena kupátkem, kabrioletem a verzí Sportback. Rok příští je pro změnu vyhrazen debutu malého crossoveru Q1, na který se podíváme podrobně, stejně jako na výše zmiňovaný sedan. Než se ovšem vrhneme na budoucnost, vrátíme se zpátky do minulosti, respektive do loňského roku. Mimo jiné totiž Audi zveřejnilo i své prodejní výsledky.
V roce 2014 tedy bylo prodáno 1,74 milionu vozů se čtyřmi kruhy ve znaku, což meziročně představuje nárůst o 10,5 procenta. Zajímavé je přitom pódium nejprodávanějších modelů, neboť první místo obsadilo Audi Q5, které dosáhlo na takřka 261 000 registrací. SUV tak za sebou nechalo mnohem tradičnější modely, neboť po sedanu A6 sáhlo „jen“ 245 750 zákazníků a sedan A4 byl registrován v 225 351 kusech.
Stávající nákupní trendy jsou tímto více než potvrzeny, díky čemuž je zřejmé, proč Audi přitápí stále více pod kotlem s písmeny SUV. Toto téma ale ještě necháme další chvilku spát, nejprve je totiž třeba dokončit onen prodejní report. Kupodivu není složen pouze z kladů, ale nalézt v něm můžeme rovněž zápory, neboť prodeje Audi A1 poklesly o tři tisíce kusů a A1 Sportback oslovilo o dva tisíce méně zákazníků než v roce 2013.
Ač přitom celkově tržby narostly o 7,8 procenta na 54 miliard EUR (cca 1 475 mld. Kč), provozní zisk poklesl z předloňských 10,1 procenta na 9,6 % v roce 2014. Audi však dodává, že značnou „zásluhu“ na tom má příchod nové generace Q7 a náklady spojené s jejím vývojem, s modulární platformou MLB 2 a hybridní verzí e-tron. Po letošním roce by však finanční výkazy již měly být plné pozitiv, čímž se dostáváme k oněm novinkám.
Začneme s Audi A4, které by virtuálně mělo debutovat někdy ve druhé půli letních prázdnin. Poté bude následovat výstavní premiéra ve Frankfurtu a zahájení prodeje ještě před koncem roku. Oproti stávající generaci by ta nová měla narůst do délky, aby se více odlišila od A3 Sedan. Dorazit ovšem má na stejné platformě MLB 2 jako výše zmíněné Audi Q7, počítat tedy i přes větší dimenze můžeme s nižší hmotností.
Pod kapotou můžeme očekávat hned třináct motorizací (sedm benzinových a šest dieselových), z nichž většina již umožní spárování s novou devítistupňovou automatickou převodovkou S tronic. Kromě toho se počítá rovněž se dvěma hybridy, kdy první spojí s elektromotorem benzin a druhý diesel. Na výběr pak logicky bude i pohon předních nebo všech čtyř kol quattro.
Se stejnou konfigurací počítají také modely A5, pročež se můžeme přesunout do roku 2016, kdy má dorazit malý crossover. Ten byl opětovně prezentován jako Q1, pročež je otázkou, co svým výrokem o lacinosti myslel člen správní rady Ulrich Hackenberg. Jelikož ovšem o novince jakožto o Audi Q1 mluvil šéf značky Rupert Stadler, můžeme prozatím cimrmanovsky zvolat, že „pravdu má náčelník“.
Ať už to ale s názvem dopadne jakkoliv, jisté je, že novinka bude postavena na zkrácené verzi platformy MQB, přičemž stejně jako A4 bude k mání jako předokolka nebo čtyřkolka. Nabídka motorů ovšem začne tříválci, zatímco na vrchol se má postavit provedení SQ1 a chybět nebude ani hybridní provedení. Detaily však prozatím nejsou k dispozici.
Dodat již můžeme pouze tolik, že v onom roce 2016 má dorazit rovněž druhá generace Audi Q5, tedy aktuálně nejprodávanějšího modelu značky. V ten moment by se již crossovery a SUV měly na celkových registracích podílet z rovné poloviny, pročež je otázkou, zda škrty plánované pro Volkswagen nezasáhnou také prémiovou část koncernu.
Jak jsme ale uvedli již v naší předchozí zprávě, Audi jde v této oblasti spíše proti proudu, neboť do roku 2020 se portfolio značky má rozrůst na 60 zástupců. Německá automobilka přitom do této expanze investovala nemalých 24 miliard Eur (655,5 mld. Kč).
Audi Q5 se loni stalo nejprodávanějším modelem značky. Není proto divu, že Němci plánují expanzi dalších crossoverů a SUV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 3 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 4 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 6 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva