Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První elektrické Porsche zrychlí z 0 na 260 km/h dřív, než řeknete Tesla
2.10.2019 | Petr Miler
Ačkoli podle papírových údajů má nové Porsche Taycan akcelerací v přímce za nejlepší Teslou Model S zaostávat, v praxi je aspoň podle první úplné dokumentace zrychlení z klidu na maximálku mnohem rychlejší.
Na nové Porsche Taycan lze hledět mnoha způsoby, čistě racionálně je ale třeba jej vnímat jako vítaný svěží vítr vnesený do segmentu aut, který byl dosud ovládaný jedinou značkou. Tesla si posledních asi 7 let mohla užívat relativní pohody díky tomu, že si jako obdivovaný, a proto investory nadšeně krytý start-up mohla dovolit prodávat auta, na kterých nelze vydělat. Mohla se tak pouštět do eskapád, které byly zavedeným firmám usilujícím o zisk zapovězeny, těmto časům je ale s Taycanem konec.
Vzhledem k odlišné ceně a prestižnější značce nejde o úplně přímého konkurenta, přesto zejména Modelu S nastavuje zrcadlo. Ačkoli je stále vrcholná Tesla obdivována pro své zrychlení v přímce, neudržitelnost a neopakovatelnost její dynamiky spojená s nízkou kvalitou montáže a často mizernou zákaznickou podporou ukazovala už dříve její limity. Bez konkurenta schopného nabídnout více se některé nedostatky mohly jevit neřešitelnými, Taycan ale nyní ukazuje, že v některých ohledech je možné dosáhnout lepších výsledků.
Ano, i jej trápí akumulátory a ani jeho dynamika nevydrží věčně, přesto to zejména v druhém ohledu dotáhl mnohem dál, než konkurence očekávala. Zejména „teslisté” ale rádi říkají, že Taycan vlastně nic neznamená, protože léta po Modelu S přichází s horší dynamikou za vyšší cenu. A jakkoli to druhé nelze rozporovat, v prvním případě už Model S vládcem být nemusí.
Na přímé srovnání obou soků si ještě musíme počkat, přiložené video kolegů z francouzského Motor Sportu ale naznačuje, že byť nový Taycan starší Model S nemusí překonávat v akceleraci z 0 na 100 km/h, může být přesto mnohem rychlejší. Francouzi totiž natočili kompletní zrychlení vrcholného Taycanu Turbo S z klidu až na maximální rychlost a je to takový „fičák”, že přes jen o málo delší než půlminutovou stopáž většinu videa zabírá pár statických záběrů na karoserii a interiér.
Nevíme samozřejmě, kde bylo zrychlení natočeno, kam foukal vítr nebo jak moc proměřuje tachometr, pakliže ale správně předpokládáme, ze půjde o místo s minimálním převýšením, orkán v tu chvíli neřádil a proměřování tachometru se bude pohybovat v nejobvyklejších jednotkách kilometrů v hodině, je vrcholný Taycan Turbo S neskutečně rychlý. Podle videa zvládne z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, z 0 na 200 km/h za 8,7 sekundy a z 0 na 260 km/h za 16,3 sekundy.
To je taková chvilka, že stačí na chvíli odhlédnout od monitoru či displeje a celé představení prošvihnete. A zejména v posledním případě by šlo o dramaticky lepší údaj než u Tesly Model S P100D, ta se k podobné metě dostane okolo 23 sekund. Dříve to bylo „něco”, vedle Taycanu Turbo S by šlo ale o druhou ligu.
Uvidíme, jaká bude realita při přímém srovnání, zatím můžeme říci, že na stroj s hmotností téměř 2,3 tuny jde o obdivuhodně rychlé auto. V případě dynamiky elektřina konvenční pohony nepochybně překonává, to je zde opět zjevné, v řadě ostatních aspektů zatím má co dohánět.








Při dynamice Taycanu se snadno může stát, že jeho zrychlení z klidu na skoro maximální rychlost se odehraje rychleji než si prohlédnete screenshoty jej dokumentující
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejčtenější články
Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025Jedno z největších SUV Volkswagenu se ukázalo v novém, vystačit si musí už jen s jediným motorem
18.2.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 10:41 - petr_riha
- Toyota obecně 03.19. 08:25 - Zajda
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB