Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První SUV Ferrari předčasně odhaleno, nepřipomíná nic, co dosud na tomto poli známe
22.2.2022 | Petr Miler
Konec tajemství, možná nejkontroverznější Ferrari historie bylo odhaleno ze všech stran ještě před oficiální premiérou. Pokud někdo čekal dalšího pseudoterénního bumbrlíčka, mýlil se, tohle je spíše přizvednutý hatchback.
O prvním SUV od Ferrari se začalo mluvit už dlouho předtím, než italská automobilka potvrdila, že něco takového skutečně vyrobí. Spekulace ale nelhaly. Firma po dlouhém váhání nakonec potvrdila, že takové auto chystá a publikum tím rozdělila vedví - jedni to berou jako nevyhnutelný obchodní tah, další jako krok devastující image značky, která byla dosud svému sportovními kreditu oddána natolik, že nikdy nenabídla ani čtyřdvéřové auto. Natož pak SUV.
Váhavý postup značky tak není těžké chápat, neboť se v něm zračí oba zmíněné pohledy. Velká část bohatých zákazníků holduje právě takovým autům, což obchodně láká, k maranellské značce se to ale skutečně nehodí. Ovšem poté, co trendům podlehlo Lamborghini, Maserati či Bentley a Rolls-Royce, se zdráhavosti zbavilo i Ferrari. Ještě letos se tak praktický model s už potvrzeným jménem Purosangue oficiálně odhalí.
Kdy se tak stane, stále není jasné, čekat na tuto chvíli ale už nemusíme. Přímo z továrny značky v Maranellu unikly na internet fotky hotového Purosangue, které definitivně potvrzuje to, co jsme nedávno usoudili už ze špionážního videa - tohle auto ani není moc SUV. Když Ferrari řeklo, že půjde spíše o FUV (Ferrari Utility Vehicle), prostě praktičtější Ferrari, považovali jsme to za marketing mající zabránit veletočům Enza Ferrariho na hřbitově San Cataldo v Modeně. Ono ale až tak nepřehánělo.
Jakkoli z dvojice fotek není možné usoudit vše, tohle prostě není vysoké a mohutné auto ani ve stylu Lamborghini Urus, natož pak Bentley Bentayga. Není to nic, co na poli luxusních SUV známe, jde spíše o jakési modernizované a zvýšené Ferrari GTC4 Lusso, cosi jako crossover mezi kompaktním hatchbackem a středně velkým SUV. Design si vůz půjčil nepřekvapivě z moderních sporťáků značky - hlavně z vrcholného SF90 Stradale, záď ale připomíná spíše typ 296 GTB.
Jakkoli my takový přístup vítáme, širší publikum opět rozděluje. Někteří říkají, že auto vypadá spíše jako navoněný VW Golf či něco na ten způsob, ne jako Ferrari. Automobilka ale musela i kvůli výše zmíněnému zůstat svá, sama se dříve nechala slyšet, že do nabídky chce přidat hlavně praktický model, který by narušil vnímání Ferrari jakožto výrobce těch nejlepších sporťáků na světě. Zda se to podaří, uvidíme, vzhled Purosangue už ale určitě překvapením nebude.
![První SUV Ferrari předčasně odhaleno, nepřipomíná nic, co dosud na tomto poli známe - 1 - Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První SUV Ferrari předčasně odhaleno, nepřipomíná nic, co dosud na tomto poli známe - 2 - Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![První SUV Ferrari předčasně odhaleno, nepřipomíná nic, co dosud na tomto poli známe - 3 - Ferrari SF90 Spider Assetto Fiorano 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Ferrari má zjevně hotové své první SUV Purosangue, jak můžete vidět níže. Designově nejvíce připomíná model SF90 z těchto fotek, proporcemi spíše zvednutý hatchback. Zda mu to tak sluší, posuďte sami. Foto: Ferrari
Zdroj: scuderiaman@Instagram, @Instagram
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
dnesNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
před 5 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
před 6 hodinamiŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
před 8 hodinamiCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
před 9 hodinamiŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva