Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První elektrické Porsche zrychlí z 0 na 260 km/h dřív, než řeknete Tesla
2.10.2019 | Petr Miler
Ačkoli podle papírových údajů má nové Porsche Taycan akcelerací v přímce za nejlepší Teslou Model S zaostávat, v praxi je aspoň podle první úplné dokumentace zrychlení z klidu na maximálku mnohem rychlejší.
Na nové Porsche Taycan lze hledět mnoha způsoby, čistě racionálně je ale třeba jej vnímat jako vítaný svěží vítr vnesený do segmentu aut, který byl dosud ovládaný jedinou značkou. Tesla si posledních asi 7 let mohla užívat relativní pohody díky tomu, že si jako obdivovaný, a proto investory nadšeně krytý start-up mohla dovolit prodávat auta, na kterých nelze vydělat. Mohla se tak pouštět do eskapád, které byly zavedeným firmám usilujícím o zisk zapovězeny, těmto časům je ale s Taycanem konec.
Vzhledem k odlišné ceně a prestižnější značce nejde o úplně přímého konkurenta, přesto zejména Modelu S nastavuje zrcadlo. Ačkoli je stále vrcholná Tesla obdivována pro své zrychlení v přímce, neudržitelnost a neopakovatelnost její dynamiky spojená s nízkou kvalitou montáže a často mizernou zákaznickou podporou ukazovala už dříve její limity. Bez konkurenta schopného nabídnout více se některé nedostatky mohly jevit neřešitelnými, Taycan ale nyní ukazuje, že v některých ohledech je možné dosáhnout lepších výsledků.
Ano, i jej trápí akumulátory a ani jeho dynamika nevydrží věčně, přesto to zejména v druhém ohledu dotáhl mnohem dál, než konkurence očekávala. Zejména „teslisté” ale rádi říkají, že Taycan vlastně nic neznamená, protože léta po Modelu S přichází s horší dynamikou za vyšší cenu. A jakkoli to druhé nelze rozporovat, v prvním případě už Model S vládcem být nemusí.
Na přímé srovnání obou soků si ještě musíme počkat, přiložené video kolegů z francouzského Motor Sportu ale naznačuje, že byť nový Taycan starší Model S nemusí překonávat v akceleraci z 0 na 100 km/h, může být přesto mnohem rychlejší. Francouzi totiž natočili kompletní zrychlení vrcholného Taycanu Turbo S z klidu až na maximální rychlost a je to takový „fičák”, že přes jen o málo delší než půlminutovou stopáž většinu videa zabírá pár statických záběrů na karoserii a interiér.
Nevíme samozřejmě, kde bylo zrychlení natočeno, kam foukal vítr nebo jak moc proměřuje tachometr, pakliže ale správně předpokládáme, ze půjde o místo s minimálním převýšením, orkán v tu chvíli neřádil a proměřování tachometru se bude pohybovat v nejobvyklejších jednotkách kilometrů v hodině, je vrcholný Taycan Turbo S neskutečně rychlý. Podle videa zvládne z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, z 0 na 200 km/h za 8,7 sekundy a z 0 na 260 km/h za 16,3 sekundy.
To je taková chvilka, že stačí na chvíli odhlédnout od monitoru či displeje a celé představení prošvihnete. A zejména v posledním případě by šlo o dramaticky lepší údaj než u Tesly Model S P100D, ta se k podobné metě dostane okolo 23 sekund. Dříve to bylo „něco”, vedle Taycanu Turbo S by šlo ale o druhou ligu.
Uvidíme, jaká bude realita při přímém srovnání, zatím můžeme říci, že na stroj s hmotností téměř 2,3 tuny jde o obdivuhodně rychlé auto. V případě dynamiky elektřina konvenční pohony nepochybně překonává, to je zde opět zjevné, v řadě ostatních aspektů zatím má co dohánět.
Při dynamice Taycanu se snadno může stát, že jeho zrychlení z klidu na skoro maximální rychlost se odehraje rychleji než si prohlédnete screenshoty jej dokumentující
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejčtenější články
- Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Mercedes upadá k průměrnosti stejně jako Boeing, říkají trefně v USA, byl zlomem vstup Číňanů?
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva