Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První oficiální fotografie Nissanu 370Z. A k tomu spousta informací.
15.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Včera jsme o tom jen spekulovali, dnes již víme více.
Včera se na internetu objevil obrázek, o kterém jsme si mysleli, že by na něm mohl být nástupce Nissanu 350Z, model 370Z. Dnes se objevilo více informací o původu obrázku a odpověď na naši otázku je kladná, opravdu to je Nissan 370Z.
Fotografii pořídil někdo z účastníků Nissanem pořádané tiskové konference s názvem "360", na které byla novinářům ukázána mimo jiné i první fotografie 370-ky. Organizátorům se ale nepodařilo uhlídat všechny a tak někdo zabodoval se svým mobilem.
Shiro Nakamura, šéf designového oddělení Nissanu, tam prohlásil, že 370Z bude evolucí současného vozu s daleko větším důrazem na agilitu. Základní tvary zetka zůstanou zachovány, což ostatně lze vidět i na obrázku. Přesto by 370Z měla mít agresivnější výraz s daleko svalnatějšími proporcemi. Největším překvapením je, že nové Z bude mít kratší rozvor kol, než to staré (2650 mm). To by opravdu mohlo přispět zmiňované agilitě, na druhou stranu to jistě bude mít vliv na již dnes omezený prostor pro posádku a zavazadla.
Jak již bylo řečeno, Nissan 370Z dostane motor z Infinity G37 a je velmi pravděpodobné, že jeho výkon zůstane na hodnotě 330 koní. Infinity G37 je totiž výše postaveno v modelové hiearchii a Nissan mu zajisté nebude chtít ubírat body posílením levnějšího modelu. Zůstane u pohonu zadních kol a na výběr bude jak 6°manuální, tak 7° automatická převdovka s řazením pádly.
Nissan se při vývoji 370Z nepochybně pokusí odstranit největší mouchy 350Z - ne příliš kvalitní interiér a značný jízdní hluk. Dobrou zprávou pro nás Evropany je, že o doladění hování na silnici se postará evropský vývojový tým z Cranfieldu, UK.
Verzi kupé bude časem následovat roadster a mluví se také o nasazení nějakého šestiválcového dieselu. Ten by měl pomoci v boji s jedním z hlavních evropských konkurentů, Audi TT TDI. Premiéra se očekává na Auto Show v Los Angeles v listopadu tohoto roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva