Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První firma nabízí odstranění drastických omezovačů rychlosti Volv, možná by neměla
16.10.2020 | Petr Prokopec
Téměř s jakýmkoli jiným novým autem můžete od letoška jet rychleji než s novým Volvem, ty mají maximálku omezenou na 180 km/h. Úpravce umožňuje návrat na 250 km/h.
Doplněno 19.11.: Společnost Volvo Car Czech Republic s.r.o., coby zástupce automobilky Volvo pro Českou republiku, která je v tomto článku zmiňována, požádala o zveřejnění následující odpovědi na v článku uváděné:
„Tvrzení naznačující údajné technické úpravy automobilů VOLVO v souvislosti s nastavením omezení rychlosti na 180 km/h jsou nepravdivá, k žádným takovýmto technickým úpravám u automobilů VOLVO nedošlo, zejména nedošlo k jakýmkoli úpravám brzdového systému těchto automobilů.”
Za magazín Autoforum.cz uvádíme, že v článku netvrdíme, že k technickým úpravám došlo, ale že k nim dojít mohlo, neboť snížení maximální rychlosti vozidel k něčemu takovému dává prostor. Jako redakce cítíme povinnost informovat veřejnost rizicích spojených s takovým krokem a nabádáme k obezřetnosti. Pakliže Volvo žádné technické úpravy skutečně neprovedlo ani je provést neplánuje, budeme tím jedině potěšeni.
Pro řadu kupců nových aut Volva v letošním roce vypadla z hledáčku. Švédská automobilka totiž realizovala kontroverzní, už dříve ohlášený krok a začala nejvyšší rychlost svých vozů limitovat na 180 km/h. Možná se to nezdá jako takový problém, legálně si tak rychle sjedete krom Autobahnu snad jen na letištích či některých okruzích, ale lidem jde o princip. Málokdo chce být omezován, zvláště když se tak děje v jediném případě.
Ona stoosmdesátka přitom jednou může být metou, na kterou jednou budeme vzpomínat ještě v dobrém, neboť limity pohonných ústrojí většiny elektromobilů tlačí omezení nejvyšších rychlostí ještě níže. Stačí se podívat třeba na dynamiku nové Škody Enyaq, v jejímž případě je Volvo dorovnáno pouze provedením RS. Cokoliv jiného však končí na 160 km/h, nejnovější Dacia vás pak nepustí přes 125 km/h. Ale dnes je realita jiná a přes 200 km/h můžete jet bezpečně klidně se Škodou Scala.
Řada lidí tak na krok Volva reaguje podobně jako na nutnost nošení roušek, nechtějí žádná omezení. Roušky tu s námi ještě chvíli budou, v případě omezené maximálky ale aktuálně existuje východisko. Tuningová firma Heico Sportiv, která se specializuje na úpravy Volv, totiž oznámila, že omezovač nejvyšší rychlosti dokáže přenastavit.
Úpravce uvádí, že maximálku může navýšit o 30 až 70 km/h, vrcholné Volvo S90 T6 osazené plug-in hybridním ústrojím o výkonu 405 koní tak může nadále uhánět obligátní dvěstěpadesátkou, jako před daným omezením. V případě této verze si přitom tuningová firma řekne o 1 543,10 Eur (cca 42 tisíc Kč), to je však nejvyšší suma spojená s posunutím maximálky. Mimo to Heico Sportiv dodává, že jako první přijdou na řadu silnější verze, na slabších se stále pracuje.
Daný krok již přivítalo množství fanoušků švédské značky i proto, že tuner na tuto modifikaci nabízí záruku. Otázkou nicméně je, zda se jedná o dobrý nápad. Nikdo totiž neví, zda Volvo skutečně pouze elektronicky omezilo nejvyšší rychlost, či zda souběžně s tím nedošlo na technické změny. K vývoji a výrobě auta, které má jet 180 nebo 250 km/h, budete postupovat úplně jinak a předpokládáme, že Volvo po omezovačích sáhlo hlavně s vidinou redukcí nákladů.
Tím samozřejmě netvrdíme, že se tak u Švédů skutečně stalo, minimálně v první fázi to tak být nemusí. Nicméně náklady na elektrifikaci jsou enormní, mimo to výrobcům zasadil opravdu hlubokou ránu koronavirus. O škrtech se tedy mluví naprosto všude od rána do večera. Posunutí omezovače směrem dolů je pak jedna z ideálních příležitostí, jak třeba nahradit dosud používané brzdy jinými. Tím by se ale odstranění omezovače mohlo stát nebezpečným a ne tak vítaným krokem, jak se nyní zdá.



Firma Heico Sportiv oznámila, že s Volvy půjde jezdit stejně rychle jako dříve, model S90 se tak snadno rozjede až na 250 km/h. Otázkou je, zda je to stále bezpečné. Foto: Volvo
Zdroj: Heico Sportiv@Facebook
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB